24. 8. 2012

Čo by (ne)mal mať dobrý knižný blog?

Hneď na začiatok by som rada podotkla, že sa jedná len o môj náhľad, nesnažím sa nikomu rozkazovať, nikoho sa nechcem dotknúť ani nič podobné. Skrátka som sa rozhodla trochu priblížiť, čo sa mi na knižných blogoch (ne)páči.:) Vy môžete mať iný názor a bola by som rada, keby ste sa oň podelili v komentároch.

Teoreticky je možné článok brať aj ako 'tipy pre začiatočníkov', no nie je písaný za tým účelom.


1. Moje oči! alebo vzhľad

Schválne, čo si myslíte? Aký by mal byť podľa mňa vzhľad blogu? Samozrejme, že musí byť minimálne v desiatich výrazných farbách a text sa nesmie dať prečítať, veď načo aj. A keď sa mi zasekne celý internetový prehliadač? Tomu sa hovorí dobrá práca.;)

Nie, nebolo to myslené vážne.

Myslím si, že vzhľad by mal vyhovovať a páčiť sa najmä autorovi blogu. Napriek tomu... Menej je niekedy viac. Jednoduchosť, farby, ktoré nerušia, dobre čitateľný text (a teraz nemyslím iba farebne - veľkosť a typ písma je tiež dôležitý)... A aby to tá moja Mozilla zvládla. Vtedy sa môžem na blog v pokoji vracať / vôbec sa začať zaujímať o nejaký obsah.


2. A kde sú akože tie recenzie?! alebo prehľadnosť

Áno, chápem, že je mnoho vecí, ktoré do menu skrátka patria a ešte viac tých, ktoré by sme tam možno chceli mať...

Lenže keď prídem na nejaký blog, chcem sa na ňom zorientovať a ideálne to dokázať bez toho, aby som musela donekonečna scrollovať.

Pri tom to nie je nič neriešiteľné - napríklad použitie dvoch menu (prípadne aj horného boxu), oddeľovanie, väčšie nadpisy a zoradenie podľa dôležitosti pomáha.

Páči sa mi aj nápad s akýmsi pomocným článkom (tento u nás, ale tuším som podobné nápady už zahliadla aj inde) pre ľudí, ktorí sú na blogu prvýkrát.


3. Prosým uš nije:D - alebo gramatika atď.

Každý sa niekedy pomýli alebo urobí preklep. Každý môže použiť smajlík.

Avšak je dobré si uvedomiť, že a) nie sme na chate na facebooku, b) tie automatické opravy napr.  vo worde majú svoje opodstatnenie, c) nikoho ešte nezabilo, keď si po sebe text prečítal.

Priveľa gramatických chýb ma doháňa k šialenstvu, priveľa preklepov otravuje... Priveľa smajlíkov, nadávok, či vyslovene hovorového prejavu mi veľmi nesedí, ale aj tak sa dá. Čo mi napríklad neprekáža vôbec (a niekomu môže) sú anglické výrazy.


4. A čo ja s tým? alebo obsah

Niekto má radšej dlhé recenzie, iný kratšie (môj prípad). Niekto chce v recenzii popis deju od blogera, zatiaľčo mne sa to zdá zbytočné (za predpokladu, že je použitá anotácia)... Fajn, každého vec.=)

Na niektorých blogoch prevažujú už zmieňované recenzie, inde je mnoho vlastných projektov, zamyslení, rebríčkov... Pokiaľ mi sadne štýl písania daného blogera, vlastne na tom nezáleží. Pretože to je pre mňa podstatné - aby v článku bolo niečo z autora, nie iba prázdne informácie.

Príklad? Ak bloger píše o tituloch, ktoré vychádzajú tento mesiac - okej, ale prečo k nim nedodať vlastný názor? Stačí stručný. Meme - prečo to aspoň trošku nerozpísať? (Nie napr. zverejniť len požadovanú vetu.) Dúfam, že ste aspoň trošku pochopili, o čo mi ide.


5. Tak to ti pekne ďakujem, ty ignorant! alebo komentáre

Viete, čo oceňujem? Keď bloger odpovedá na komentáre. Iste, niekedy ich je priveľa, času primálo, prípadne jednoducho nie je čo dodať. Nemám však rada večnú a úplnú ignoranciu.

