16. 5. 2012

Minirecenzie: Ticho (#3); City of Lost Souls (#5)

Becca Fitzpatrick: Ticho (#3)

Nedorozumenie medzi Patchom a Norou je zažehnané. Spoločne prekonali tajomstvo zviazané s Patchovou temnou minulosťou, zmierili dva doteraz nezmieriteľné svety a čelili bolestným skúškam viery a nádeje. To všetko pre lásku, ktorá má silu prekonať hranice medzi nebom a zemou. Patch a Nora, vyzbrojení len svojou bezpodmienečnou dôverou k tomu druhému, sa vrhajú do zúfalého boja a pokúšajú sa zastaviť zločinca, ktorý má moc navždy zničiť všetko, o čo sa snažili, dokonca aj ich vzájomnú lásku.

Dlho som netušila, čo k tejto knihe napísať. Ani teraz môj názor nie je práve ucelený... Sčasti preto som sa rozhodla napísať iba minirecenziu, netuším totiž, ako by som vyriešila hviezdičky.

Ticho malo nejaké svetlé momenty, ktoré sa mi skutočne páčili. Väčšina z nich by sa však dala definovať jednoducho slovom „Patch“. No niekedy nestačila ani jeho prítomnosť, Nora bola až tak padnutá na hlavu. Čo sa týka deja, nápadu a vôbec všetkého, nebolo to úplne ono. Prvý diel bol najlepší, druhý asi na úrovni tretieho, možno o čosi lepší. Neviem, pretože som sa pri niektorých častiach knihy ešte nerozhodla, či sa mi zdajú dobré alebo vôbec.

Zhrnuté – tretí diel ma síce čiastočne sklamal, ale nebola to nejaká extra katastrofa, niekomu sa môže páčiť. Štvrtý (a hádam posledný) diel si rozhodne prečítam, aspoň zo zvedavosti.

PS: Ja som konečne asi všetko pochopila. A Becca ma aj tentoraz zvládla prekvapiť, minimálne raz. Dodatočne 3 hviezdičky.


Cassandra Clare: City of Lost Souls (#5)

The demon Lilith has been destroyed and Jace has been freed from her captivity. But when the Shadowhunters arrive to rescue him, they find only blood and broken glass. Not only is the boy Clary loves missing–but so is the boy she hates, Sebastian, the son of her father Valentine: a son determined to succeed where their father failed, and bring the Shadowhunters to their knees.

Opäť ťažký oriešok na zhodnotenie, mám hrozne zmiešané pocity. Čakala som totiž viac. Viac napätia, viac psycho-fangirly momentov, väčšie pohltenie príbehom, srdce na kúsky, ako to bolo v prípade predchádzajúcich dielov.

Nechápte ma zle – Cassandra stále píše úžasne, niektoré časti som milovala, občas som bola aj správne napätá a kniha bola vlastne dobrá. Zároveň som ale mala dojem, že je príbeh miestami až príliš zložitý a venuje sa priveľa postavám. Jednoducho povedané, ani v tomto prípade to nebolo ono.

Lenže na tom hádam ani nezáleží. Fanúšikovia zrejme sériu budú chcieť tak či tak dočítať (tiež som nesmierne zvedavá na šiesty, posledný, diel) a tí, ktorí ešte The Mortal Instruments nečítali by to mali napraviť, séria za to stojí.

PS: Je tu ešte niekto s podobnými dojmami? Lebo také vlažné dojmy z pokračovania TMI som fakt nečakala a cítim sa divne.

Anotácia a obálka Ticha z martinus.sk, anotácia a obálka CoLS z goodreads.com

8 komentárov:

  1. Páni... Myslím, že nejsi jediná, která z CoLS nebyla nějak úžasně nadšená... Tak jsem pěkně zvědavá, jak se to bude líbit mně :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To aj ja.:) Už sa teším na nejaké recenzie od mne známych blogerov.:D

      Odstrániť
  2. Niéééé. To si teraz nemôžem prečítať, keď sa na obe knihy chystám v blízkej budúcnosti. Ups, predsa som nakukla :D Aspoň na tvoj názor. Odvšadiaľ počúvam, že Ticho sklamalo. Je to možné, zatiaľ neviem, ale mňa rozhodne sklamal fakt naťahovania - mali byť predsa len tri knihy.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To aj mňa, ako prvé. A bolo to dosť umelé naťahovanie, aspoň podľa mňa. Tak to som zvedavá na tvoj názor.:)

      Odstrániť
  3. Tak o první knížce vím, četla jsem první díl ze série, ale nepřečetla jsem si ještě ani druhý a popravdě řečeno nevím, jestli se mi do toho chce :D A druhou sérii neznám, každopádně podle recenze vypadá celkem zajímavě.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. TMI rozhodne stojí za prečítanie, takže ak máš možnosť, aspoň skús prvý diel.:) Ale varujem ťa vopred - česká obálka sa, ehm, nepodarila.:P

      Odstrániť
  4. No, neznám ani jedno, respektive slyšela jsem o tom, ale nečetla. Ticho mě nějak moc neláká, když říkáš, že druhej a třetí díl nebyly až tak dobrý... a číst jen první díl mi přijde blbý. :/
    Jéé, TMI a diskutovaná obálka. Neznám, nevím, ale asi si to přečtu... někdy, časem. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, neviem, mne za to Patch stál určite.:D Ale pri takom množstve kníh...:)
      Hopefully.^^"

      Odstrániť