16. 1. 2012

Recenze - Upíří polibky 1

Můj první příspěvek v této rubrice nebude úplně typická kniha. Jen tak jsem si probírala poličku na knihy, mimochodem značně přebranou kvůli stěhování (a ještě budu dost knih vyřazovat, řekla bych) a uviděla jsem moji milovanou 'mangu'. První, kterou jsem si koupila (doteď jsem mangu, manwhu a další komixy v tomhle stylu četla pouze zapůjčené od kamarádky).

Autor: Ellen Schreiber
Název: Upíří polibky - Pokrevní příbuzní - 1
Originální název: Vampire Kisses - Blood Relatives
Nakladatelství: Zoner Press

Anotace: Úplně poslední věc, kterou Raven a její upíří přítel Alexander potřebují, je další překážka v jejich nočním vztahu – ale na obzoru se vznáší velký problém, když Raven s Alexandrem objeví čtyři čerstvě vykopané hroby s prázdnými rakvemi uvnitř. Když se na liduprázdném Dullsvillském hřbitově usadí parta upírů, Alexander zjistí, že tuhle nesourodou bandu vede jeho vlastní upíří bratranec, Claude Sterling. Šokující zjištění! Claude a jeho děsivá parta pro pár představuje jen další problémy, zvlášť když je Raven potká za denního světla na úplně posledním místě, které by ji napadlo. Co by mohl Claude a jeho vetřelci chtít – nebo hledat – v Dullsville?
Šestnáctiletá Raven Madisonová je skoro normální teenagerka - trošku outsider ve škole, kapánek víc gothická. Jen v jednom se výrazně liší - chodí s pravým upírem! Alexandr a Raveniny noční schůzky s ním jí připraví pár pěkně perných chvilek, když se ve městě a později i Ravenině škole objeví Alexandrův bratranec Claude, snažící se získat něco, co údajně leží v Dullsville (řekla bych co, ale nechci spoilerovat). Různými triky se snaží přinutit Alexandra, aby mu prozradil, kde by mohl najít to, po čem nejvíc touží - udělal by pro to cokoli. Raven proto musí vymyslet, jak Claudeovy plány překazit, než se něco stane její rodině nebo lidem, na kterých jí záleží...

První, co mě na knize potěšilo, bylo to, že nenahradili originální obálku, která se mi líbí (a kniha se vůbec krásně vyjímá v knihovně). Potom to, že Raven je gothička. A ještě má úžasný obsah šatní skříně! A jako čtvrtá věc... Claude je dost hezkej! :D Není to sice typická manga, už jen proto, že je od americké autorky, ale líbila se mi. Přiznejme si, upírů je sice všude dost, ale nápad Upířích polibků je z roku 2003 (Twilight 2005, jen pro srovnání). Co se týče překladu, nenašla jsem závažnější chyby, textové bubliny taky seděly, kniha má docela spád...

Závěr? Pokud máte rádi komixy a nedělá vám problém do americké 'mangy' investovat 120 korun, asi nebudete litovat. Je fajn, mně osobně se líbila. Navíc splnila očekávání, nezklamala mě, koupila jsem si i dvojku a půjdu si pro trojku, ale četla jsem lepší mangu a občas tomu chybí šťáva (Edit: po přečtení knih musím konstatovat, že šťáva tomu nechybí). 8/10.

Anotace a obálka: Zoner press, obrázek google.