Odpovedať aspoň občas na nejaký ten komentár nie je také namáhavé a návštevníci sa potom necítia prehliadaní... A áno, kvôli tomuto poctivo odpovedám, ako sa len dá.;) A ešte preto, lebo ma to baví.


That's it, hoci je možné, že som na niečo zabudla.
Obrázky z we♥it.
A hlavne neberte všetko smrteľne vážne.
Neliss

33 komentárov:

  1. V něčem s tebou souhlasím :) Odpovídat na komentáře by mělo být povinností blogera. Mě to například baví a jsem ráda za každý nový komentář, co se na blogu objeví. Sem s tebou za jedno, že jsou lepší kratší recenze. Nebaví mě moc číst ty dlouhé plné takových těch věcí, které nejsou hlavní. Ale to je jen můj názor :) "Smajlíky" mi v textu nevadí, ale nesmí jich tam být zase hafo :) Jinak moc pěkný článek a určitě jsem si z toho vzala nějaké to ponaučení :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež si vravím.:)
      Ponaučenie?:D Fíha, no, tak to som rada.:D

      Odstrániť
  2. Moc pěkný článek! A ve všem s tebou naprosto souhlasím. :D Taky mám radši, když je vzhled jen nějaký jednoduchý a ještě k tomu preferuju vzhledy světlé, jelikož se mi pak všechno lépe čte. :) Přehlednost je taky fajn. :) A jakž takž správná gramatika je skoro samozřejmostí, i když si myslím, že knižní blogeři na tom s gramatikou nejsou zle. :) Co se týče těch meme - naprosto souhlasím! Třeba u mě na blogu se účastním meme On My Wishlist a dříve jsem dávala jen názvy knih, obálku a tak, ale teď se snažím i připisovat proč knihu chci, třeba. :) A ty komentáře - vždycky mě potěší když na mě bloger reaguje a sama se vždycky snažím aspoň nějak odpovědět. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oh, ďakujem.^^
      Ja mám asi tiež rada svetlejšie vzhľady.:)
      Zle na tom s ňou nie sú, ale gramatické chyby môžu byť aj menšie a všeličo nájdeš.:D Určite sa ten bod však netýka nejakého veľkého množstva ľudí, čo je skvelé.=)
      Presne tak som to myslela.^^
      A aj mňa komentáre hrozne tešia, takže ideme nadšene odpisovať na tú kopu, ktorá sa mi tu nazbierala.:3

      Odstrániť
  3. super článok!
    našla som sa akurát v hovorovej reči a dlhých recenziách :) Dlhé recenzie nemám ani ja veľmi rada ale niekedy sa potrebujem vykecať, inokedy sa mi všetky potrebné veci podarí zhrnúť v recenzii na rýchlovku.
    Súhlasím, že každý toleruje a každému prekáža niečo iné. U mňa zas niektoré blogy stelesňujú prakticky všetko, proti čomu idem (a nie sú to vôbec začiatočnícke blogy) ale pomaly sa učím ignorovať to a nezvyšovať si adrenalín :D každý ma koniec koncov svojich čitateľov, ktorí jeho/jej blog preferujú.
    Môj názor na meme a celkovo články je podobný - strašne mi chýba, že niektorí blogeri do toho nedávajú nič zo seba a je to len anotka na anotke a x-krát skopírovaný úvod u meme. Na druhej strane ja to zas, myslím si, riešim až príliš a mám rozpísaných niekoľko článkov, s ktorými nie som na 100% spokojná a preto som ich nezverejnila. V poslednej dobe to dosť graduje a ako sa snažím zachovať si originalitu a individualitu tak už pomaly pustím von len každý 4. článok....
    A komentáre...na tie som sa spočiatku vždy snažila odpovedať, potom som to už tak trochu nestíhala tak som sa snažila odpovedať aspoň na všetky otázky a následne aspoň na niektoré komentáre ktoré vo mne vyvolali väčšiu reakciu. Teším sa ale z každého jedného a neviem si predstaviť čo by som robila, keby som ich nedostávala :) (hlavne sa vždy teším na tie tvoje lebo viem, ako často mi komentuješ a hrozne si to cením :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka.^^
      Ty? No, v tom prípade som asi myslela dlhšie a hovorovejšie, prípadne si výnimka potvrdzujúca pravidlo, lebo tvoje recenzie (a iné články) mám rada, Judit.:)
      Jasné, nad to už sa treba jedine povzniesť.:D (Vôbec ma nezaujíma, koho máš na mysli, eheem...)
      Fíha. Neviem, nevidela som tvoje nepublikované články, no tipujem, že to skutočne riešiš až príliš.:D Ale je to taktiež tvoje rozhodnutie.
      Chápem, všimla som si ten systém u teba.:) To som rada.^^ Keď už si niečo prečítam (a tvoje články čítam rada :D), tak to rovno okomentujem, no...:D Kým mám ešte dosť času.:D

