1. 9. 2012

08/2012 a titulku došla inspirace^^

Dneska úvod nebudu protahovat, jen řeknu, že díky mé lenosti a spoustě zařizování věcí do školy a dalších organizačních záležitostí byl srpen trošku slabší než červenec. Ale tak nevadí...^^ Tentokrát je to jen 18 knih.

Jedeme podle nového systému: Případný link (psáno červeně) odkazuje na recenzi, čísla v závorce znamenají moje hodnocení, čísla za křížkem (#) díl v sérii.

1) Ďáblova slza | - | J. Deaver | (4/5)
2) Metro 2033 | #1 | D. Glukhovsky | (4/5)
3) Nula stupňů volnosti | - | J. Deaver | (3/5)
4) Milionář z chatrče | - | V. Swarup | (4/5)
5) Chopinův rukopis | - | J. Deaver a další | (4/5)
6) Sladká jak krev | #1 | P. Neomillnerová | (4/5)
7) Splynutí | #3 | M. Stiefvater | (3/5)
8) Dívka, která kopla do vosího hnízda | #3 | S. Larsson | (6/5) (Ano, seriously)
9) Pygmalion | - | G. B. Shaw | (5/5)
10) Jak (ne)zabít vlastní matku | - | S. Calman | (4/5)
11) Mrtví do soumraku | #1 | Ch. Harris | (2/5)
12) Závist | #1 | G. Olsen | (5/5)
13) Morová rána | #1 | M. Sandemo | (5/5)
14) Blue bloods | #1 | M. de la Cruz | (4/5)
15) Nenasytná | #1 | M. Cabot | (2/5)
16) Past | #1 | L. DeStefano | (5/5)
17) Hororland: Procitnutí | - | P. Kopl | (4/5)
18) Tajemství dívky s dračím tetováním | - / #4 | D. Burstein a další | (5/5)

Nějak mě nenapadá, jak bych knihy mohla 'zaškatulkovat', tak se prostě vyjádřím ke každé z nich. Docela hojně jsem se věnovala detektivkám (od Deavera :)), takže jsem se konečně dostala k Ďáblově slze, kterou jsem měla už docela dlouho půjčenou z knihovny. Jeffery Deaver prostě umí psát a opět to dokázel. Metro 2033 bylo originální 'sci-fi dystopií' a příjemným počtením. Nula stupňů volnosti alias Carte Blanche (bianko šek, pokud si dobře pamatuju) je opět Deaver, tentokrát ale s 'vypůjčenou' postavou, protože vymyslel další příběh Jamese Bonda! Docela dobře napsané, vlastně jsem mu dala 3,5 hvězdičky, tak nějak pořád váhám, jestli tři nebo čtyři.
Milionář z chatrče... no, vůbec jsem netušila, co od této knihy čekat, protože i film znám jen letmo. Nakonec mě dost příjemně překvapila, hlavně svojí čtivostí: za dvě hodiny jsem ji přečetla skoro celou. Chopinův rukopis je detektivka, kde napsal začátek Deaver a zbytek doplnili jiní autoři (detektivek). Rozhodně zajímavý nápad a dobře vymyšlený příběh.

Na Tinu Salo alias Sladkou jak krev jsem narazila v knihovně. Neměla jsem valná očekávání, ale můžu říct, že tahle série se mi dost líbí! Na to, že je to upířina, až hříšně moc. Vlastně si nadávám, že jsem tam nechala další díly. Splynutí... no, v mých očích průměrná kniha, ale po Mrazení a Váhání je to přímo mistrovské dílo! A Dívku, která kopla do vosího hnízda (nebo taky Vzdušný zámek, který vyletěl do povětří) snad ani nemusím komentovat. Prostě moje milovaná Lisbeth^^

Pygmalion jsem si chtěla přečíst dost dlouho. Přesněji od doby, co znám My fair lady, ale nějak jsem se k němu pořád nemohla dostat. Každopádně, nelituji. Líza je úžasná, hlavně když hodí po Higginsovi ty bačkory :D Jak (ne)zabít vlastní matku jsem četla ze specifického důvodu: potřebovala jsem nějaký praktický návod do života, protože rodiče se měli vrátit z dovolené. Návodu se mi sice nedostalo, ale k přečtení tuto knihu určitě doporučuji, protože jsem se smála od první do poslední stránky.

