6. 11. 2012

R. Mead - Žár (#4)

Kniha: Sukuba - Žár (Richelle Mead)
Originální název: Succubus Heat
Série: Sukuba (#4) | Georgina Kincaid (#4)
Nakladatelství: Domino, překlad K. Mekki
Vydání: 2012 | paperback | 312 stran


Anotace: Nadpřirozená svůdkyně Georgina nese rozchod se spisovatelem Sethem jen velmi těžce. Propadá starým zlozvykům a nesmrtelní kamarádi už nemůžou její věčné nářky vystát. A pak provede Georgina něco tak hrozného, že ji její šéf, arcidémon Jerome, vykáže za trest z města.

Provinilá sukuba se ocitá ve Vancouveru, kde má pomáhat tamnímu démonovi s problematickou skupinou satanistů. Její vyhnanství skončí stejně náhle, jako k němu došlo: mezi nesmrtelnými v Seattlu se děje cosi podivného a vše nasvědčuje tomu, že Jeroma někdo unesl a uvěznil.

Jeho nesmrtelní podřízení rázem ztrácejí nadpřirozené schopnosti. Všichni se společnými silami pouštějí do pátrání po Jeromovi, aby všechno bylo jako dřív. Jediná Georgina v daném stavu nachází i kladnou stránku: když teď při sexu nebere mužům životní energii, mohla by se zase dát dohromady s milovaným Sethem. Jenže jak to udělat, když je zadaný? 


 anotace, obálka - bux.cz
Jsou dny, kdy se vám prostě nic nedaří a porozchodová deprese patří mezi takové období. Georgie dělá jednu chybu za druhou a nejen svým nadpřirozeným kamarádům leze na nervy. Její šéf, Jerome, ji proto pošle do Vancouveru pod záminkou rozpuštění skupiny podivných satanistů. Jenže najednou sukuba ztrácí svoje schopnosti - a tím i svoje prokletí, což by jednou provždy vyřešilo její problém se Sethem. Ten je ale zadaný a navíc je potřeba zjistit, kde je Jerome...
"Jo? Máš v koupelně kopírku?"
"Nemůžeš si to prostě obkreslit?"
"Sukubo."
"No já nevím! Ale když si chceš hrát na detektiva, budeš si to muset nějak zařídit."
-str 184

Hned na úvod, Sukuba je moje milovaná série. Spoustě z vás k srdci nepřirostla, to je samozřejmě v pořádku, mně se zase od Richelle nelíbí skoro všemi milovaná VA. Pro vás, kterým Georgie připadá nevyspělá, blbá, ..., tahle recenze asi nebude dvakrát vhodná, protože těžko jen tak změníte názor. Já si taky neumím představit, že bych začala milovat Rose, která je na mě moc ufňukaná, a Lissu, která mi jako postava nesedla :)
(zdroj)
Dnes nebudu až tak hodnotit nadpřirozené bytosti a Richellino pojetí světa nebo tak něco, jelikož tohle jsem pořád dokola propírala v minulých recenzích. Vyjádřím se tedy převážně k Záři jako takové.

Zcela netypicky se vyjádřím nejdříve k obálce, protože nemám ani tušení, jak recenzi začít. Tak tedy, obálka je originální, jen z červené přebarvená do zelenomodré a líbí se mi moc. Opět, hádám, že spooousta z vás bude v opozici a nic vám nevyčítám, ale pro mě je to zatím nejhezčí obálka z celé série. Ten měsíc, ten modrozelený text... aaaah. No, dost k grafice.

Samotný příběh je tentokrát opět mírně tuctový, hrdinka v depresi zachraňuje (nadpřirozený) svět - i když, které téma dnes není ohrané? - a určitě by byl i neoriginální, nebýt Richellina talentu na dvě věci. První z nich je styl psaní, který u Sukuby prostě miluju a nikdy bych neuvěřila, že je to její prvotina, a potom to, že v jakémkoli momentě zvládne napsat takový zvrat, že vám zároveň vyrazí dech (protože to jste vážně nečekali) a zároveň si říkáte "sakra, proč mě to nenapadlo," tak je to uvěřitelné nebo chcete-li, reálné.

Tahle kniha mě prostě bavila. Bavily mě první tři díly, moc ráda Sukubu čtu, líbí se mi a proti hrdinům nic nemám. Tedy... se Sethem by se chvílemi dal sladit čaj a Maddie mi ve čtvrté knize občas hýbla žlučí, ale v širším měřítku proti nim nic nemám. A Carter to vynahrazuje až moc, on je takové zlatíčko... Georgina mi nikdy nepřišla ufňukaná nebo pitomá, samozřejmě, pokud vám nesedne, asi není moc důvodů ztrácet s hexalogií čas. 

(zdroj)
Přestože Zář v mém soukromém kvalitativním žebříčku nedosáhla na Sny, které byly ještě trochu akčnější, bavila mě snad nejvíc z celé série, jde zde vidět, jak se Richelle s každou další knihou vypisuje a zlepšuje. Pokud jste schopni hodnotit sérii vyšším než tříhvězdovým hodnocením, skvěle do toho. V opačném případě moc nedoporučuji, jen se budete nudit a nadávat mi (jako já chvílemi proklínala každého, kdo mě navezli do VA).

A odpovědi pro věrné fanoušky série: ano, sexu si i tentokrát užijete víc než dost, ano, Georgie se nezměnila, pořád je jízlivě ironická, ano, spí i se svojí 'tajnou láskou' (!!!), objeví se zde staronové postavy, příběh má spád, donutí vás přemýšlet, prostě... vážně mě to baví (:

4 hvězdičky a doporučuji té cílové skupině, kterou už jsem párkrát zmínila. Pro někoho i lepší než Sny, u mě to Richelle tak úplně nepřekonala, i když záleží na směru, z jakého to pojmeme. I tak si to přečtěte...

7 komentárov:

  1. Krásně napsané :) Sukubu miluju a i když ji moc lidí nemusí, já jsem velká fanynka. Jinak souhlasím, že sny byly o trochu akčnější..ale není všem dílům konec :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Děkuju... :) A jinak, jsi mi symptická. Mám ráda lidi, co mají rádi Sukubu! :D

      Odstrániť
  2. Túto sériu by som si veľmi rada prečítala, má skvelý námet 8P
    Som zvedavá, ako sa s takým niečím autorka vysporiadala, ale tak keď vravíš že dobre, tak ti verím 8D a dúfam, že si to raz prečítam 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Řeknu ti to takhle: je to Richelle, takže dobře. Někoho ale zaujme víc VA, někdo raději Georginu. Já patřím do druhé skupiny, takže možná knihu trochu moc vychvaluju - ale vážně ji mám ráda :))

      Odstrániť
  3. Tato kniha se mi líbila a přišla mi zatím z celé série asi nejlepší...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mně se taky líbila, ale chyběla mi jiskra, co podle mě měly Sny :)
      Jsem ráda, že máš ráda Sukubu - a nejlepší díl série je už otázka vkusu :))

      Odstrániť
  4. Ahojte,
    Sukuba mě úplně uchvátila! Ale skončila jsem u 3.dílu,protože nemůžu nikde sehnat 4.díl,jako e-knihu :( Nemáte ji někdo? Mohla bych poprosit o zaslání na email? MysinekKykynek@seznam.cz
    Děkuji Kájuše :)

    OdpovedaťOdstrániť