20. 4. 2012

Minirecenzie: Les rukou a zubů (#1); Nádherné tvory (#1); Záblesk (#1)

Carrie Ryan: Les rukou a zubů

Mary žije v uzavřené vesnici. Její svět se řídí prostými zákonitostmi: musí poslouchat pravidla církevního Sesterstva, nesmí se přibližovat k plotu, za kterým – v Lese zubů a rukou – žijí „nečistí“, kteří svým kousnutím promění člověka v chodící mrtvolu.

Když Sesterstvo rozhodne, že se provdá za muže, kterého jí určili, Mary musí poslechnout, přestože se zamilovala do zraněného Travise. Pak ale nečistí proniknou do vesnice, a Mary v nastalém zmatku prchá společně s Travisem, svým snoubencem Harrym, kamarádkou Cass i bratrem Jedem a jeho ženou dál do zapovězeného lesa. Touží dostat se k vysněnému oceánu, dál za les a nečisté, do světa, který tam venku přece musí někde být.
   Zvláštna kniha. Nápad nechutný, ale spracovaný tak, že som musela zúrivo obracať stránky, kým som neprišla na koniec. Kniha ma zaujala a a bavila...

Veľkým mínusom sú však postavy. Žiadna nie je dosť výrazná, prepracovaná alebo čo, natoľko, aby ste si ju obľúbili. Väčšina z nich sa úplne zvláštne rozhodovala a hlavná hrdinka by potrebovala poriadne zatriasť. Nehovoriac o tom, že ma jej pocity vôbec netrápili, nedotkli sa ma.

Takže ako pútavá kniha, dobre. Ale pre mňa to nie je nič také, čo by si ma celkom podmanilo, na to treba aj správne postavy.

Aha a ešte ma ako kresťanku šlo rozhodiť z toho fanatizovania. Arg.

Margaret Stohl & Kami Garcia: Nádherné tvory

Na Jacksonovej strednej škole v Gatline sa zastavil čas. Mestečko žije spomienkami na zlatý vek otrokárskeho Juhu. Všetko nasvedčuje, že druhý ročník prinesie Ethanovi Watovi len ďalšie sklamania a nudu. Ani doma to nemá ružové. Nedávno mu zomrela mama, otec sa uzavrel pred svetom a z pracovne vychádza len na raňajky a zásadne v pyžame. Ethan je rozhodnutý zmiznúť z tohto Bohom zabudnutého kraja hneď, ako to bude čo len trocha možné. No zrazu sa odvšadiaľ začne ozývať neznáma pieseň, sny takmer nerozoznateľné od skutočnosti sa vracajú čoraz častejšie a krásne čiernovlasé dievča z týchto snov sa jedného dňa objaví priamo pred bránou gatlinskej strednej školy.
Lena Duchannesová je neter miestneho vydedenca Macona Ravenwooda. Je iná ako ostatní, i keď zúfalo túži žiť ako obyčajné dievča. Snaží sa utajiť svoje schopnosti aj kliatbu, ktorá už celé generácie prenasleduje jej rodinu, no niečo také sa nedá navždy skryť ani v zarastených záhradách, kalných močiaroch a spustnutých cintorínoch hlbokého Juhu. Lenin príchod rozvíri stojaté vody Gatlinu. Čelí nielen rodinnej kliatbe, ale aj predsudkom starousadlíkov, ktorí sa bránia všetkému, čo sa vychyľuje zo zabehaných pravidiel. Ethan si postupne začína uvedomovať, aké silné puto ho k Lene viaže. Snaží sa ju chrániť pred útokmi spolužiakov, no uchrániť ju pred rodinnou kliatbou bude oveľa ťažšie.

Uh, huh. (Či ja dnes začínam inteligentne!) Od tejto knihy som nečakala veľa, či už podľa ukážky, alebo recenzií. Bola som preto príjemne prekvapená.

Dobre. Ethan nie je najuveriteľnejší chalan na svet, kniha nie je ani zďaleka dokonalá a tak ďalej, ale bavila ma. Bolo to také klasické príjemne čítanie, bola som zvedavá ako to skončí a neľutujem ten čas, čo som s ňou strávila. Tiež sa k tomu už síce najskôr nevrátim, ale... Chápete, čo sa snažím povedať?

Možno ani jedna z týchto dvoch kníh nebola úplne perfektná, ale obe sa dali užiť a oddýchnuť si pri nich. Páčili sa mi, hoci nie tak monumentálne, ako iné. Dodatočne 3 hviezdičky.

Alexandra Adornetto: Záblesk

Hoci sa v ospalom mestečku Venus Cove nikdy nič zvláštne nedeje, práve sem sú vyslaní traja anjeli – bojovník Gabriel, liečiteľka Ivy a neskúsená Bethany, aby plnili svoje poslanie na Zemi a postavili sa proti silnejúcim temným silám. Bethany je z trojice anjelov najmladšia a viac než silám Zla musí čeliť volaniu vlastného srdca, ktoré ju priťahuje k mladíkovi Xavierovi. Láska anjela k pozemskému chlapcovi však porušuje všetky zákony neba a ani nebesá nie sú nekonečne trpezlivé. Navyše sa v mestečku nečakane zjavuje tajomný študent a každému pripomenie, že nadprirodzené sily nebývajú len láskavé a dobrotivé. A čo je najhoršie, zálusk si robí aj na Bethany, ktorá sa tak ocitá v smrteľnom nebezpečenstve.

Táto kniha bola naozaj príjemná. Bethany bola naivná, no mala dôvod (veď zoznamovať sa s dneškom! ale bolo to milé), Xavier nebol neskutočne sexy (ale neliezol mi na nervy), kniha nebola nabitá akciou. Neskutočne ľahko sa však čítala, bavila ma, páčila sa mi. Bola to síce oddychovka, lenže dobrá oddychovka.

Viac ma k tomu nenapadá.

Anotácie a obálky z martinus.sk