Mrtví do soumraku... ach ano, největší knižní úlet roku 2012. Společně s Přátelstvím z nebes a Upířími deníky jedna z nejhorších knih, jaké jsem kdy četla. Nejhorší bylo, jak příšerně jsem se u této knihy nudila. Dvě hvězdičky z milosti díky několika vtipným scénkám. Spíš je to 1,50000000001. Hádám, že tady mi pokračování chybět nebude. Oproti tomu Závist se mi, jakožto kapánek rozporuplná kniha, líbila moc. Rozhodně na mě citově zapůsobila a jsem ráda, že jsem si ji koupila.

A teď přijdou dvě pro mě zvláštní knížky: U Morové rány jsem si dala re-reading, protože mě Prokletí baví a taky si myslím, že si zaslouží pořádnou recenzi. Tady bylo předem jasné, jak moje hodnocení dopadne. A Blue bloods je (po dlouhé době) kniha, kterou jsem přečetla (CELOU!) v angličtině. Sice jsem u toho děsně nadávala, ale... Beru to jako nakopnutí a momentálně čtu další cizojazyčnou knihu, opět v aj.

Nenasytná byla zklamáním. Jak mi to Meg Cabot mohla udělat?! Tahle kniha byla dost příšerná, aspoň podle mě. Nebavila mě, zápletka mi přišla podivná a ani Megin styl to moc nezachraňoval. Past byla zase až nečekaně dobrá, vlastně se mi hrozně líbila.^^ Co se týče Hororlandu, ani jsem pořádně nevěděla, co od tohoto komiksu čekat, ale nakonec byl dost dobrý. A na Tajemství dívky s dračím tetováním mám dvě slova: Oh wow. 

Kdybych měla vybrat jedinou nejlepší, bylo by to těžké, ale asi bych dala pomyslnou zlatou hvězdičku Dívce, která kopla do vosího hnízda. To jen tak pro info. :)

Kolik jste toho přečetli vy a jaká kniha si vás nejvíce získala?

26 komentárov:

  1. Pekný nový systém a zaujímavý článok si z toho spravila.^^
    Inak 'iba' 18, hej?:D Ja budem pri tebe vyzerať ako zväčša totálna pateticky.:DD
    Tie zatiaľ nerecenzované recenzovať nejdeš?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Děkujíí :)
      Pardon :D Možná jsem tě měla nechat publikovat to první, co? :D No, nevermind. Jinak ano, pro mě je to 'jen' :D Kolik jsi zvládla ty?

      No, pokud by (vás) někoho některá extra zajímala a já k ní měla co říct, tak recenzi možná napíšu, ale jinak se nechystám. Buď se mi nechce psát zrovna o té knize nebo nevím co psát nebo jsem líná. :D Jen tu Sladkou jak krev zrecenzuju, ale až s dalšími několika díly, nejlépe po dočtení celé série :)

      Odstrániť
    2. Nz.:)
      10.:D Ale ja o sebe viem, že mám aj dosť iného programu...xD

      Aha.:) Okej, tá ma zaujíma asi najviac a možno tá Nenásytná.:P

      Odstrániť
    3. Nell má stále ještě social life? :D O.o :DD

      Nenasytná... no, tak na to zrovna nemám, co bych napsala, nějak se mi příčí takhle shazovat Meg :D No, zkusím něco inteligentního vyplodit, ale nic neslibuju :)

      Odstrániť
    4. Prekvapivo.:D

      To je fakt, Meg je skvelá... tak ak ťa nič nenapadá, nechaj tak.:D

      Odstrániť
    5. Já nejsem překvapenááá! :D

      Okay :) Uvidíme^^

      Odstrániť
  2. Jen 18. :D Já jich dala 15. To je asi můj největší rekord. Z těchto knih mám přečtené jen 1 a slyšela jsem o Závisti, Morové ráně a na Splynutí jsem se chystala, ale dvojka mě odradila. Tak jsem si jen zjistila, jak to skončí a o nic jsem nepřišla. Kdybych si tu knihu přečetla, ještě bych se rozčílila.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Wow, tak to gratuluju :)
      Kterou jsi četla? :)
      Závist a Morovou ránu určitě doporučuji! Jinak s tím Splynutím, hádám jsi udělala dobře...