      Odstrániť
  4. gramatika je dôležitá :D to je jasné a pekný článok veľmi :)

    ak chces zapoj sa do mojej giveaway :)http://artjournalstories.blogspot.sk/2012/08/giveaway-2.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite a ďakujem.:D Ale nezapojím sa.;)

      Odstrániť
  5. Skvělý článek :) Mým největším (a zdaleka ne jediným) problémem jsou překlepy :D Nejhroznější je, že i když si po sobě text přečtu (a jako že přečtu :)), stejně je tam nenajdu.

    Souhlasím i s těmi meme - on je to skvělý nápad, protože ty blogy alespoň "žijou" a dělají něco, co je spojuje. Ale ty krátké jednovětné články, těch je fakt škoda. Pravda je, že do většiny projektů jsem se postupně přestala zapojovat právě z tohohle důvodu - zdálo se mi, že mi ty příspěvky nic moc nepřináší a je to spíš takový prostředek, jak nenechat blog upadnout do dlouhodobé nečinnosti kvůli neschopnosti psát recenze dost často.

    Stejně dobrý bod je myslím ta reakce na komentáře. Sice neodpovídám všem, ale všechny reakce zaznamenávám a když mám co podotknout nebo doplnit, snažím se to vždy udělat :)

    K ostatním bodům netřeba vyjádření, ty mluví samy za sebe :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. Vážne?:D U teba som si ich nevšimla (alebo si to nepamätám, čiže to nebolo určite v rušivej miere).:DD Tak to zrejme také zlé nebude.:D

      Presne.=) Ja som teda do pár zapojená, ale zas tak veľmi ma nebavia a príliš často neprispievam... akurát keď skutočne nie je čím.:D

      Jasné.:)

      Odstrániť
  6. Skvělý článek se kterým musím souhlasit ve všech směrech. Sama se snažím, aby mé články měly nějakou úroveň a jde mi tedy hlavně o přehlednost. Protože přece jen je velký rozdíl mezi blogem, ve kterém se absolutně nevyznám nebo naopak ten, který je krásně přehledný a celkově vzhledově působí líp. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, aj ja sa o to snažím.=)

      Odstrániť
  7. úplne súhlasím. Gramatika je v tomto smere strašne dôležitá, i keď každý robíme chyby (ale keď sú na každodennom poriadku, tak to už o niečo svedčí). Ale aspoň si to po sebe prečítam, keď už nič viac.
    Vzhľad je pre mňa tiež pomerne dôležitý, dôležité je, aby sa tam každý dobre cítil, nie nejaké pestrofarebné a kriklavé variácie.
    Ja osobne mám rád kratšie recenzie, dlhé odpútavajú pozornosť a veľa ľudí ich ani nedočíta dokonca. Tak načo to je dobré.
    Komentovanie. Tak ja sa snažím odpovedať na skoro každý komentár. A súhlasím s Judit. Tvoje komentáre ma vždy potešia. Ale to som ti už vravel. ;)
    Super článok!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak.^^ Ja si ani neviem predstaviť, že by som sa ten článok/recenziu aspoň nesnažila čo najviac opraviť.:D
      Však?:D Alebo, pri takých fakt dlhých a úplne jednoliatych, sa mi stáva, že veľmi nevnímam, čo čítam.:D
      A mňa teší, že niekoho tešia moje komentáre.:D Ďakujem.^^

