21. 3. 2012

30 Day Book Chall/ Day 2/ Křídla

Pfff. No, zdravím. Kapánek to flákám, že? Já vím, no... Ale zase... žiju. Chodím běhat (au! au! moje lejtka), vytáhla jsem kolo, brusle, frisbeečko... sem tam něco málo napíšu, občas něco okomentuju, dokonce se vyjímečně i snažím učit...! Ehm, ano, snažím.
Prostě, jak vyleze sluníčko, nic mě doma neudrží. Velká změna oproti předchozím rokům, kdy jsem byla prostě zalezlá doma u komplu. Teď jsem taky, že. Ale snažím se dělat i jiný věci. No, ale mohla bych přejít ke knížce, co?



Autor: Aprilynne Pike
Název: Křídla
Originální název: Wings
 Nakladatelství: Fortuna Libri

 Anotace: Aprilynne Pikeová nadchla svým debutem i slavnou autorku ságy Stmívání Stephenii Meyerovou. Není divu, příběh – originální fantasy s přídechem thrilleru a horroru, ale i s prvky love story – o dívce se zvláštním jménem Laurel se čte doslova jedním dechem. Patnáctiletá hrdinka jde poprvé do školy (předtím ji učila matka) a snaží se přizpůsobit novému prostředí. Brzy najde přítele, který jí podá pomocnou ruku. David se nemusí přemáhat, nová spolužačka je nesmírně krásná, jemná a milá dívka. Vypadá jako víla, říká si David, ale to ještě netuší, že není daleko od pravdy a že jej po boku Laurel čekají pěkně horké chvíle. Bytosti z jiného světa se dostávají mezi lidi a začíná boj na život a na smrt…


 
  
Takže, nemohla jsem přijít na to, která kniha je moje neoblíbená. Samozřejmě jsem sem mohla hodit Twilight, Upíří deníky, Podzemí a další krávovinky, co nesnáším, ale to už je moc profláklý. Navíc, to, že se mi na knize něco nelíbí neznamená, že je moje neoblíbená, že - tímhle mi vypadla spousta knih, který by připadaly v úvahu. V dalších odstavcích nastíním děj a pokusím se vypíchnout hlavní důvody, proč mě to nezaujalo.

Laurel je jiná než ostatní - jí jen zeleninu a ovoce a pije Sprite, má hodně světlou pleť i vlasy, v žilách nemá krev a na zádech jí kvete obří květ - je něco mezi vílou a květinou, takzvaná florela. Když to zjistí, docela se vyděsí, ale přijít tomu na kloub jí pomůže její kamarád David a flor Tamani, kterého potká na pozemku jejich starého domu. Laurel se s tím nejprve nemůže vypořádat, ale nakonec se rozhodne bojovat za flory, svoji rasu.

Problém první, zradila mě představivost. Prostě jsem si nedokázala nic představit (a nebylo to tím, že bych se špatně vyspala nebo tak). Já vím, neznamená to, že je blbá, ale u dobrý knížky se mi to ještě nestalo. Zatímco třeba u Zatmění skoro furt. Problém druhý, nějak jsem se do toho nemohla začíst. Nechytlo mě to, nežrala jsem to, necítila jsem potřebu číst 24 hodin denně, sem tam jsem se ztratila. Problém třetí, Laurel mi nebyla vůbec sympatická, nefandila jsem jí, David mě taky nijak nezaujal, florové byli divní... Koho jsem měla ráda byla knihovnice Maddie. Problém čtvrtý, spousta věcí mi přišla moc narychlo, případně jako by si je autorka vycucala z prstu až po tom, co o nich napsala. Jako, fakt NIKOMU nebylo divný, že patnáctka jí jen ovoce? Nikdo ji nevzal k doktorovi, ani učitelé? Navíc by se většina situací i faktů dala líp opsat, vysvětlit... Problém pátý, postavy mi nepřišly nějak extra reálný, nedalo se do nich vcítit, nezaujaly mě. A problém šestý (za to nemůže autorka) - příšernej překlad! Našla jsem tam několik chyb a nevěřícně jsem čuměla na skloňování jména Chelsea. (Chelsea, bez Chelsea, Chelsea, Chelsea, Chelsea, o Chelsea, s Chelsea? Jako, jsme v Česku... možná by bylo fajn zkusit to skloňovat nějak... lidštěji, já se na to nemohla dívat, i když v Americe by to bylo samozřejmě správně, že. Překladatelé ta jména občas přehánějí, ale tady mi to chybělo. Nevím, nesedlo mi to).

Je tam spousta věcí, co mi vadila nebo mi nesedla, i když, zase je to originální. V podání jiného autora by se mi tenhle námět asi líbil víc, takhle mě moc nezaujal. Uvidíme, co se z toho vyklube, je to první díl, ale nejsem z něj nijak nadšená. Samozřejmě je to subjektivní názor, žádná berná mince. 2,5/10 za originální námět a super obálku. Jo, dneska mám chuť být hnusná...

6 komentárov:

  1. Oh, no, na túto knihu sa chystám, ale iba z knižnice.:) Tak radšej nebudem veľa očakávať.xP

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nečekej - pak určitě nebudeš zklamaná, ale můžeš být příjemně překvapená. Ale sto lidí, sto chutí, takže tobě se klidně může líbit. ;) Pak se ozvi, co na ni říkáš... :)

      Odstrániť
  2. Chápu, vykašlat se na to a tohle nečíst... XD Hele, jen tak mezi náma, nechceš někam nenápadně vždycky šoupnout, co za knížku má ten den bejt (tím myslím jestli ji máš mít ráda, nesnášet, číst,...), abych to nemusela hledat? Díky moc. XD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pokud si nechceš uhnat lehkou nechuť ke čtení čehokoli, tak od tohohle ručičky pryč, no :D
      Provedu, pro příště... :D

      Odstrániť
  3. Čítala som dva predchádzajúce články, ale nemohla som sa prinútiť ku komentáru, tak si hovorím, že to vynahradím poriadne dlhým teraz, ale prd, nenapadá ma nič, čo by som povedala. Akurát, že nemám chuť si tú knihu prečítať xD

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Křídla, k tomu bych snad jen řekla to, že jsem zkoušela číst. Nedostala jsem se dál jak ke čtvrté kapitole. Vůbec mě to neoslovilo a navíc mě štval překlad. Dost děsnej. Jsem ráda, že jsem knížku nekoupila a měla ji jen půjčenou.

    OdpovedaťOdstrániť