16. 3. 2012

30 Day Book Chall/ Day 1/ Sága Prokletých - Propast

Nebudu tvrdit, že tohle bylo snadný. Nebylo. Ani náhodou. Mám totiž hodně oblíbených knížek. Hodně autorů, který mám ráda. Ale většina z nich by se mi hodila i do jiného dne... a vzhledem k tomu, že si z toho dělám recenze, nechci knihy opakovat. Takže jedna fantasy, kterou jsem zmákla v čekárně u zubařky (a za následnou cestu domů). Naprosto mě pohltila... Je to třetí díl ságy, která má v originále docela hodně dost dílů, aspoň myslím. Přeložený jsou bohužel zatím jenom čtyři. Ale já si počkám...



Autor: Margit Sandem
Název: Sága Prokletých - Propast
Originální název: Sagaen om Isfolket/Icepeople 3
 Nakladatelství: Fragment

 Anotace: Světově proslulá sága Prokletých pokračuje! V dalších dílech se setkáváme s téměř dospělými dětmi Silje a Tengela. Dvacetiletá Sol se touží podívat na místo, kde se podle legend soustřeďují magické síly. Díky svým nadpřirozeným schopnostem se začíná dostávat do konfliktů se společností prohnilou pověrami a předsudky. Tengelova rodina však i nadále drží pevně při sobě. Dokáží překonat další nesnáze, které jim do cesty postaví osud a ostatní lidé? Nechte se pohltit silným příběhem plným překvapení a nečekaných zvratů!

 Prokletí jsou starobylý a rozsáhlý rod, postižení "kletbou" zvláštních sil. Někteří je používají k ničení a plenění, jiní k léčení a pomoci. Tři ze čtyř dětí Tengela a Silje jsou "normální", jen Sol zdědila tento dar v plném rozsahu a je rozhodnutá ho využít tak, aby objevila co nejvíce tajemství magie a užívala si života. Třetí kniha sleduje převážně její život - zážitky z Kodaně, kde objeví ztraceného malého chlapce a získá místo guvernantky, její pátrání po čarodějnicích, vášnivé noci, občasné návraty domů... až do Solina smutného konce.

Mimo Soliny osudy se v knize prolíná také manželství Liv a život v Lipové aleji, domovu Silje a Tengela. Rozsáhlý rodokmen Prokletých se pomalu rozvíjí, zápletka se zamotává, osudy se protínají...

Závěr: Super knížka, i když je nezbytné znát první dva díly - já je četla začátkem července, takže jsem trochu pozapomněla a sem tam jsem se v knize ztrácela. Jinak je psaná čtivě (když pomineme nepřelouskatelné norské názvy a jména), má zajímavý a originální děj, zápletku, která mi nepřipadá jako narychlo a nereálně vykonstruovaná, reálné postavy se špatnými i dobrými vlastnostmi a "spontánní" dialogy. Do téhle knížky se dokážu začíst a přestat vnímat okolí, protože se mi v hlavě míjí výjevy - všecko moc pěkně opsané, prostě to nejde nevidět před očima.  
9,5/10, a vytkla bych jen občasnou přehršel informací a faktů, takže jsem si pár pasáží musela přečíst dvakrát. Úžasná sága, i když čtvrtý díl už byl trochu slabší (ale možná to je tím, že tam už je těch postav fakt moc moc moc a já se co chvíli ztratila)...

3 komentáre:

  1. Nepochybuju o tom, že ty názvy je těžký jen přečíst. A představ si, že bys je vyslovovala... XD

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Wow!:) Čtenářský blog?:)
    Další úžasný čtenářský deník.Možná že tu budou i nějaké dobré tipy (na knihy) který použiju.I deníček tu máš.
    Jinak na blogspot už nechodím :D vůbec ho nechápu :)
    Takže jsem na blogu
    www.psi-holka.blog.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Juj, túto challenge vidím čím ďalej tým viac.:D Možno sa raz zapojím.:D Neviem neviem. O knihe zasa asi toľkoto - možno si ju raz prečítam, teda, ak sa nejako dostanem k tej ságe, že áno.:] Znie to dobre. ^_^ Teším sa na ďalšie dni...x)

    OdpovedaťOdstrániť