7. 7. 2012

Meg Cabot - Jak začíná láska

Upozornění: Další přednastavený článek. Myslím na vás. Ann. :)

Autor: Meg Cabot
Název: Jak začíná láska
Originální název: The Boy Next Door
Série: Boy (#1)
Nakladatelství: BB art
Rok vydání: 2012

Anotace: Melissa Fullerová, redaktorka společenské rubriky v časopise New York Journal, žije poměrně poklidným životem do té doby, než je její sousedka doma přepadena a v kómatu převezena do nemocnice. V bytě této starší dámy zůstává doga a dvě kočky, jichž se Melissa ujme. Po čase se jí konečně podaří vystopovat sousedčina synovce Maxe, jehož požádá o pomoc. Tento známý módní fotograf a playboy má však jiné plány než se starat o tetina zvířata, a tak místo sebe pošle kamaráda, který mu ještě ze studií dluží službičku. Situace se ovšem komplikuje, když se do sebe Melissa s domnělým Maxem zamilují. Kniha je napsaná podobně svižným a čtivým způsobem jako Princezniny deníky, které Cabotová píše pro mladší čtenáře. Zábavný román pro dospívající a dospělé napsaný pouze v e-mailech.

V první knize nové série skvělé Meg Cabotové se setkáváme s Melissou Fullerovou, sloupkařkou časopisu The NY Journal a vlastně úplně obyčejnou obyvatelkou Manhattanu. Aspoň dokud nenajde svoji sousedku Helen Fierlandovou v bezvědomí... a nezůstane jí na krku pes a dvě kočky. Nemůže si je ale nechat, protože nestíhá pracovní povinnosti, a tak se pokusí vystopovat sousedčina synovce - fotografa Maxe Fierlandera. Ten za sebe pošle kamaráda Johna, který má nějakou dobu hrát Maxe. Pravý Max ale nepočítá s tím, že se John do Melissy zamiluje... Žádná žena ale nemá ráda, když se jí lže a Melissa, která už tu novinku (že chodí se slavným fotografem) stihla roztroubit všem v redakci, není výjimkou. Dokáže Johnovi nakonec odpustit, i kdyby jen proto, aby vystopovali toho, kdo její sousedku napadl, když jí nikdo jiný nevěří?

Když jsem knihu otevřela, docela mě překvapilo, že je psaná jen v e-mailech, ale po pár stránkách jsem si na to zvykla. Meg jako obvykle píše velice sympaticky - mám její styl hrozně ráda a většinu jejích knih ráda čtu. Jak začíná láska není výjimkou, knihu jsem si docela oblíbila. Sice jsem z ní nepadla na zadek a trochu jsem ten konec čekala, ale i tak...

Výhrady mám k obálce. Krom toho, že mě na první pohled neokouzlila, i když je docela... barevná (ale zvykla jsem si :)), tak Melissa by měla být zrzka. Přírodní zrzka. A ta ženská na obálce má vlasy hnědý. Na to jsem docela zůstala čumět... ten, kdo navrhoval obálku, knihu patrně nečetl. A nikdo se mu ten detail o Melissiných vlasech neobtěžoval říct. Ale detail. Oproti tomu originální se mi hrozně líbí, i když vypadá trochu jak ilustrace k pohádce.

Kdo Meg Cabotovou nezná, nevím, jestli bych mu doporučila začít právě touto knihou, protože Meg to svede i líp (příkladem je série s Heather Wells nebo Úspěšná smolařka) a e-maily mohou být poněkud matoucí. Kdo ale Meg zná a má rád, tuhle knihu by si měl určitě aspoň přečíst, pokud už ne rovnou pořídit. Jen od konce nečekejte zázraky, není to tak překvapivý... což mě trochu zklamalo, protože jinak je kniha plná různých zvratů a zdánlivých malicherností, které ale pobaví, a měla našlápnuto na plný počet. Takto ale jen

4 hvězdičky, ale myslím, že jejího přečtení nebudete litovat. :)

Anotace a česká obálka: bux.cz, originální obálka goodreads.

3 komentáre:

  1. Ach jo, no tak fajn teda... *tahá seznam knížek, co si chce sehnat*

    Já od Meg četla hlavně Princezniny deníky. Ty jsem měla ráda, fakt mě bavily. Tak bych mohla zkusit i tohle...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jojo, Mia ve svý době... (Nečti desítku, zkazíš si dojem z celejch deníků!)
      Já mám Meg ráda i teď, i když ji zase tolik nečtu. Zkus a pak se poděl o dojmy... :)

      Odstrániť
  2. Ja by som každému kto začína s Meg odporučila Princess Diaries, v tejto knihe mi nejakú dobu trvalo kým som si zvykla na tú formu ale rozhodne ma to nadchlo!
    Vidím, že musím tú knihu zase vytiahnuť a prečítať si ju :D

    http://happystarfish.tk

    OdpovedaťOdstrániť