13. 3. 2011

Minirecenzia: Zlodejka kníh

Oficiálny a veľmi výstižný obsah nájdete na martinus.sk, konkrétne tu. Ja by som zhrnula asi takto: Dej sa odohráva za čias Hitlera v nacistickom Nemecku. Rozprávač Smrť nám približuje príbeh deväťročnej Liesel a iných obyvateľov ulice Himmelstrasse počas bombardovania.


Priznám sa, že mi spočiatku veľmi nesedel štýl, ktorým je kniha napísaná. Zdal sa mi priveľmi strohý a taký zvláštny... Našťastie som knihu neodložila, zvykla som si a dostala som tak príležitosť prečítať si vskutku nevšedný príbeh.

Deju nič nemôžem vytknúť. Príbeh je rozhodne silný, je v ňom namiešané všetko, čo tam má byť a čo autor sľubuje. Dostatok čierneho humoru, melanchólie i nejaké úvahy, ktoré som nie vždy pochopila. Zvláštne je, že už niekde v polovici knihy je naznačený tragický záver, no keď som prišla na posledné stránky, div som sa nerozplakala.

Autor sa nesnaží nanútiť vám dojem, aké je všetko hrozné. Opisuje celú dobu tak nejako nezaujato, nepoukazuje na krutosť celej situácie... A predsa si atmosféra našla cestu do môjho srdca.

Túto knihu môžem len odporučiť. V konečnom dôsledku oceňujem i štýl, ktorý sa mi spočiatku nepáčil. Je totiž rozhodne originálny. Čo dodať? Azda len toľko, že hoci táto kniha vôbec nevystihuje moje bežné zameranie, dostala ma.

5 hviezdičiek (dodatočne vložené 22. 7. 2012, viz. poznámka)

Obálka z martinus.sk

4 komentáre:

  1. Ta kniha mě zaujala už poprvé, co jsi ji vzpomínala, ale pořád jsem se k ni neprohrabala. :P

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Na tvoje doporučení jsem po ní lačně skočila a táhla ji sebou naprosto všude (docela porod ji bylo narvat do tašky, když jsem jela na závody. Ale mě zbývalo asi sto stránek a nemohla jsem přece číst ně co jiného! :D).
    Ani po několika měsících stále nejsem schopná k ní říct něco více určitého. Prostě si mě získala.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Temprence: :D:D Tak som rada, že ťa oslovila.=)

    OdpovedaťOdstrániť