      Odstrániť
  8. Tak dá sa povedať, že všetko, čo si tu uviedla, patrí medzi základné zásady tvorby webstránok. Vhodná grafika, kompozícia, čitateľné texty a interakcia sú dôležité ži už ide o obyčajný blog alebo o oficiálnu firemnú stránku, takže mne osobne to všetko pripadá ako samozrejmosť. Ja napríklad nestrávim na stránke, kde je niečo blbo zladené alebo tam čosi bliká či sa trbliece, ani minútu bez ohľadu na obsah. Design je pre mňa rozhodne na prvom mieste. Ak ide o recenzie, preferujem tie, kde nie je iba samotný obsah, ale zaujímajú ma hlavne emocionálne názory ľudí na knihu. Že ten išiel tam a spravil toto sa dozviem aj bez toho, aby mi to niekto opisoval. Meme ma zas tak veľmi nelákajú - čítať a v konečnom dôsleku ani písať, len výnimočne mám potrebu sama sa prostredníctvom meme vyjadriť, ale v súčasnosti to beriem tak, že to ku knižným blogom už akosi patrí. Mne osobne však na blogoch najviac vadí, ak si ich majitelia myslia, že majú výhradné právo na názor a kritizujú tých, ktorí s nimi nesúhlasia. Mňa rozdielnosť názorov ľudí na knihy fascinuje a rada sa dohadujem o tom, či niekto je alebo nie je dobrá postava a či to je alebo nie je dobrý príbeh, lebo ak by sme spolu všetci súhlasili, nebola by to zábava :D Takže myslím, že to najdôležitejšie, čoho by sa mali bloggeri držať - mimo gramatiky a normálnej grafiky :P - je chcenie pracovať na svojom blogu preto, lebo má rád knihy a chce vyjadriť svoj názor, nie vnucovať ho ľuďom na vôkol. Ak ma niekto k niečomu núti, tak ho naschvál nebudem počúvať.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A viem písať komentáre aj často a dlhéeeeeeee :P

      Odstrániť
    2. Ach, vidíš, to mi ani nenapadlo!:)
      A s tými recenziami to mám podobne, tak sa ich aj snažím písať...:D
      Ani mňa písania meme zas tak veľmi nechytilo, ale stane sa, že do nejakého prispejem.=)
      Dohadovaniu som síce neprišla na chuť, každopádne máš úplnú pravdu, aj v tomto je tolerancia strašne dôležitá (a predsa len som na niečo v článku zabudla:).

      Hééj a ešte aj obsažné a výstižné, takže si to VÁŽNE cením.(:

      Odstrániť
    3. Vieš, to ja mám len občas chvíle, kedy sa mi nikde a nikomu odpisovať nechce, ale keď sa do toho raz pustím, tak ťa tak zakomentujem, až sa ti to ani nebude chcieť čítať, nie aby si na to ešte aj odpovedala :P

      No tvoje recenzie sa mi napríklad páčia, pretože sa skutočne venuješ dojmom a nie obsahu a s meme sme na tom očividne rovnako, no súhlasím, že ma to viac zaujíma, ak je tam nejaký názor než len vety z kníh, ešte to som predtým zabudla dodať :D Mňa osobne tie vety na žiadnu knihu tak či tak nenalákajú :D

      A som rada, že som teda našla aj niečo, na čo si pozabudla a hlavne že so mnou súhlasíš :D

      Odstrániť
    4. Nemyslím, že budem mať niekedy problém s čítaním a odpovedaním na tvoje komenty.:D Ale také chvíle poznám.:P (Hmm, chvíle... obdobia bude asi výstižnejšie.:D)

      Tak vďaka.(: Však? Ani mne vety nestačia, predsa len - je to vytrhnuté z kontextu a nič mi to o kvalite knihy nepovie.:D I keď opäť moje omieľané - výnimka potvrdzuje pravidlo.:DD Už som čítala nejaké úryvky, ktoré dokázali nalákať a boli zverejnené v rámci meme.=)

      Tak som rada, že si rada.:DD A je fajn vidieť, keď sa s ľuďmi na niečom zhodnem.:D

