8. 10. 2012

Minirecenzie: Iskrivá (#3); The Golden Lily (#2)

Kristin Cashore: Iskrivá (#3) 

Vo svete, v ktorom sa len zopár ľudí vyznačuje mimoriadnou schopnosťou známou ako obdarenie, umožnilo kráľovi Leckovi jeho obdarenie klamať tak, že mu každý bez výnimky veril. Keď sa Bitterblue stala vo veku desať rokov kráľovnou, myslela si, že vražda jej otca navždy ukončila jeho násilnícky a neľudský vplyv na celú spoločnosť.
Mýlila sa. 
Osemnásťročná kráľovná Bitterblue má pocit, že jej radcovia sa ju snažia príliš ochraňovať pred celým svetom, a tak začne podnikať tajné výlety z hradu. Sama a v prevlečení sa túla nočnými ulicami svojho mesta a riskuje nielen vlastný život, ale aj svoje srdce.

Tejto knihy som sa jednoducho nemohla dočkať. Prvé dve knihy od Kristin – Výnimočná a Ohnivá – boli totiž absolútne geniálne... A Iskrivá ma našťastie nesklamala, stála za tie peniaze, čas aj čakanie.

Plusy? Prepracovanosť; reálne a vôbec nie ploché postavy, ktoré budete milovať aj nenávidieť; kopa záhad a zvratov; podmanivý štýl písania; nádherné ilustrácie a obálka.

Mínusy? Hádam len to, že napriek všetkému ma Ohnivá a Výnimočná strhli predsa len o čosi viac... Neviem, čím to je, nedokážem nájsť nič konkrétne, čosi jej však chýbalo k dokonalosti.

Tak či tak je Iskrivá kvalitné a osobité čítanie, zaslúži si 5 hviezdičiek a  dúfam, že Kristin čoskoro napíše niečo ďalšie.


Richelle Mead: The Golden Lily (#2)

Anotáciu nájdete napríklad na Richellinej oficiálnej stránke – je príliš dlhá, nejdem ju tu kopírovať.;)

Dlhá však nebude moja minirecenzia. Totiž – Richelle Mead je úžasná spisovateľka. Jej štýl človeka vtiahne do deja, ktorý mu nedovolí nudiť sa. Prostredie a tak ďalej je samozrejme tiež veľmi dobre premyslené... Nuž a hádam najväčším plusom sú charaktery, ktoré čitateľovi doslova ožívajú pred očami. Každý jeden je svojský, realistický, schopný dostať sa vám pod kožu.

Toto platí pre všetky mnou prečítané diela tejto autorky a The Golden Lily nie je žiadna výnimka. Iste, nedosahuje pre mňa úroveň niektorých dielov Vampire Academy (nestrhla ma natoľko), ale napriek tomu jej dávam zaslúžených 5 hviezdičiek a odporúčam – či už samotnú VA, ak ste ju ešte nečítali, alebo spin-off Bloodlines.


Anotácie a obálky z goodreads.com

8 komentárov:

  1. :D U mňa jednoznačne vedie BL, ak ide o série Rachelle Mead. Väčšina má radšej VA, ale Adrian a Sydney sú moje zlatíčka :D a o Jill ani nehovorím. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. U mňa asi tiež, i keď je to srdcervúce rozhodovanie...:D

      Odstrániť
  2. ach Iskrivá 8_) strašne po nej túžim!!! idem sa zblázniť z toho ako ďaleko sú ešte Vianoce!!! 8_(

    OdpovedaťOdstrániť
  3. No tak teda, idem si požičať Iskrivú predsa len také dobré hodnotenie tu nie je každý deň. :)
    Ale The Golden Lily sa mi niečim viac páči. Priam ma priťahuje. :DD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Požičaj, tým koniec koncov nič nestratíš...:) Dúfam, že sa ti bude páčiť.:)
      No, TGL je awesome, akurát treba mať už niečo prečítané pred ňou. Prvý diel určite, nakoľko je táto séria čitateľná bez VA netuším...:D

      Odstrániť
  4. Něco od slečny Cashore bych si strašně ráda přečetla...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mala by si, myslím, že by si ti jej diela páčili.:)

      Odstrániť