27. 6. 2012

Richelle Mead - Sukuba 3 - Sny

Autor: Richelle Mead
Název: Sukuba 3 - Sny
Originální název: Succubus Dreams
Série: Sukuba (#3)
Nakladatelství: Domino
Rok vydání: 2012

Anotace: Jsou dny, kdy holka neví, který problém řešit dřív. Obzvlášť to platí v případě sukuby Georginy Kincaidové, která získává energii ze svádění mužů. Na první pohled záviděníhodná schopnost ovšem značně komplikuje její vztah se slavným spisovatelem Sethem – nemůžou spolu mít sex, protože tím by ho Georgina bezděčně zabila (a to, přiznejme si, by odradilo každého muže, i zamilovaného). Navíc je Seth pohlcen prací na svém nejnovějším románu a Georgina musí zasvěcovat novou, poměrně neschopnou sukubu. A jako by toho ještě nebylo dost, Georginu trápí děsivé sny. Někdo nebo něco ji za nocí pronásleduje, vysává jí energii a předestírá nepěkné vize její budoucnosti. Georgina hledá odpovědi u Danta, vykladače snů, který má spojení s podsvětím. Jenže jeho flirtování a šarm ji matou čím dál víc, mimo jiné i proto, že její vztah se Sethem prochází krizí. Georgina musí zkrátka řešit hned dva problémy najednou: znovu se ujmout vlády nad svým milostným životem a vypořádat se s nepřítelem, který jí vstupuje do snů. Je totiž docela možné, že pokud Georgina neuspěje, nebude už nikdy moci klidně spát…


Další díl mojí oblíbené Sukuby. To bych nebyla já, abych si ho nepřečetla a okamžitě nezrecenzovala. Vlastně myslím, že tenhle díl se mi líbil víc než dva předchozí, přečetla jsem ho... no, posledních sto stránek 'jedním dechem'. Konečně mám totiž čas na čtení...

Georgina tentokrát nezachraňuje svět, jen svůj klidný spánek a 'svoji' energii, kterou si poctivě vysála z mužů. Někdo se jí totiž vkrade do spánku, předestře jí... zvláštní vizi budoucnosti a když se Georgina vzbudí, energie je pryč. Navíc musí zaučovat novou sukubu, ve městě se zjevuje i jeden její starý známý (ještě starší známý než byl starý známý ze dvojky. Tahle... bytost ji zná od doby, co se stala sukubou), se kterým nemá zrovna přátelské vztahy. A co znamená fakt, že Cartera vidí ve společnosti čtyř ne-tak-úplně-lidských-bytostí? A nakonec... její vztah se spisovatelem Sethem se vyvíjí přinejmenším podivně. Každý člověk by z toho měl v hlavě guláš... a co teprve sukuba, která se nemůže přítele téměř ani dotknout a v posledních měsících se jí přihodilo několik ne moc milých věcí...?

A o tom kniha je. Valná část knihy teď není o zachraňování čehosi nebo pátrání po jakémsi zlu, převažuje Georgina a její pocity. Pravda, pátrání po zlu tam je, ale Georgina se do něj zapojí až na konci. Navíc vyřeší jedno staré tajemství, které ani nepatří jí, seznámí se s podivným vykladačem snů a to není jediná nová postava. Přibylo i několik vtipných scének, které vám minimálně vykouzlí úsměv na tváři. Musím říct, že po akci v minulých dvou dílech byla třetí Sukuba docela příjemným oddychem.

Richelle předestírá něco víc o světě... tentokrát ne strany zla, ale andělů. Mě osobně to potěšilo (díky Carterovi... moje oblíbená postava, ehm^^), protože v 1. a 2. části se toho dalo najít hodně o sukubách a temnější straně, ale andělé až tak zvýraznění nebyli. Tady mají pré. A jako obvykle jsem byla nadšená, že se zde dalo najít pár sexuálních a erotických scének. Konečně jsem hlavním hrdinům ochotná uvěřit, že by mohli existovat, protože mají lidské potřeby. Ne jako jiné (nejmenované) knihy, kde se dva puberťáci/dospělí (což je ještě horší) navzájem ani nedotknou.

