26. 10. 2012

5 důvodů, proč...

Ačkoli na mě čeká pěkná hromádka knížek, co chci nebo bych měla zrecenzovat, nějak se mi do toho nechce - a taky se mi příčí myšlenka, že by tu byly jen recenze, recenze, jednou týdně meme a občas (jakože už dlouho ne) nějaké zamyšlení. Proto mě napadl tento... projekt? Nevím, jak tomu jinak říkat. Mimochodem doufám, že něco takového ještě neexistuje, kdyby něco, upozorněte mě a já svoje články zařadím pod již existující projekt.

Ale dost úvodního kecání. Napadlo mě, že by toho byly články, kde bych si zvolila nějaké téma (Pět důvodů, proč si přečíst knihu XYZ, Pět důvodů, proč číst v angličtině, Pět důvodů, proč mi přijde lepší ponechávat knihám originální obálky...) a poté zde oněch 5 proč zveřejnila. Takový mini názorový článek "jak to vidím já", ale budu moc ráda, když se vyjádříte i vy, ať už vlastním článkem, nebo v komentářích :)

A pro začátek, zahřívací kolo: Pět důvodů, proč číst.


  1.  Ten únik z reality, který poskytují ty opravdu dobré knihy. Zapomnění na vlastní problémy a ponoření se do úplně jiného světa.
  2. Příběhy rozvíjejí fantazii. Není to jako to, že si sednete před televizi a všechno vidíte, u knížek je vše na tom, jak si to představíte vy.
  3. Knižní hrdinové (pro pány - hrdinky). Asi nemusím komentovat. Ti sladcí, šílení, hodní i zlí, pěkní, ironičtí, nesnesitelní... Ale oni *-*
  4.  Získáte přehled a jistý celkový pohled na svět. Kolikrát jsem právě díky knize zaperlila u zkoušení nebo dokázala vést debatu o něčem, o čem bych jinak neměla ani páru. Naučíte se vyjadřovat, budete vědět, co se děje v knižním světě, jisté povědomí a gramatice a stylistice taky získáte...
  5.  Bez knih by byl svět neobyčejně šedý a nudný :))
Příště se můžete těšit na téma "Pět důvodu, proč si přečíst knihu...." - a schválně, kdo přijde na to, jaká knížka to bude :)

22 komentárov:

  1. Hůůů to se mi líbí! :D Co kdybych se k tobě někdy přidala? :D Jinak důvody... :) ta trojka se mi vááážně líbí :D Ale všechny naprosto pravdivé-5♥ Jo a "Pět důvodu, proč si přečíst knihu.." To mě napadá jenom Milénium :DD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Děkuju :)) Klidně se přidej, budu moc ráda^^ Do příště snad dotvořím i nějaký bannerek :)
      Ano, taky se mi nejvíc líbí (:
      ...Počkej si, uvidíš :P

      Odstrániť
  2. ňuňuuuu! <3 jj, souhlasim hlavně s 1 a 5! ♥ Je to supr nápad, jen tak dááál! =)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. juj, toto je pekný projekt 8) so všetkými dôvodmi súhlasím 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Díky, jsem neskutečně ráda, že vás to zaujalo :)

      Odstrániť
  4. Moc pěkně jsi to vymyslela! :) Taky se vším souhlasím :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jsem poctěna^^ Ani jsem nečekala, že to bude mít tolik pozitivních ohlasů... Thank you so much :)

      Odstrániť
  5. Ta kniha bude určitě Milénium :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ke 4: Záleží na tom, co lidi budou číst. Taková Čísla asi nikomu nic nedají. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Když umíš číst mezi řádky, tak si něco odneseš z každé knihy :) I když z některé víc, z jiné míň...

      Odstrániť
    2. Já spíš myslela tu stylistiku a schopnost se vyjadřovat. :)

      Odstrániť
    3. No, tak to u Čísel vážně nehrozí, to máš pravdu :D

      Odstrániť
  7. Hlavne 1,2 a 4 dôvod je to u mňa. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nejsi až tak na sladké knižní hrdiny? :)

      Odstrániť
  8. Tohle zní jako docela fajn projekt. =D A nepochybně jsou všechny ty body pravdivý, snad jen k části o tom, že člověk ví, co se děje v knižním světě, bych měla výhrady. Když čte nějakou klasiku, tak o tom nemusí mít tušení... =D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danke schön :D
      To bylo jako příklad toho, jak si rozšiřuješ celkový přehled :) A ty ČTEŠ klasiku a MÁŠ o tom tušení :DD

      Odstrániť
  9. Toto sa mi veľmi, veľmi pozdáva. Teším sa na ďalších 5 dôvodov.
    A áno, myslím, že všetkých päť som zažila na vlastnej koži. Najmä gramatika - v tom mi to priam neskutočne pomáha.
    A skvelo to rozširuje slovnú zásobu! Až žasnem. V niektorích prípadoch.
    Okrem iného preto nemôžem vidieť film podľa knihy. Neuveriteľne to narúša MOJE predstavy o tom svete, tom príbehu, tých postavách.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Moc děkuju, jsem vážně poctěná :))
      Přesně tak! Díky tomu jsem dostávala od první třídy jedničku z diktátů i slohovek, protože jsem věděla, jak se co píše a mám fantazii i slovní zásobu (:
      No, já to povětšinou zkusím, někdy se tvůrci docela trefí a maličkosti překousnu, jindy film vypnu po pěti minutách :)

      Odstrániť
    2. Len v tom pokračuj ja sa teším. :)
      A v ktorých prípadoch sa trafili? Ja som snáď niečo také ešte ani nepostrehla! (ten po piatich minútach musel byť Eragon, u mňa bol nepoznám človeka, ktorý by to mal rád)

      Odstrániť
    3. Švédské Milénium je úžasné :) A My Fair Lady (muzikál) se taky pěkně drží knihy... A u Snídaně u Tiffanyho se mi snad víc líbil film než kniha :D
      Ano, Eragon to vážně byl (mimo jiné).

      Odstrániť