25. 4. 2012

Minirecenzie: The Historian; Pretty in Black (#1)

Elizabeth Kostova: The Historian

"To you, perceptive reader, I bequeath my history...."
Late one night, exploring her father's library, a young woman finds an ancient book and a cache of yellowing letters. The letters are all addressed to "My dear and unfortunate successor", and they plunge her into a world she never dreamed of--a labyrinth where the secrets of her father's past and her mother's mysterious fate connect to an inconceivable evil hidden in the depths of history.

Túto knihu som čítala neskutočne dlho. Čiastočne kvôli tomu, že má nejakých sedemsto strán, no svoj podiel na tom mal aj fakt, že ma nestrhla. Popri nej som totiž prečítala dosť iných kníh...

Nechápte to zle, v Historian sa našli skutočne zaujímavé momenty a kniha mala aj čosi neidentifikovateľné, no príjemné. Problémom číslo jedno pre mňa boli opisy. Nemám veľmi rada opisovanie a tu boli vskutku rozsiahle. Problémom číslo dva bol pomalý dej. Obrovskú časť príbehu tvorí nachádzanie stôp, skúmanie... Výstižnejšie povedané „research, research, research“.

Aby som to teda zhrnula – fajn dielo, ktoré má však pomaly sa rozbiehajúci dej a (pri)veľa opisov. Vyvoďte si z toho ľubovoľné závery, veď sto ľudí = sto chutí. (Dodatočne som knihu ohodnotila na goodreads 3 hviezdičkami, viz poznámka.)

Rae Hachton: Pretty in Black (#1)

Some Things are Pretty. Some Things are Black. Love is both.

[Ellie Piper]

She wanted to die. He arose from the grave. He was sent to kill her. She was trained to kill those of his kind. But fate had other plans. He searched for 119 years to find her. & There's no way in hell he's letting her go. Dead or Alive. They're fated.

[Marcus Marble]

How far would you go to be with the one you love? Would you die for her? Would you kill for her? What if the only reason you're still alive is because of her? What if the reason you came back from the dead, was to be with her? But what if your job was to kill her, but you fell in love instead? And now you're being hunted by your own kind?

Destroy? Or be Destroyed?

Niečo divné, fakt. Kniha má nádhernú obálku, fajn anotáciu... To všetko ma veľmi lákalo. Vlastne ma lákal aj fakt, že je krátka, hoci som si nebola istá, ako tam autorka vmestí sľubovaný príbeh.

Čoskoro som pochopila.

Rae sa absolútne vykašľala na akúkoľvek logiku, vývoj postáv a rozpisovanie scén. Kniha mala aj svetlé momenty, ktoré sa mi páčili, boli chvíle, kedy sa príbeh dal označiť za schválne a pozitívne zvláštny. Bolo ich ale žalostne málo, najmä v porovnaní so situáciami, kedy som sa zmohla iba na nechápavé „wtf?!“.

Takže pardon, ďalšie diely čítať nejdem. Toto bolo na mňa príliš šľahnuté a bez hĺbky. Ak má niekto iný názor, rada si ho vypočujem (prečítam), ja som však bola sklamaná. (Taktiež dodatočná) 1 hviezdička.

Anotácie a obálky z goodreads.com

16 komentárov:

  1. To Historian by mohlo byť celkom fajn, no sedemstranové YA knihy väčšinou bývajú také kraviny, že s tým radšej ani nejdem strácať čas, a podľa tvojej rady ani s Pretty in black :D tam sa mi ani tá obálka veľmi nepáči, a anotácie mi pripadajú patetické (A)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neviem, či je Historian vôbec YA. Teda, určite nie klasické. Vlastne taký neidentifikovateľný žáner, povedala by som.:D
      Jáj.:D No pre mňa tá anotácia má časti, ktoré ma zaujali.:D

      Odstrániť
  2. No... Spolehlivě jsi mě odradila, od obou. :D
    Ta Pretty in black je prostě šílená, to už jsem ti psala :) a The historian... no, možná ve chvíli nudy nejtěžší si ji přečtu. Já opisy sice mám celkem ráda, ale když je jich přemíra nebo je na nich postavený děj, tak mě to většinou moc nebaví... :D
    Copak čteš teď? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hups.:D
      Tak možno by sa ti Historian páčila, je to fajn.:)
      Teraz čítam Dámy a Pánové od T. Pratchetta.:)

      Odstrániť
  3. Tá druhá ma láka trošičku viac, možno preto, že je kratšia. Recenzie sú fajn, tvoj názor vždy a rada ocením :) Anotácie sú tiež super, už len kvôli nim by som to čítala :D Ale tá druhá kniha ma stále láka, niečo šlahnuté a bez hĺbky som ešte nečítala :D A možno ma to chytí a dám sa aj na pokračovanie ;D Len ešte zistiť kde to je a či je to po slovensky, lebo tej anotácie sa bojim. Akože v angličtine by som to čítala, ale asi by som dlho nevydržala, pretože aj keď anglicky sa učím ty kokso od tretej triedy, až takú zásobu nemám :D

