14. 7. 2012

E. Schreiber - Série Upíří polibky (#1, #2)

Tak. Po "komiksech", i když podle mého by se tomu asi dalo říkat manga se mi do paciček dostaly i knížky. A musím říct, že jsem čekala trochu něco... víc? Jiného?

Autor: Ellen Schreiber
Název: Upíří polibky
Originální název: Vampire Kisses
Počet dílů: 2 (ČR) | 9 (originál)
Nakladatelství: Zoner Press


DÍL PRVNÍ

Název: Upíří polibky - Počátek
Orig. název: A Vampire Kisses - The Beginning
Vydání: 2011 | paperback | 160 stran

Anotace: Může se sen o lásce k upírovi stát skutečností?

Šestnáctiletá Raven se odmalička touží stát upírkou. Žije v malém městečku jménem Dullsville a nemá to právě lehké – nerozumí si příliš se spolužáky, kamarádí se pouze s farmářskou dívkou Becky a pochopení nenachází ani u svých rodičů. Hodně času tráví na hřbitově a okouzleně pozoruje staré strašidelné sídlo na kraji jejich městečka.

K Raveninu velkému překvapení a vzrušení se jednoho dne nastěhuje do starého sídla nová rodina, Sterlingovi. Vypadají poněkud zvláštně a brzy začnou kolovat zvěsti, že Sterlingovi jsou upíři. Zda je tomu skutečně tak, se rozhodne nadšená Raven zjistit. Seznámí se s mladým a okouzlujícím Alexandrem Sterlingem… a přeskočí mezi nimi jiskra. Je však Alexander skutečně upír? A pokud ano, bude schopen Raven proměnit?

Autorka románu Ellen Schreiber mistrně spojila romantiku s humorem a vytvořila tak příběh,který si získá srdce každé dospívající dívky.


Jak už jsem zmínila, četla jsem komiks (mangu) - přesněji všecky tři a zvykla jsem si na v druhé a třetí knize docela dospěle chovající se Raven a skvělé dialogy. Ano, dialogy, ty Ellen šly. U knihy už mi to tak nepřišlo...

Raven je gotička, která absolutně, ale absolutně nezapadá do unuděného a barevného města Dullsville. Ve svém černém oblečení, vojenských botách a černé rtěnce působí nepatřičně. Má jen jedinou kamarádku, která je stejný outsider jako ona a ve škole nezapadá. Když se ale zdá, že tajemné sídlo na kopci v Dullsville  ožilo, Raven to nedá a jde na průzkum. Po několika zběsilých úprcích konečně najde spřízněnou duši a přítele, se kterým si dokonale rozumí - Alexandra... Jenže od příjezdu rodiny Sterlingových se po městě šíří fámy a spousta věci je najednou jinak. Je možné, aby se Raven splnil sen a potkala skutečného upíra?

Jak už jsem zmínila, v manze se Raven chovala dospěle, zatímco tady mi přišla taková... zvláštní, snad trochu moc dětská... Občas se mi její myšlenkové pochody skoro hnusily. Zároveň ale měla docela dost dobré nápady a její hlášky mi nejednou vykouzlily úsměv na rtech. Mé sympatie o něco klesly, mám k ní teď docela rozporuplné pocity... -.-

Ellen sice umí psát a Upíří polibky jsou poměrně čtivé, zároveň jsem ale občas nad popisy zoufale kroutila hlavou. Knížky jsou sice psány v ich formě, takže je to z pohledu Raven, ale stejně... Navíc se v první knize prakticky nic nestalo, krom toho, že se Alexander přistěhoval a Raven ho očumovala (a nutila k tomu i Becky). Naopak bych tu zase našla jeden klad: i to "nic" poměrně rychle plynulo, zpestřené třeba kapitolou o tom, že Raven jde na Halloween převlečená za tenistku. Přiznám se, že u toho jsem vyloženě prskala smíchy. 

Závěr? První kniha je vysloveně průměrná, klady zhruba vyrovnávají zápory (to, že mi Raven nebyla sympatická v knize je moje chyba). Každopádně, konečně je tu ne-tak-úplně-typická hlavní hrdinka, i když outsiderek bylo dost.  Sladkýho hlavního hrdinu tu najdete taktéž. Navíc se mi dost líbí obálka, i když je proti původní poněkud vybledlá. Konečně se nemusím dívat na tvář nějaké modelky, která mi vůbec nebude sympatická; tady jde o pusu a šperk. Jen je škoda, že ta naše mezi jinými tituly docela zapadne...

DÍL DRUHÝ


Název: Upíří polibky - Rakve lásky
Orig. název: A Vampire Kisses - Kissing Coffins
Vydání: 2011 | paperback | 160 stran

Anotace: Může láska k upírovi přestát nástrahy světa?

Ravenin dávný sen se konečně splnil! Našla si přítele, který je nejen citlivým gotikem jako ona, ale ještě navíc i princem temnot – upírem, o němž vždycky snila. Jenže jejich štěstí nevydrželo dlouho. Alexander ze svého sídla na Benson Hill zmizel. Zoufalá Raven je však odhodlána ho nalézt, a tak využije nadcházejících jarních prázdnin a vydává se po jeho stopách do sousedního městečka. Při svém pátrání se seznámí s přitažlivým Jaggerem, ze kterého se záhy vyklube upír a navíc Alexandrův zapřísáhlý nepřítel. Raven se vrací se do Dullsville a přestože se jí nakonec podaří svého milého najít, její dobrodružství rozhodně nekončí. Právě naopak.

