7. 10. 2012

12 knižních měsíců - Říjen 2012

Ettelëyin projekt vol. 2. Jde o to napsat, jaký vztah mám k aktuálnímu měsíci, vybrat knížky, které si chci přečíst a/nebo se mi k měsíci hodí a na závěr přidat písničku. (Což je hooodně ve stručnosti, ale podrobně vysvětlené to máte tady).
 
Já & říjen
 
Hrozně to uteklo, pamatuju si, jak jsem psala září. (:
Jaký vztah mám k říjnu? No, těžko říct. Sice často prší, ale já pomalu umrzám a umrzám, což se mi dvakrát nelíbí. Ve škole jsme překonali 'ostýchavé začátky', takže už se bojím, co mě tam čeká za písemky a zkoušení, možná by bylo lepší ani nechodit. Jsem celý pracovní týden nevyspalá, otrávená a začínám mít problémy se čtením, protože v posteli s hrnkem čaje za chvilku dělám 'chrr pššš' (ano, moje mluva is getting worse, připadám si jako ve školce. Nevermind). Prostě chronická únava.

Cítím se jako hypochondr, ale bývám často nemocná, což taky není nejpříjemnější, zvlášť když s tím chodím do školy. Ale zase sezení za oknem a pozorování deště je úžasné! Celkově nemám k říjnu obecně nijak zvláštní vztah... a ke konkrétním říjnům - to už záleží na tom, co zažiju (:

Knihy z minula, které jsem zvládla přečíst:

Stydím se. Z mého minulého seznamu pouze Vampýrská akademie (společně s druhým dílem). Knihy z knihovny a recenzní výtisky holt měly přednost...

Knihy, které bych chtěla přečíst v říjnu:

Tak dobře, tentokrát se pokusím držet reálných základů a naházet sem knížky, které budu číst přednostně tak jako tak. Takže...

Knihu Portobello, což je novinka, která vyšla v srpnu letošního roku, dostanu jako recenzní výtisk, ale i kdybych ji měla koupenou, stejně bych se do ní asi pustila v říjnu. Proč? Protože Londýn. Londýn je jaké město? Deštivé. A říjen je jaký měsíc...? Cvak? Každopádně, už se nemůžu dočkat, až se ke mně dostane a já se do ní pustím. Měla by to být detektivka, která podle anotace vypadá velice zajímavě, tak jsem zvědavá, jak se bude líbit mně.

Memento. Protože já jsem byla tak rozhozená z Dětí ze stanice ZOO, že jestli to budu číst a ještě v noci v totální tmě, asi mě to položí. I tak... v říjnu se k ní musím dostat. Budu v té pochmurnější, deštivé atmosféře, smáčet polštář slzami, protože počítám, že mě tato kniha emocionálně vážně vyšťaví. Ale prostě ji číst chci...

7 dní hříchů. Protože mám dojem, že tohle mě dostane úplně stejně. Jakýmsi zvráceným způsobem se v těch knihách s depresivnější a zároveň reálnou tématikou vyžívám. A zároveň si myslím, že přečtení této knihy bude nedocenitelnou zkušeností. Tyhle příběhy dokážou úplně neskutečně poučit. Dostat se do duše a hlodat v ní. 
 
Zcela určitě knih přečtu víc. Ale tyto jsou takové ty hlavní, které se mi do pochmurné atmosféry tohoto podzimního měsíce hodí. Ty, o kterých vím, že si je přečtu a četla bych je, i kdyby byly čistě moje ne půjčené nebo recenzní. Nějak s pochmurnějším počasím nemám tak úplně náladu na (většinou vtipnou) YA, všímáte si? Každopádně, doufám, že zvládnu i něco málo z těch, které na mě čekají na poličce. Nebo si nějakou knihu koupím a rovnou si ji přečtu. Nebo tak něco, ať se hromada uvnitř knihovny jen nezvětšuje...

A písnička na závěr:

Tohle je klasika. Miluju ji.

10 komentárov:

  1. začnem od konca :D JOAN JETT ROCKS!!!!! :) alebo ako zboznujem tú skladbu a speváčku :) a teraz k článku :D myslim ze je to naozaj zaujímavý projekt :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. no ja tiež robím len "chrr pššš" a tucet vreckoviek k tomu 8D a samozrejme do školy sa musí, veď prečo nie, veď neumieram tak čo 8D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Díkybohu! Nejsem sama! Ano, Pane, ano! :D
      Asi tak nějak (:

      Odstrániť
  3. ja tiež dosť nestíham čítať a k tomu som bola teraz aj chorá, takže som na písmenká skoro ani nevidela :D ale už je to lepšie, tak sa hádam dostanem aj k iným knihám ako sú skriptá :D
    pesnička je super, výborný výber, klasika, ktorá človeka nikdy neomrzí :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Uuuuuuh. Nezávidím. Nenávidím takové typy nemocí -.-
      Tak držím pěsti (:
      Děkuju, taky ji mám ráda ツ

      Odstrániť
  4. Suprově napsaný článek!!
    Já čtení teď taky vůbec nestíhám. K tomu všemu dneska jsem se dozvěděla, že budeme muset číst knížky v němčině - HRŮZA.
    No ale teď zpět k tomuto skvělému článku: Já mám říjen ráda, protože je to takový magický měsíc a mám narozeniny (přímo na Halloween :D) - takže hlavně kvůli té magii a "záhadnosti" mám říjen opravdu moc ráda :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Děkuju ツ
      Aaaaah. Co musíte číst? Tedy, vůbec nezávidím ://
      Já se červenám! :D Jasně, tak to úplně chápu. Ze stejného důvodu miluju léto - birthday & dárečkyyyy! :D

      Odstrániť
  5. No, na jednu stranu by bylo logičtější chtít číst optimistický a veselý knížky, když je venku hnusně, ale já to chápu. Jak začne bejt ošklivo, hudebně přesedlávám na zcela neoptimistickej metal a jakýkoliv Jannovy humorný texty a chytlavý melodie najednou nemají šanci...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Logičtější by to bylo, ale... znáš mě.
      Tak to já poslouchám cokoli, co mě zvládne probudit. Jsem nenáročná, hlavně po ránu.

      Odstrániť