      Odstrániť
  9. pekný článok, súhlasím 8)
    ja si rada prečítam aj dlhé recenzie, len keď vidím, že sa tam na dlho rozpisuje dej a postavy, tak to niekedy preskakujem a idem radšej k osobným citovým názorom autora 8)
    meme, ktoré majú 1 vetu nemám rada, je to neosobné, ale niekedy skrátka boger nemá čas, to chápem.
    gramatika je takisto pre mňa dôležitá! a musím vidieť na to, čo čítam = vzhľad blogu 8)
    na komentáre nie vždy odpisujem, lebo sa mi zdá, že proste vyjadrili osobný názor a nemám potrebu k tomu čo napísať už 8) ale v budúcnosti chcem odpisovať častejšie 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka.^^
      Tiež to tak robím. Smutné je, keď sú dojmy autora zhrnuté v jednom malom odstavci, zatiaľ čo spomínaný dej a postavy sú nesmierne dlhé.:P
      Presne.(:
      Ako som písala, nie je to vždy jednoduché, ale keď človek zareaguje aspoň na niektoré, je to v pohode, omnoho lepšie ako absolútne ignorovanie.:)

      Odstrániť
  10. Perefektní článek, myslím, že se shodneme :)
    Se vzhledy by to mělo vždycky být tak, že jsou bílé nebo nějak světlé, a výraznější jenom okraje (váš blog se mi strašně zamlouvá, červená je moje oblíbená barva :)) ) Už jsem viděla pár blogů, tkeré měly pozadí černé a to se fakt nedá číst, to pak z toho blogu moc nepřečtu. Naštěstí to jsou spíše výjimky.
    Přehlednost je též důležitá, a hlavně aby menu nebylo kilometr dlouhé, ještě delší než hlavní stránka s články. S tím mají problémy spíše americké blogy, které mají v menu milion obrázků a ikonek, to mi pak blog často i seká. Já sama jsem měla dvě menu, ale když já mám potom pocit, že ten článkový prostor je strašně tenký, tak jsem do nového designu udělala jen jedno, a doufám, že přehledné to je. To důležitější na vrchu... :)
    Gramatika je pro mě po designu druhá nejdůležitější, když vidím nový blog, a ne že tam má překlepy, ale vyloženě gramatické chyby, a ne jednu omylem, a spoustu, tak okamžitě zavírám. Já sama píšu články ve Wordu, takže mi to většinu překlepů opraví (a nějaké věci co nezná, to vždycky koukám, když z nějakého anglického jména udělá "české" slovo, co jsem v životě neslyšela a zní jako nesmysl).
    S těmi meme, já je moc nemusím. Hlavně proto že většina z nich se týká těch zmiňovaných vět. Zveřejni dvě věty z prostředka. První větu. Poslední větu. K čemu mi to bude? Nehledě na to, že to můžou být i spoilery. Pokud se v meme píše něco smysluplného, tak je to prima. Třeba měsíční chvástačku mám ráda, vždycky se ráda podívám na fotky knížek :) A pak zezelanám závistí :D
    Odpovídat na komentáře... ehm... přes školní rok jsem si jaksi odvykla na ně odpovídat, protože jsem měla dost málo času i na psaní článků... Všechny komentáře si přečtu, a mám z nich strašnou radost. Teď přes prázdniny jsem to polepšila a odpovídám na všechny. Vždycky mám pak radost, když se hodinu píšu s článkem a lidi na něj skutečně odpovídají, že mám novou chuť do psaní. Tak se taky snažím komentovat, když mám čas a mám něco k tomu říct :)

    Tak, to jsem se zase rozepsala :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem - za pochvalu aj dlhý komentár.=)
      Áno, tiež čierne pozadia neobľubujem (iné je to s oblečením:)... A som rada, že sa ti náš vzhľad páči, mne tiež, Annie je šikovná.^^
      Jasné, zmenšuje to priestor, ale čo už. Tvoje menu je jednoznačne prehľadné!:)
      No, mená mi word ešte neskomolil, minimálne o tom neviem.:D
      Presne, tiež sa rada pozerám na cudzie MCH, i keď je to ako také mučenie.:DD
      Súhlas, tiež mám z komentárov vždy radosť a snažím sa ich oplácať, keď sa dá.=)

      Odstrániť
  11. S bodom jeden úplne súhlasím. :) Niektoré blogy môžu byť nevie ako kvalitné, ale kým nabehnú všetky obrázky (najmä ak sú pohyblivé) tak mi trikrát sekne počítač a ani nemám chuť sa tam znova vracať.