      Odstrániť
    2. Četla jsem Past. Krásná knížečka, ale něco mi tam chybělo. Na můj vkus (tedy letní požadavky :D) byla málo akční. :)
      Já samozřejmě taky gratuluju a to JENOM mě opravdu zarazilo. :D :)

      Odstrániť
    3. Když už jsme u toho, kolik toho přečteš a jeden měsíc? Tak zhruba, jakej je limit. :) Promiň za milión komentářů, napadlo mě to, až když jsem to okomentovala.

      Odstrániť
    4. Aha, jasně :) Děkuju^^
      V pohodě :) No, v červenci jsem zvládla dvacet, proto 'jenom' :D Jinak deset je moje naprosté minumum, ale většinou je to kolem patnácti :) Záleží samozřejmě na délce knih a množství volného času...
      Třeba červen byl asi děsnej, učila jsem se a byla jsem na dovolené, takže tam jen 11 knih :/

      Odstrániť
  3. Já za srpen přečetla knížky asi tři, a to jsem měla dvě rozečtený už z předchozích měsíců. XD Konkrétně jednu z července a druhou z června. A tys jich přečetla JEN osmnáct, super, no. XD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Přijímáš gratulace? :D
      Vadí ti to moc? O:) :D

      Odstrániť
  4. slabší mesiac a 18 kníh? ja sa môžem teda schovať :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ehh, pardon, nechci v nikom vzbuzovat pocity méněcennosti :D Kolik jsi toho přečetla ty? :)

      Odstrániť
    2. za posledný mesiac asi 5 kníh :D ale bol to slabší mesiac, pretože som vybavovala veci na vysokú školu :D

      Odstrániť
    3. Aha, jasně... To chápu :)

      Odstrániť
  5. Já nevím, jak bych se tvářila, kdybych znala originál. Chci si to děsně přečíst! Snad to někde seženu. A Větrnou hůrku chci taky. Vystupuje tam nějaká postava Catherine? O ní to totiž bude. :) Každopádně mi ta kniha přišla strašně milá a autorka ji psala proto, aby se čtenáři k Janě vrátili. Ale to sis vlastně přečetla v recenzi. Ani nevím, proč se mi to tak líbí. :D Prostě jsem si myslela, že to je ženská, která se rozhodla přepsat si příběh podle sebe. Přitom rocker se tam objevil jen náhodou, protože má rokcovou hudbu ráda a obě zmiňované knihy, které miluješ, ty má taky ráda. :) Třeba by se ti to zalíbilo. Pokud si vzpomeneš, určo mi napiš, jaks e ti kniha líbila. Díky.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Přečti! Ta kniha je geniální! :)
      Jojo, vystupuje^^
      Přečetla a hned je mi autorka sympatičtější :D Tak uvidíme, zkusím po tom mrknout a případně se ozvu ;)

      Odstrániť
    2. Jo, taky se začnu po těch knihách shánět. :)

      Jinak ještě ke komentáři, který je výše. Já jich přečtu vždy kolem těch deseti, teda snažím se. A těch patnáct to je asi moje maximum. :) Více jsem nezkoušela.

      Odstrániť
  6. Jdu se se svými třemi kousky zahrabat. Ale omluvou mi budiž to, že jsem se týden učila na zkoušku a týden byla na dovolené, kde jsem měla knihu jen jednu a přítel mě od ní neustále odháněl :D
    Tak snad to bude v září lepší, je to poslední šance, pak přijde škola a blbá povinná četba v rozsahu 12ti nudných dlouhých knih, které musím přečíst za 14 týdnů :( A vypisovat si z nich poznámky.
    A z tvého seznamu jsem přečetla jen tři - Larssona, Pygmalion a Milionáře s chatrče. Na Meg už jsem nějak zanevřela, ale dřív jsem ji doslova hltala...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nechooooď! Kdo by vedl tvůj skvělý blog? :P
      Dobře, omlouvám tě^^
      No, tak to nezávidím. :/ Držím pěsti, ať to zvládneš... všechno. :)
      Já ji mám ráda pořád, většina jejích knížek jsou skvělé oddychovky... :)

      Odstrániť
  7. Jak nezabít vlastní matku by som si veľmi rada prečítala 8DDD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Přečti, vážně to stojí za to! :D

      Odstrániť
  8. 18 kníh? Uf, robila si aj niečo iné, než len čítala? :D Ale niektoré tituly sú fakt zaujímavé. Jak (ne)zabít vlastní matku by ma zaujímalo. Bude aj recenzia?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Víš, že občas i jo? :D
      No, tak ji asi napíšu, zrovna k tomuhle bych asi měla co říct...^^

      Odstrániť