Co bych pochválila je pěkná obálka. ORIGINÁLNÍ obálka! Poprvé je ponechána originální obálka. Já můžu říct, že se mi líbí. Hoďte na přebal město (nejlépe Chicago nebo New York) v noci, měsíc (ten hlavně) přidejte holku s vlasy mírně do zrzava (i když hlavní je město, samozřejmě) a já budu spát přitulená ke knížce - právě díky obálce.

Nevím, čím to je, ale tenhle díl se mi četl tak... lehce. A to i po vysoké laťce nahozené právě dočtenou Zlodějkou knih (udivuje mě to proto, že knihu, co jsem četla po Divergenci, jsem strašně zdrbla). Zlodějku sukuba sice nepřekonala, ale líbila se mi. Hodně se mi líbila a těším se na to, až si budu moct přečíst další díl :). Co se týče práce nakladatelství, v překladu jsem našla jeden překlep, jinak snad žádné chyby - že by aspoň jedno nakladatelství mělo v zásobě kvalitní překladatele?? Není co řešit, na Goodreads jsem dala plný počet, takže...

5 hvězdiček.

Jo. A tenhle skvělej fanart si neodpustím. Hádám, že to je jedna ze závěrečných scén tohoto dílu, kdy Georgina stojí s Carterem (anděl) na střeše knihkupectví a povídají si. Mně se ten obrázek strašně líbí, co vám...?

Zdroje obrázků a anotace: Bux.cz, Goodreads, Google.

11 komentárov:

  1. Nesnáším tě. Fakt. Pět hvězdiček? Lákáš mě víc a víc... XD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Taky tě zbožňuju.^^
      Tak si to sežééééň :P

      Odstrániť
  2. Našla jsem důvod, proč si tuhle sérii přečíst - anděl, vtip a sex :D No co, jsem taky jenom člověk ale ten anděl... hm hm, snad po té sérii přece jen sáhnu :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Carter je božíííí... :D A vtip a sex jsou věci, co už mi v knížkách začínaly chybět. Ten vtip ještě ne, ale sex čitelně. (A pak se všichni diví, proč čtu fanfiction! :D)

      Sáhni, budu se těšit na případnou recenzi.^^

      Odstrániť
    2. Fan fiction! To je to nejlepší na světě! :D

      Odstrániť
    3. Anoooo! *-*
      Počkat... moment... že by nějakej podobnej cvok?! :D (Jaký téma/ta čteš?^^)

      Odstrániť
    4. No nejvíc HP :D A jsem cvok do anime, takže anime FF jsou samozřejmostí :D (pokud ti něco říká shounen-ai a yaoi, tak ty čtu taky :D) a hlavně jsem teda před pár roky četla Eragona... Murtagh a Arya byli můj neoblíbenější pár, aspoň jsem pak mohla litovat Eragona :D

      Odstrániť
    5. Animeeeee^^
      Yaoi♥
      A HP je klasika. :D Akorát ff na Eragona mě teda nikdy nenapadlo číst^^
      (Stačí jako odpověď? :D Začínám si myslet, že jsi fakt moje dvojče. Nechtěla bys mi na sebe nechat nějakej kontakt?^^)

      Odstrániť
    6. Tak a je to oficiálně potvrzený! Fakt toho máme až podezřele moc společného :D ^^ Nechám, nechám! Fb: Domka Jurášová. Dala bych ti i icq, ale tam už moc nechodím :D

      Odstrániť
  3. Zdá sa, že séria je stále lepšia a lepšia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je... :) Určitě doporučuju zkusit aspoň první díl, mě Sukuba vážně baví. :)

      Odstrániť