22. 7. 2012

K. White - Nikdo není bez viny (#2)

Kniha: Nikdo není bez viny (Kiersten White)
Originální název: Supernaturally
Série: Paranormálové (#2) | Paranormalcy (#2)
Nakladatelství: Fortuna Libri
Vydání: 2012 | hardback |  352 stran


Anotace: V dalším dílu Paranormálů se opět setkáváme s Evií, která bude tentokrát kromě svých obvyklých problémů s vílami, upíry a Mezinárodní agenturou pro zadržování paranormálů řešit i problémy, které trápí spoustu dívek jejího věku. Podaří se jí se svými problémy poprat? A jak skloubí lásku k vodouchovi, školu a práci s paranormály? Stojí za útoky na Evii víly? A proč se ve městě objevují stále noví paranormálové a pozorují ji? I když jsou její rodinou přátelé a MAZP, zjistí Evie něco o svých rodičích? To vše se dozvíte ve druhém dílu s podtitulem Nikdo není bez viny.


Evie se konečně dočkala. Může chodit do školy. Má školní skříňku! A otravné hodiny tělocviku, ve kterých se objevují podivné mraky, které ji unáší bůhvíkolik metrů nad zemi. Lease, její láska, studuje na univerzitě a doma je jen o víkendech a Evie se zoufale nudí. Taky se najednou cítí nesvá ve městě plném paranormálů a jedinou její útěchou je její spolubydlící - upírka Arianna a rozhovory s *spoiler mode* Vivian, její sestrou, která je v kómatu, ale přesto se s Evií dokáže spojit *end of spoilers*

Jenže. Co znamená, když ji znovu kontaktuje Raquel (která, přiznejme si to, Evii chyběla) a požádá ji o pomoc jako externí spolupracovnici? Je to past, nebo je na tom MAZP tak zoufale, že Evii potřebuje? A co má znamenat Jack, člověk z říše víl, který se vílám mstí a dokáže používat jejich Vílí stezky? Navíc je natolik záhadný, že to Evii irituje a očividně se snaží, aby Lease žárlil, nebo aby byla naše Zlodějka duší co nejpodrážděnější? Zatímco se Evie snaží odpovědět na otázky a tají své znovunabyté spojenectví s MAZP tak, že lže všem okolo, stahují se kolem ní sítě intrik někoho jiného, podle koho je jen nástrojem pomsty... 

"Buď připraven zní moje heslo." Samolibě se na mě usmál. "Tohle, a taky Vyspi se, kdykoliv můžeš. A Pokud sis nevšiml, že to zmizelo, čemu uškodí, když si to vezmu já?"

Ano, you're right. Evie je zpět. Se svojí naivitou, píp místo sprostých slov, nesnášenlivostí tělocviku, Žahem a láskou k růžové. Respektive se vším, co vás na ní kdy štvalo, plus pár věcí navíc. Ale druhý díl má oproti prvnímu obrovský rozdíl - tady to dokážete přežít. Evie je vtipná, její naivita není tolik na nervy lezoucí, na růžovou si zvyknete a jediné, co by se jí dalo vytknout, je ta její šílená nenávist k vílám (ale ony jsou náhodou fascinující^^)... i když, jasné, expřítel. A nadpřirozený expřítel, co se pořád snaží o nějaké intriky by mě asi taky naštval. 

Děj má také poměrně spád, i když si nad ním téměř vůbec nemusíte namáhat mozkové závity, a díky tomu a jisté snesitelnosti hlavní hrdinky je kniha docela dost čtivá. (A dobře se z ní vyklepával písek na pláži, pokud se někdo někam v srpnu chystáte :)). Měla jsem si přečtenou během půl dne a docela dobře jsem si odpočinula od kriminálních příběhů a dokonce se jí podařilo odloudit moji pozornost i od šílených veder v Itálii, takže jsem si čtení celkem užívala. 

Jak styl psaní autorky, tak překlad mi nijak výrazně nevadily. Nenarazila jsem na žádné větší nesrovnalosti, věty byly plynulé, smysluplné, vlastně právě díky překladu po knize plánuju za čas sáhnout znovu. Co se týče obálky, Evie má nádherné oči, obě ruce a barvy působí příjemným a milým dojmem, i když červené ani hnědé nijak neholduju - a celkově se na to dá koukat. Jak se vypořádáte s modelkou je čistě vaše věc, já už si na ni zvykla. :)

Obálka třetího dílu je co do barev ještě příjemnější a já si určitě přečtu i poslední díl této série, protože se Paranormalcy čte dobře, děj vypadá promyšlený, nenajdete větší nesrovnalosti a Kiersten přišla s několika fajn, oživujícími nápady. Ani tu není vyloženě rušivý element ve formě pitomé nebo šílené postavy (i když, Lease mi nebyl dvakrát sympatický, zato Ariannu jsem měla ráda), sem tam se nad knihou zasmějete... a kdyby jen kvůli druhému dílu, který mě vážně zaujal mnohem víc než trochu zkritizovaný první, vyplatí se sérii si přečíst. Jen to neberte tak vážně, nebo vám z Evie hrábne. :)

4 hvězdičky jsou jasné.

Anotace, obálka: Fortuna Libri | obrázky: google | citace: str. 176

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára