13. 7. 2011

Minirecenzie: Ak zostanem (#1); Glee – Začíname (#1); gossip girl (#3); Čarodej Zememorí (#1)

Nepíšem recenzie na všetko, čo prečítam. Ani to nikde neevidujem. Proste keď mám chuť, napíšem názor, keď nie, nie. Každopádne sa mi vyskytli štyri knihy knižnice, ktoré som zhltla (v troch prípadoch zo štyroch) a mám chuť k ním niečo napísať.

Štyri recenzie? Ťažko. Názory? Fajn. Takže – privítajte minirecenzie na moje posledné úlovky z knižnice.

Tu sú dnešné štyri obete.(:

Gayle Forman: Ak zostanem

Sedemnásťročná Mia má všetko, po čom kedy túžila – milujúcu rodinu, priateľa, dokonca ju prijmú na prestížnu umeleckú školu na druhom konci krajiny. Nevie sa rozhodnúť, či si má vybrať lásku a život s rodinou, alebo hudbu.
V jedno februárové ráno sa však všetko zmení – na výlete s rodičmi a s bratom cestou v aute na okamih spokojná zavrie oči..., a keď ich otvorí, stojí v priekope. Na jej okraji vidí ich havarované auto a jej rodičia ležia mŕtvi pri ceste. Krátko na to zbadá ďalšie telo. S prekvapením zisťuje, že hľadí sama na seba a spontánne sa pýta: Som mŕtva?
Ešte včera mala veľa možností, ktorými sa jej život mohol uberať, dnes stojí pred jedinou otázkou: Zostanem?

Krásny cover, roztomilo drobná knižočka. Vyzerá to ako neskutočne milý a príjemný príbeh. Veď aj bol. Len ešte prirátajte smutný. Kniha je ľahko a dobre napísaná, vkĺznete do deja a veľmi rýchlo ju prečítate (s tým má čo dočinenia aj dĺžka). Nie je to napätý príbeh, nie je to niečo prevratné...

Ale úprimne? Kniha sa mi páčila. A vohnala mi slzy do očí. (Do šľaka, v poslednej dobe sa zo mňa stáva strašná citlivka.) Oceňujem aj tie prechody – prítomnosť a príbeh z minulosti... Dodatočne 5 hviezdičiek.


Sophia Lowell: Glee – Začíname

Na McKinleyho strednej škole to vrie. Študentov rozdeľujú rozličné mimoškolské aktivity, ich vlastná hierarchia a neľútostné vzájomné súperenie. Nad spevákmi z Glee klubu suverénne víťazia šarmantné roztlieskavačky a futbalisti. Už-už to vyzerá, že súbor zanikne, keď do riaditeľne vtrhne drzá, zato inteligentná a nadaná študentka. Rachel Berryová je dcéra dvoch otcov gayov. Možno ju inšpiruje aj jej netradičná rodina – túži byť čoraz lepšia, výnimočnejšia, originálnejšia. Jej rozhodnutie oprášiť dávnu slávu Glee však naráža na tvrdý odpor. V hre je totiž nielen prestíž športovcov, ale aj peniaze, o ktoré by ostatné kluby nerady prišli. Do pavučín intríg sa zamotávajú najväčší bojovníci – láska totiž nalomí aj tých nazapálenejších!

Áno, Glee kniha. Viete, čo som urobila ako prvé? Zvliekla ten obal z knižnice, nakláňala knihu a skúmala pekne trblietavý názov. Niežeby to nejako súviselo s tým, čo chcem povedať...

Asi takto – opäť tenká, príjemná kniha, ktorú si užijete, ale rovnako ako Ak zostanem skôr oddychovka. Ste zanietený fanúšik glee ako ja? Na čo ešte čakáte?! Do tretej série je poriadne ďaleko.

Celkovo hodnotím pozitívne hlavne taký ten podrobnejší náhľad do vnútra postáv. Rada by som sa dostala aj k ďalšiemu dielu a skúmala ďalej.


