7. 8. 2012

Minirecenzie: The Vampire Stalker; Blue Bloods (#1)

Dnes sú na programe dve minirecenzie (ktoré mali byť recenziami, ale pridlho som s písaním otáľala a teraz si nie som istá, či by som sa dostatočne rozpísala - hlavne v prvom prípade) na knihy, ktoré majú dokonca čosi spoločné - upírsku tematiku.

Inak sú však rozdielne viac než dosť. Zatiaľ čo prvá nemá pokračovania, ďalšia je časťou rozsiahlej série a keď tak nad tým premýšľam... človek by ich k sebe vlastne neprirovnal ani náhodou. O akých knihách je reč? The Vampire Stalker & Blue Bloods (#1).


Allison van Diepen: The Vampire Stalker

Amy is in love with someone who doesn't exist: Alexander Banks, the dashing hero in a popular series of vampire novels. Then one night, Amy meets a boy who bears an eerie resemblance to Alexander. In fact, he IS Alexander, who has escaped from the pages of the book and is in hot pursuit of a wicked vampire named Vigo. Together, Amy and Alexander set out to track Vigo and learn how and why Alexander crossed over. But when she and Alexander begin to fall for each other, Amy wonders if she even wants him to ever return to the realm of fiction. 

Hneď na začiatok musím niečo poznamenať – jedná sa o jednodielny, pomerne stručný a nijako zložitý príbeh. Nič viac neočakávajte a môžete si knihu užiť.:)

    a) Nápad - knižný crush v našom svete? Aww. Knižný crush v našom svete, ktorý má o vás asi záujem? Awawawaw. Skrátka, niečo úžasné pre fangirls, skvelý a zaujímavý ťah. (Tak čo, koho by ste tu uvítali?)

    b) Dej – nič extrémne zložité (opakujem sa, viem), vcelku napínavé (ale nechty a vlasy by to mali zvládnuť bez ujmy). Kniha sa trochu pomalšie rozbiehala, no nudiť som sa nestihla.

    c) Štýl písania – dobrý, očividne.

    d) Postavy – vôbec mi nevadili, avšak ani som si ich neobľúbila.

Keď tak na to hľadím, táto minirecenzia vôbec nevyznieva tak lákavo a pozitívne, ako by mala... Pretože sa mi kniha páčila. Dokonca veľmi páčila, odporúčam vám ju ako príjemnú oddychovku a dávam jej 4 hviezdičky.


Melissa De La Cruz: Blue Bloods (#1) 

Schuyler Van Alen has never fit in at Duchesne,her prestigious New York City private school. She prefers baggy, vintage clothes to the Prada and pearls worn by her classmates. But when she turns fifteen, Schuyler's life changes dramatically. The death of a popular schoolmate haunts her in unexpected ways. And strangest of all, Jack Force, the most popular boy in school, is showing a sudden interest in her.
Once an outcast, Schuyler is thrust into Manhattan's most exclusive social circle. Its members are the powerful, the wealthy, and - as Schuyler soon discovers - the unhuman. They are Blue Bloods, an ancient group of vampires, and for centuries they've been invincible. Now something is preying on this elite group, and Schuyler wants to find out the truth. But is she the most vulnerable of them all?
 

Do tejto série som sa pustila len vďaka Mimi a Sue a v konečnom dôsledku som rada, že som tak urobila. Ďakujem vám.;)

Zo začiatku som však nebola ani zďaleka nadšená. Prečo? Nuž, v knihe je hrozne veľa opisov a tie nemám veľmi rada. Navyše sa v texte nachádzala kopa zmienok o rôznych módnych značkách, ani to nie je moja šálka kávy. Zároveň som sa musela zorientovať v dosť veľkom množstve charakterov a netrpezlivo som očakávala nejaké vysvetlenie, keďže som slušne tápala.

Napriek tomu ma kniha postupne začala baviť, opisy buď ustúpili alebo som si na ne zvykla, rôzne pohľady na vec (autorka postupne striedala niekoľko postáv, o ktorých písala - vždy síce v tretej osobe, no napriek tomu som ich dobre spoznala) som si začala ceniť. Akoby aj nie? Charaktery v tejto knihe sú svojské, zaujímavé a hlavne sa na seba nepodobajú. Nikoho konkrétneho som si zatiaľ neobľúbila, ale môže sa to zmeniť.

Vysvetlenia som sa taktiež dočkala – je originálne, iné a hm... zvláštne. Akurát je škoda, že si Melissa nedokázala odpustiť prehnanú dokonalosť Blue bloods (čo je zároveň mínus pre charaktery).

V knihe sa toho veľa neudialo, nebola vyslovene napínavá - bolo skrátka cítiť, že sa jedná o úvodný diel, no séria má rozhodne potenciál. Čiže 3 hviezdičky a očakávam zlepšenie.

Anotácie a obálky z goodreads.com

6 komentárov:

  1. Na The Vampire Stalker jsem hodně zvědavá. :) Navíc se mi hodně líbí ta obálka. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Blue Blood sa chystám čítať už dlhšie, ale stále mi do toho niečo príde. Čo sa týka Vampire Stalker, niekde som to už počula, ale nechcela som sa púšťať do ďalšej série. Ale to nie je séria! Takže pekne-krásne do to-read. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. The Vampire Stalker mě díky tobě docela zaujalo...^^ a Blue bloods, o tom mi nemluv -> hrabe mi z toho! :D
    Jinak pěkně zpracované minirecenze, dobře se to čte.^^ :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Super, mala by si si tú knihu eventuálne prečítať.:) A BB... hmm, prajem veľa trpezlivosti.:D
      Ďakujeeem.^^"

      Odstrániť