    Čo sa týka gramatiky, myslím, že len málo knižných blogov s ňou má problém. Veď s čítaním sa zdokonaľujeme. :D

    A ešte by som sa vyjadrila k poslednému odstavcu. Spomína sa to často, teda odpovedanie na komentáre. Vždy som bola toho názoru, že najlepšou odpoveďou na komentár je ísť na dotyčného blog, niečo si prečítať a okomentovať. No už aj ja začínam písať odpovede na ten svoj. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne. n_n

      Určite, ale vieš ako, výnimky potvrdzujú pravidlo.:D

      No, oplatiť komentár je tiež skvelá reakcia - akurát ma to nenapadlo zmieniť -, to je fakt.:)

      Odstrániť
    2. nevadí. aj tak by si na to bola prišla. :)

      Odstrániť
  12. Naprostý souhlas! Co nemám ráda je tisíc "meme", kterých se autor blogu účastní jen proto, aby každý den přibyl článek. Já sama se snažím tomu vyhnout, účastním se jen 30 day book challenge, protože mi to přišlo jako smyluplné a něco to o mém knižním vkusu prozradí, protože blog nevedu dlouho a ráda tak upozorním na knihy, které jsou moje oblíbené, nebo jsou tak profláklé, že nemá význam je recenzovat.
    Z tvého výčtu se snad nedopouštím žádných extrémních nešvarů, občas ale nějaký ten překlep přehlédnu i přes několikerou kontrolu a dobrovolně se přiznávám, že interpunkce je pro mě stále ještě nerozlousknutý oříšek. Ale pracuju na tom, opravdu! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne.=) A jasné, nie je meme ako meme a napríklad tamtá chall je super, len som na ňu príliš lenivá.:D
      Tak, ja tiež nie som dokonalá, že, obzvlášť čo sa čiarok týka.:D Takže to do detailov ani neriešim, ide len o výrazné a časté chyby, kedy vidieť, že sa autor nesnaží ich odstrániť.:)

      Odstrániť
  13. Ja celkom tak nemám blog o knihách alebo prevažne súhlasím, vzhľad, gramatika. Na komentáre odpovedám, ale nie priamo pod článok môjho článku, nechcem písať pod vlastný článok svoje komentáre a radšej odpovedám priamo na blog toho druhého, teda v prípade, že nejaký má. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja mám radšej odpovede pod konkrétnym článkom, prípadne odpoveď+komentár k veci na inom... Inak to trochu spamuje, ale tak každého vec.

      Odstrániť
  14. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Krásny a dobrý článok, aj keď nesúhlasím vo všetkom :) Napríklad ak je recenzia napísaná dobre a pútavo, rada si prečítam aj dlhšiu :) A mám rada recenzie, ktoré opisujú dej :) Ale každému podľa jeho gusta :) A chcela by som sa spýtať - čo je vlastne to meme? :)
    Ešte by som ťa chcela poprosiť - pozrela by si sa na môj blog a ohodnotila by si mi tú jednu recenziu čo tam mám? :) (viem, nie je bohvieaká - ale chcem sa zlepšiť :) a keďže v priebehu pár dní, idem písať ďalšiu, chcela by som objektívny názor a aspoň nejaké rady :))
    Vopred ďakujem za odpoveď, maj sa :)
    KLIK ----> I took book ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem.:D No, otázkou je, čo je vlastne dlhé a krátke.:D Opis deja sa dá tiež podať rôzne, zaujímavo, aby zároveň neprezradil priveľa alebo iba zbytočne dookola opakovať anotáciu... Dosť to závisí aj od toho.:D A hlavne vážne - sto ľudí, sto chutí.:D
      Idem si pozrieť blog.:)

      Odstrániť