Cecily von Ziegesar: gossip girl – Jediné, čo chcem, je všetko

Serena a Blair sa rozhodli zakopať vojnovú sekeru. Už bol najvyšší čas. Veď ako dlho sa možno hnevať na niekoho, s kým ste sa kúpavali na základnej škole? Otázka znie, aké neprístojnosti majú za lubom teraz, keď sú už opäť spolu? Verte mi, budem prvá, kto sa to dozvie a vy budete druhí. Udržanie tajomstiev nepatrí k mojim silným stránkam...

Menej „kúl“, „akoby“ a nadávok spôsobilo, že sa mi tento diel celkom páčil. Jasné, je to gossip girl, netrasiete sa napätím, dokonca tam ani nie je toľko Chucka ako v seriáli... Ale čítanie som si užila, oddýchla som si a knižka patrí do skupiny tých „zhltnutých“.

Celkovo túto sériu nehodnotím negatívne, ale ani ma nechytila za srdce, čítam ju prevažne zo zvedavosti. Tento diel mi prišiel zatiaľ najlepší – tak ktovie, trebárs to pôjde stále hore a hore.


Ursula K. Le Guin – Čarodej Zememorí

Čarodej Zememoria Ged je najväčším čarodejom celej krajiny, no kedysi to bol nedočkavý, namyslený mladík, túžiaci po moci a poznaní. Zo svojho rodného ostrova Gont odišiel do čarodejníckej školy na Roke, kde z pýchy vypustil na svet tieň, čo spôsobil smrť arcimága. Ged musí podstúpiť skúšku, zvládnuť slová moci, skrotiť silného draka, vstúpiť na prah smrti, aby znovu nastolil rovnováhu, ktorú vo svojej nevedomosti porušil.

Eh. Tentoraz sa žiadne „zhltnutie“ nekonalo. Vlastne, popri tejto knihe som prečítala aspoň päť ďalších a fakt som miestami mala pocit, že ju ani nedočítam.

Ja viem.

Tá autorka je dobrá. Má všetko premyslené, vycibrený štýl a veľa toho napísala. Pani spisovateľka, dobre... Ale mňa jej knihy jednoducho nikdy nechytia za srdce. Nestrhnú ma, nefandím postavám, nič.

Knihe ako takej v podstate nič vytknúť nemôžem. Až na fakt, že ma veľmi nebavila. Ehm. Aj tak som stále zmätená, tak kašlime na to, dobre? Ak ste od Ursule K. Le Guin niečo čítali, bavilo vás to? Rada by som poznala iné názory...

Prvá fotka moja, anotácie a obálky z martinus.sk

4 komentáre:

  1. První kniha zní zajímavě (: Dokopat se do knižnice a doufat, že to tam mají...
    Glee book je prostě něco, co musím mít. :D Ať se děje, co se děje *_*
    Mě ta Gossipka přišla jako fajn oddechovka. :D Aspoň to, co jsem četla, bylo opravdu "akoby" "kul".
    Le Guin jsem nečetla. A asi ani nebudu.
    Hlavně, že se pořád stěžuju na nedostatek fantasy v naší knižnici xd :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Alia e T.: Jasné.:) Keď tak si to môžeš skúsiť stiahnuť, naozaj to nie je dlhé. ^^
    Držím palce. ^^ Škoda, že som ti to nemohla proste požičať. n_n
    Áno, veľmi. x3
    Neodporúčam.:D
    Hah.:DD Ja som momentálne spokojná viac než dosť. ((:

    OdpovedaťOdstrániť
  3. jéj, super názory, zas si ma inšpirovala ku prečítaniu ďalších nových kníh - glee už stiahnuté v čítačke, gg som tiež našla, ale akési divné a dobre znie aj to ak zostanem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Eliza Dot: Tak to som rada.=)) Snáď ťa to nesklame. ^^

    OdpovedaťOdstrániť