12. 7. 2012

Minirecenzie: Anna and the French Kiss (#1); Lola and the Boy Next Door (#2)

Toto nebudú úplne klasické minirecenzie. Prečo? Z jednoduchého dôvodu – Annin aj Lolin príbeh napísala Stephanie Perkins a sú to companion novels. Čiže, v Lola and the Boy Next Door sa objavuje okrem iného aj Anna a príbehy tak spolu pekne súvisia, no keď si prečítate iba jednu knihu, vadiť to nebude.

Rovnako vlastne nevadí, keď si - ako ja – najprv prečítate Lolu, až na to, že si zároveň prečítate spoiler k Anne a určité informácie neoceníte tak, ako by ste mohli. (A po prečítaní Anny sa k nim vrátite... Alebo je to len môj prípad?)

Dôležitá informácia - Stephanie Perkins píše skvele. Nie zbytočne zložito, ponoríte sa do príbehu a poriadne si ho vychutnáte. Je to tak v oboch knihách a už hádam len kvôli tomu stoja za prečítanie.


Anna and the French Kiss

Anna is looking forward to her senior year in Atlanta, where she has a great job, a loyal best friend, and a crush on the verge of becoming more. Which is why she is less than thrilled about being shipped off to boarding school in Paris - until she meets Etienne St. Clair: perfect, Parisian (and English and American, which makes for a swoon-worthy accent), and utterly irresistible. The only problem is that he's taken, and Anna might be, too, if anything comes of her almost-relationship back home.

Jedná sa o dievčenský román a tie ja väčšinou nečítam. Mám aj svoje dôvody - všetky tie nedorozumenia a hlúposti, ktoré vedú k tomu, že sa to medzi Ním a Ňou niekoľkokrát skomplikuje atď., ma vedia slušne iritovať. (Veď jasné, na čo si veci povedať na rovinu, prípadne si toho druhého vypočuť...)

Nie však v tomto prípade, tu sa nad to rada povznesiem.

Všetky charaktery boli realistické a (okej, takmer všetky) sympatické, čo je veľká časť úspechu. Hlavná hrdinka Anna? Fajn, vôbec nie otravná, držala som jej palce. No tou najúžasnejšou časťou knihy bol Étienne. Američan/Angličan žijúci vo Francúzsku s britským prízvukom a skvelými vlasmi... Aww. Jednoducho nový crush.

Takže čo to tu máme? Vydarené charaktery, pútavý štýl písania... Pridať môžete úžasné zasadenie príbehu. Paríž, oh, Paríž! Hrozne by som sa tam chcela ísť pozrieť a táto kniha mi to aspoň trochu sprostredkovala.:) Vidno, že si s tým autorka dala patričnú námahu, za čo ju obdivujem.

Plus sú tú samozrejme ostatné detaily a veci, ktoré z knihy robia svojské príjemné čítanie. Odporúčam všetkými desiatimi. (Dodatočne som knihu ohodnotila na goodreads 5 hviezdičkami, viz poznámka.)


Lola and the Boy Next Door

Budding designer Lola Nolan doesn’t believe in fashion... she believes in costume. The more expressive the outfit - more sparkly, more fun, more wild - the better. But even though Lola’s style is outrageous, she’s a devoted daughter and friend with some big plans for the future. And everything is pretty perfect (right down to her hot rocker boyfriend) until the dreaded Bell twins, Calliope and Cricket, return to the neighborhood.
When Cricket - a gifted inventor - steps out from his twin sister’s shadow and back into Lola’s life, she must finally reconcile a lifetime of feelings for the boy next door.

Ako prvú musím vyzdvihnúť Lolinu záľubu v kostýmoch – bolo fascinujúce sledovať, do čoho si tentoraz oblečie. Týmto mi bola sympatická, no to je tak všetko. Nebola vyslovene otravná hrdinka, vôbec nie, len som si ju neobľúbila ako napríklad kolegyňu Annu.

Ostatné charaktery boli dobre zvládnuté, neboli ploché, no bohužiaľ – ani oni si ma úplne nezískali. A Cricket... Pardon, ale tento chalan ma privádzal do šialenstva. Bol príliš sladký, príliš perfektný, príliš nudný, vôbec mi nesadol.

Zápletka je taká klasicky romantická. Šťavu tomu dodávali našťastie rôzne detaily – už spomínané Loline kostýmy, fakt, že má dvoch otcov, Max...

V konečnom dôsledku sa teda jedná o fajn knihu, ktorá sa číta takmer sama. Páčila sa mi však menej ako Anna, nebolo to pre mňa to pravé orechové. Fanúšikom ju aj tak odporúčam, už len kvôli tomu, s kým sa tu znova stretneme. (Kto okrem Cricketa Bella študuje v Berkeley...) Dodatočné 3 hviezdičky.


Teraz mi už neostáva nič iné, len počkať na poslednú knihu v tejto ‚sérii‘, Isla and the Happily Ever After, ktorá vychádza v roku 2013.

Isla bude poslednou companion novel k Anne a Lole, znova sa bude odohrávať v Paríži a pokiaľ to správne chápem, tak áno Isla... Tí, ktorí čítali Annu asi majú podobné tušenia ako ja, o čo pôjde. Veľmi sa na knihu teším a dúfam, že ma nesklame.

Anotácie a obálky z goodreads.com

12 komentárov:

  1. Tak na Annu už mám políčeno delší dobu, ale i Lola vypadá dost zajímavě.^^ Jen nevím, jestli bych měla nervy a odvahu číst je hned za sebou, já taky tyhle... holčičí knížky nemusím. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite si v tom prípade prečítaj aspoň Annu, keď už aj vyšla v češtine...:)

      Odstrániť
  2. Anna sa mi celkom páčila, no pri Lole som už niekoľko týždňov zaseknutá niekde na začiatku a neviem sa prinútiť pokračovať. Pritom to vôbec nie je zlé :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No tak hádam ju dočítaš, som zvedavá na prípadnú recenziu.:D

      Odstrániť
  3. Ja som ešte nečítala ani jednu z týchto kníh. Annu si prečítam, ale tá Lola ma akosi nezaujala.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Taky jsem ještě nečetla žádnou - já ty romance fakt moc nečtu - ale chystám se na obě :) Annu nejspíš vezmu v češtině, a u Loly uvidím, jestli počkám na případný překlad, nebo ji přečtu v Aj .)

    Pěkné minirecenze - krátké a výstižné! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Super, hádam sa ti budú páčiť.:)
      A ďakujem.^^

      Odstrániť
  5. Jajj, tohle taky zní dobře.^^ Taková fajn oddychovka :'D Asi si to přidám na must read seznam :'3

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tak jsem Annu dočetla dnes ráno a jsem z ní nadšená. To já si zase čas od času nějakou tu dívčí romanci ráda přečtu. :D A jsem z ní nadšená.
    Myslím, že do Loly se pouštět nebudu, moc mě nezaujala a mohla bych si tím zkazit i dojem z Anny.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja už teraz asi tiež, ale nezvykla som.:D Super, som rada...:)
      A to je asi fakt. Mne to tým opačným poradím práveže dojem zlepšilo, no.:)

      Odstrániť