Ravenino dobrodružství pokračuje - a co víc, začíná to tu zavánět nějakou akcí. Alexander se záhadně ztratil, ale Raven se nevzdává a vyráží do města, kterému říká Hipsterville. Zároveň konečně narazíme na pořádného záporňáka, ne jen Raveniny spolužáky - Jaggera s každým okem jiné barvy. Gotička si nejdřív myslí, že Jaggera "jen" zaujala, ale má sloužit jen jako návnada na pořádnou vendetu a jako takový malý bonus... 
"Musíme mít rozsvíceno," trvala jsem na svém.
"Ve všech místnostech?"
"Táta ti to neřekl? Bojím se tmy."
Nevěřícně na mě shlížela. "A tohle mám věřit holce, která přespává na hřbitovech?"

Stejně jako první kniha je i ta druhá docela krátká, a dalo by se říct, že nabitá akcí (když to srovnám s jedničkou, není tam jediná nudná stránka, jinak je to teda horší). Přijde mi, že se zde řeší hlavně to, co dospívající holka udělá pro lásku. Přesně podle očekávání: lže, lže, lže ještě víc, tváří se jakoby nic a zoufale se snaží lásku zachránit. Neurazí, nenadchne.
Co se mi líbilo je to 'klasické, drákulovské' vykreslení upírů. Nemůžou na slunce, nemají odraz v zrcadle a podobu na fotkách, nesnáší česnek (jo, a mimochodem, Alexander je z Rumunska). Navíc (alespoň první) kniha pochází ještě z doby, kdy upíři nebyli tak profláklí - The Beginning vyšel v originále v roce 2003, Twilight v roce 2005. Jen tak pro srovnání. (Takže žádný "další fantasy upířina." Tohle je původní fantasy upířina!) 
Navíc, Raven je tu normálnější, začala jsem ji mít kapku v oblibě. Pořád je škublá, ale už asi ví, co je to mozek a používá ho. Díky tomu, že se jí podařilo parádně sesadit školní hvězdu Trevora z pomyslného trůnu si získala i nějakou tu popularitu. Když se potom Alexander vrátí, všecko pro ni začne být dokonalé. Alespoň dokud zas neuvidí Jaggera. 
Děj je stejně plynulý a až na dospělejší Raven mám z druhé knihy podobné pocity jako z první. Jen bych ještě dodala dvě tři věci: Zaprvé, obálka se mi líbí mnohem víc, než první. Ruce a kříž, ahh. Zadruhé, na konci je skvělá scéna, která by se podle mě dala nádherně rozepsat - a Ellen ji shrnula na dvě stránky. Tohle pro mě bylo obrovským zklamáním (aspoň teda po tom, co Ravenině uvažování věnovala stránek alespoň pět). A zatřetí, malá rada: Když si přečtete první knihu a až pak si případně seženete komiks, budete z toho mít lepší pocity. Odzkoušeno na kamarádce.
Každopádně, Rakve lásky mi přišly i... humornější. Jestli si sérii přečtete už nechám na vás, mě to nějak extra moc neuchvátilo (ale našla jsem i recenze, kde byly Upíří polibky hodnoceny pěti nebo čtyřmi hvězdičkami). Ještě abych se vyjádřila k překladu, ten se mi líbil dost. Nenašla jsem moc krkolomných vět a chybu jsem snad nespatřila žádnou, za to palec nahoru pro Zoner press. Ale ať na to koukám jak na to koukám, po sečtení kladů a záporů mi z toho vychází...
3 hvězdičky.

Oficiální anotace: Zoner press | obálka, obrázky: google | citace: Rakve lásky, str.55

10 komentárov:

  1. Mňa táto séria nezaujala dosť na to, aby som si ju chcela prečítať... Bohužiaľ. Ale aspoň viem, čo očakávať, keby sa to zmenilo.:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Já mám hrozně ráda manga verzi, ale do knížek se mi nechtělo. Pak mě recenze přesvědčily...

      Odstrániť
  2. Anotace vypadají zajímavě a moc se mi líbí obálka prvního dílu! :)
    Asi si knížky zkusím někde najít a samozdřejmě přečíst! :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zkus, já se budu těšit na tvůj názor^^ (hádám napíšeš recenzi :)).

      Odstrániť
  3. Už jednu dobu uvažuju o tom, že si upíří polibky přečtu - ať už mangu, nebo samotnou knihu -, ale nikdy je nikde nevidím. >__>
    Možná to není nic uhh jak úžasné, ale jistě bych tos nimi ráda aspoň zkusila. Možná bych si i s Raven rozuměla. :'D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Alii žije!!^^ :)

      Jéj, tak to je blbý. :( Tenhle stav tak nehorázně nenávidím... A Raven je v manze strašně skvělá, chtěla bych ji za kamarádku.^^ V knižkách moc... přemýšlí. :DD

      Odstrániť
    2. Teoreticky...

      Nomn. Ve Vídni ji mají na 100%, jenže teď jsem v HU a tu není přibližně nic pořádného nad rok 2005. Což není zas tak veliký problém, pořád se tu dají najít perličky, jenže místy potřebuju čerstvé masíčko.:'D

      Odstrániť
    3. To je blbý, no... :/ Ale tahle upířina je z r. 03, takže pokud i v HU vyšla nějak rozumně...^^ ;)

      Odstrániť
    4. Budu se muset zeptat.^^ A v nejhorším si počkám, než se dostanu k blízkosti nějakého většího knihkupectví/knihovny.

      Odstrániť
    5. Budu Alii držet pěsti.^^

      Odstrániť