    (Minule ma na zastávke oslovila nejaká Japonka či kto to bol a pýtala sa ma čo znamená to malé "z" pred zastávkou.. ako jej vysvetliť že to je zastávka na znamenie? :DD No, nejako som s avykoktala a potom som si absolútne nevedela spomenúť ako sa povie tlačítko. Takže ja sa v tom Anglicku stratím :D)

    Inak aj mne sa viacej páči tá druhá verzia, len tie textové plochy mi tam nesedia až tak a celé mi to pôsobí rušivo :D Ale viac sa mi páči. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem.:] No, možno áno, ono je sa to môže pokojne stať tvojou guilty pleasure.:D Bola by som na tvoj názor zvedavá, no musím ťa sklamať - ani ja ani internetové kníhkupectvá o preklade nevieme, takže nič z toho. No pokiaľ viem, tá ajina tam nebola ťažká, mala by si tomu dať aspoň šancu.:)
      (Ale neboj.:D Každý môže spanikári. Inak, kedy ideš do Anglicka?:))

      Odstrániť
  4. No, tak to si ma potešila :D S tou knihou teda. Ja by som sa na niečo anglické aj dala, iba by som si zlepšila tú anglinu.. teda myslím. A Anglicko mi už klope na dvere, idem 9. mája, a už sa neviem dočkať, kedy odtialto vylezem :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Skúúús.:) V Anglicku budeš mať koniec koncov úžasné kníhkupectvá práve s aj knihami (závidíím), takže budeš mať nácvik.;)
      Aha, super, uži si to.:) Nakoľko ideš a ako si sa k tomu dostala?:)

      Odstrániť
  5. The Historian (Historička) je u mňa veľmi obľúbená. Dvakrát som ju začala čítať no nikdy som ju nedočítala dokonca pretože vždy tam boli nejaké faktory, ktoré ma od tej knihy odtiahli. Tentokrát sa ju pokúsim už celú prečítať.
    Pred rokmi som si neuvedomovala chyby. Ale teraz je to spomínaný opis. Síce aj ja v poviedkach rada opisujem postavy do detailu. Mne práve že dlho rozbiehajúci sa dej nevadil. Podľa môjho názoru to len čitateľa (ako ktorého) prinúti len čítať ďalej a obracať stránku za stránkou len aby sa dozvedel, čo sa stane. Síce som knihu nedočítala do konca a mám ju v slovenčine, je jedna z mojich obľúbených.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dík za koment.:)
      Ja som ani nevedela, že Historian vyšlo v slovenčine.:D Tak díky za info.:)
      Ako vravím v článku, každý na to môže mať iný názor, pre mňa to nebolo úplne "ono", ale zas na druhej strane...:)
      Píšeš poviedky, mimochodom?^_^ Máš nejakú aj na blogu?

      Odstrániť
    2. Neviem, kde ti mám odpovedať, tak ti to napíšem sem. Dúfam, že sa nebudeš hnevať.

      Poviedky píšem ale tuto, na mojom blogu nemám nič. Jedine tak na tejto adrese : http://kimi-hebi-ko.blog.cz ale pochybujem, že sa ti tam niečo zapáči.

      Odstrániť
    3. Nie, fakt sa nehnevám, som rada, že si mi odpovedala aj tu. Potom sa na ten blog pozriem.:))

      Odstrániť
  6. Abych se přiznala, zase neznám ani jednu z knih a nejsem na to moc pyšná. Už se vážně musím zaměřit na čtení, jen kdyby bylo trochu času. Já momentálně louskám 'This is a Call: The Life and Times of Dave Grohl' - moje první knížka v angličtině, tak snad potom.

    Jinak recenze jsou napsány úžasně:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, tieto dve asi nie sú ani nejaké známe, myslím.:D Tak hádam ti niekedy odporučím niečo, čo ti za ten čas stáť bude, i keď neviem, či máme rady rovnaký žáner.:D
      Jáj.:) Tak nech sa ti s tým darí.^^
      Ďakujem, i keď teda neviem, či je na nich úžasné.xD Ale cením si to.:)

      Odstrániť
  7. No priznám sa že kníhkupectvá ma ani nenapadli. Jediné na čo myslím je ten 9 hodinový rozchod ktorý bude hneď ako dorazíme :DDD Idem tam zo školy, je to na 6 dní a dva dni z toho sú cesta... Ale inšpirovala si ma a asi do nejakej aj investujem :D Veď čítanie v angličtine mi problémy nerobí (teda na hodine ale čo sme mávali na základke také tie oné časopisy už netuším jak sa to volá :DDDD tam som tomu vždy rozumela :D) tak prečo neskúsiť knižku o.o Ale aj tak zase skončím vo výpredajoch ! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak...:D To je jasné, že budeš behať po obchodoch s oblečkom.:DD Samozrejmosť, ak sa tam niekedy dostanem, tak kníhkupectvá & obchody s oblečkom a nepohnem sa odtiaľ, kým hm... bude za čo nakupovať.:D Celkom ti túto možnosť závidím teda, ale v dobrom.:)

      Odstrániť