11. 6. 2012

Minirecenzia: Inheritance (#4)

Zväčša sa síce snažím spájať viac minirecenzií dokopy, avšak momentálne nemám žiadneho ďalšieho kandidáta a moja aktivita bola - povedzme si to na rovinu - mizerná... Tak sa vám ozývam aspoň takto.:)

Christopher Paolini: Inheritance (#4)

Na začiatku bol Eragon... Na konci je Inheritance. Nie je to tak dávno, čo bol Dračí jazdec Eragon obyčajným chudobným farmárskym chlapcom a jeho dračica Zafira obyčajným modrým kameňom v lese. Teraz však práve od nich závisí osud celej civilizácie. Jazdec a jeho drak došli ďalej, než sa odvážil ktokoľvek iný. Podarí sa im poraziť samotného kráľa zla a obnoviť v Alagaëzii spravodlivosť? A ak áno, za akú cenu?

Túto knihu nedokážem objektívne hviezdičkovo ohodnotiť a ani napísať dostatočne rozsiahlu recenziu. Môžem sa vám maximálne pokúsiť priblížiť svoje pocity z čítania prostredníctvom tejto minirecenzie.

Odkaz dračích jazdcov nie je dokonalá séria, áno, vieme. Navyše je veľmi pomalá. V Inheritance tiež nájdeme dosť opisov, autor má na všetko čas... Opis nechtov na niekoľko riadkov tomu iba nasvedčuje.:) Napriek tomu som si záver tohto príbehu chcela užiť a vlastne aj užila, čítanie bolo rozhodne príjemné. Niektoré postavy za to určite stoja, iné vedia byť dosť otravné. S tým som ale tiež rátala.

Štvrtý diel pre mňa nebol nijakým prekvapením oproti zvyšku série a myslím, že bol fajn. Nie perfektný, no predsa... Koniec mi prišiel vcelku uspokojivý, nesťažujem sa. Takže asi takto – tí, ktorí čítali predchádzajúce diely si tento hádam ani nemôžu nechať ujsť, nuž a či sa niekto pustí do celej série, to závisí na osobných preferenciách a chuti, ja vám neporadím.

Anotácia a obálka z martinus.sk

16 komentárov:

  1. Já byla teda z konce mírně řečeno zklamaná... Děj se moc táhl a vlastně celý čtvrtý díl mi přišel hodně předvídatelný... A utahané pasáže s Roranem jsem přímo nesnášela.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No, faktom je, že sme aj tak vedeli, že bude happyend...:P A s Roranom súhlasím, na to som akosi zabudla.;D

      Odstrániť
  2. Ja som túto sériu nečítala a ani ma veľmi neláka. Asi to bude filmom Eragon.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Já četla první tři a Inheritancí se prokousávám. Nejsem sice nějak moc daleko, ale zatím mě to baví! :D Jen bohužel nemám moc času na čtení... :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jáj, tak to som zvedavá na recenziu.:)

      Odstrániť
  4. Hm, tak že bych tomu třetímu a čtvrtýmu dílu dala ještě šanci a někde si to sehnala? Osobně jsem měla totiž dost potíže už jen s dvojkou, bylo to kapku moc předvídatelný. Ale zas by asi bylo fajn přečíst si závěr... Jsem na vážkách... XD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Fíha, tak to ti neporadím.:D Neviem, ja som bola zvedavá, ako to dopadne no...:) Ale zas ak ti raz nesadlo. O.o

      Odstrániť
  5. Pěkné no, tak já jsem na rozpacích jestli vůbec číst nebo ne. Sice jsem předchozí díly četla, ale tak nějak už si je ani extra moc nepamatuju. Přesto by mě celkem zajímal konec, jak to všechno dopadne.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež som si ich nepamätala, ale na začiatku je zhrnutie obsahov, to dosť pomohlo...^^

      Odstrániť
  6. Ano, Inheritance mi tu už pěkně dlouho leží a čeká až se do ní pustím.Budu muset do Eragona jsem se úplně zamilovala.Říkáš uspokojivý konec, tak to jsem zvědavá ještě víc=D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No pre mňa, nebol úplne úplne uzavretý, ale tak čo sa dalo čakať.:D

      Odstrániť
  7. já jsem si tenkrát zamilovala Eragona a zhltala ho, pak mi ale Eldest přišel trochu rozvleklý a odložila jsem ho. Chci ale jednou konečně Inheritance celé dočíst, navíc Paoliniho obdivuji, takže se k tomu musím dostat ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jasné.:) No áno, potom sa to dosť naťahuje...

      Odstrániť
  8. Ou, snad se k Inheritance brzo dostanu, už se strašně těším, až bude všem zkouškám konec. :D Závěrečný díl si vychutnám, když jsem se prolouskala předchozími. Alespoň už trošku díky tobě (a i dalším recenzentům) vím, co čekat.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite.:) S optimistickým prístupom ide všetko.^^"

      Odstrániť