Kniha: Posedlost (Lisa Jane Smith)
Originální název: The Possessed
Série: Temné vize (#2) | Dark Visions (#2)
Nakladatelství: Fragment, překlad Olga Staníčková
Vydání: 2012 | paperback | 248 stran

Recenze na první díl - zde

Anotace: Skupina středoškoláků s paranormálními schopnostmi, kteří se sešli v Zetesově institutu, aby své nadání rozvíjeli, odhalí skutečné záměry výzkumného týmu a musí utéct. Mají jedinou naději, a tou je záhadný bílý dům, který všichni viděli ve společném snu. Kromě obtížné cesty je však čeká i řešení dalších problémů a vztahů. Od osudné noci, kdy všichni utekli ze Zetesova institutu, se Gabriel změnil. Přestože Kaitlyn jeho podivínské chování děsí, zároveň ji to k němu přitahuje a chce zjistit, co za tím vězí. Současně se začínají dít zvláštní věci, které naznačují, že je jim v patách někdo, kdo má stejné schopnosti jako oni sami…
Podaří se jim najít bílý dům? Nebo už je pro ně příliš pozdě?

Obálka, anotace - Fragment

(zdroj)
Kaitlyn a ostatním se konečně podařilo utéct z institutu, ale jejich boj ještě nekončí. Musí se totiž dostat pryč, do bílého domu, který vídají ve snech. Jsou ale téměř bez prostředků a někdo jim neustále staví do cesty překážky. Vztahy v jejich pětici také nejsou zrovna nejlepší a není jisté, komu mohou věřit. Je nějaká naděje, že se podaří zlomit jejich pouto? Co se děje s Gabrielem? Kde vůbec leží onen záhadný dům...? Na to všechno musí Kait za pomoci přátel přijít. Nebude to ale lehké...

Kait měla pocit, že něco tají, a v další chvíli se na ni napůl pobaveně podíval, jako by jí sděloval, že není jediná, kdo dokáže v telepatické síti něco skrývat.
Ošklivý tvrdohlavý anděl, pomyslela si Kait a Rob se zazubil.
-Str. 95

Druhou knihu této série jsem začala číst se smíšenými pocity. Viděla jsem totiž několik ne právě pozitivních recenzí... Očividně se zařadím do středního proudu, protože se k autorům těchto recenzí hodlám přidat. Dopadlo to totiž přesně podle očekávání.

Jakkoli byl totiž první díl originální, u druhého už to úplně tak nebylo. Samozřejmě, pořád zde byly nějaké nové nápady, ale po Smithovském stylu byly ty lepší docela nedotažené. Většinu času jsme se ale zaobírali Kaitlyn, Annou, Robem, Lewisem a Gabrielem, vztahy mezi nimi a jejich hledáním bílého domku, který byl tak hroooozně daleko, že cesta k němu zabrala celou knihu. Sice jsem zažila i momenty, kdy jsem valila oči nad nějakým zvratem, ale těch bylo pomálu.

Dějově tedy kniha neměla nijak moc co nabídnout, byl to spíše předělový díl. Sice se velice rychle četla, takže jsem ji měla za rovné dvě hodiny zhltnutou, ale že bych po přečtení byla nějak nadšená... Celkově měla autorka talent buď nápady nedotáhnout, nebo pokračováním jejich potenciál utnout hned v zárodku, takže příběh vypadá spíše jako pár špatných konců naskládaných na sobě.

(zdroj)
Co se postav týče, hlavní pětice zůstává stejná - jen s tím, že mě každý z nich podstatně více iritoval. Gabriel byl kapitola sama pro sebe, každopádně, nikoho takového jsem (naštěstí) ještě nepotkala. Kaitlyn se chvílemi chovala jak slepice, a ty chvíle se postupně prodlužovaly a Rob... to byl takový Stefan z Upířích deníků, pokud tedy můžu soudit po přečtení necelých tří dílů zmíněné série. Přibyla také jedna nová, a tou byla Lydia, která si mě získala asi nejvíce, i když se to s ní vyvíjelo poněkud zvláštně.

Konec byl... No, čekala jsem, že po průměrné knize se mi dostane alespoň velkolepého konce, ale nekonalo se nic, co by mě ohromilo. Závěr mi přišel dost podobný prvnímu dílu a spousta náznaků zde ponechaných by se dala perfektně propracovat - bohužel se tomu tak nestalo. Bylo to trochu zklamáním, ale celkem snadno jsem to překousla.

Na druhou stranu se knize nedá upřít čtivost. Je napsána velice jednoduše, takže stránky ubíhají, ani nevíte jak, a příběh je za chvíli za vámi. Jako příjemná oddechovka někam na cestování nebo na čtení třeba ve škole, kde se na knihu nemůžete soustředit úplně a stoprocentně jsou Temné vize 2 naprosto ideální volbou.

Obálku už jsem chválila u prvního dílu. Modelka mě sice začala kapičku iritovat, ale i přes to se mi líbí sladěnost série a to, že obálky nejsou nijak přeplácané, za což je plus. Překlad byl, jak už jsem zmínila, také čtivý a nevšimla jsem si nijak krkolomných výrazů, kostrbatých vět nebo větších chyb, takže rušivé faktory se v tomto ohledu v knize nenachází.

3 hvězdičky.