14. 12. 2012

Bloggerka úklidem stižená

...aneb Annie & vánoční úklid. A příště už to bude o knížkách, slibuju.


Varování: tento článek byl napsán minulý víkend s velkou ironií, nadsázkou a autorka má po plese (vyčerpávající chystání, během kterého se nepořádek množí raketovou rychlostí). Celkově je cílem spíše vystřelit si z vánočního shonu, než ukázat, jaké jsem čuně. Trochu přeháním, ať už o nepořádku, nebo o mých uklízecích metodách, vlastně je tu až na přeplněný stůl docela čisto. Prach utírám každý týden, nádobí uklízím denně (a pyramidu z hrnků za den klidně zašpiním, to je zelenej čaj, presso, černej čaj, latté - už chápete?)… jen ty dózy a nádoby se občas zatoulají :) A to, že v případě zoufalství čmárám po zrcadle, je o mně docela známé, muhaha. Tu část o služebných berte s rezervou, já si tohle nemyslím, přísahám, že ne.

Chvíli před jedenáctou vstanu od počítače, totálně konsternovaná přečtením jakéhosi článku o vánočním úklidu (nevíte někdo, jak jsem se dostala přes recept na kari až k tomuhle?) a napadne mě, že bych mohla taky uklidit. Aspoň… rámcově. Na oko. Víte jak. Třeba svůj pokoj. Naštěstí nežiju sama, ale jsou tu se mnou čtyři sluhové (rodiče a prarodiče) a jeden pomocník při dělání bordelu (můj drahý bratříček), takže o zbytek domu se starat opravdu nehodlám. Rozhodnu se tedy rozebrat pyramidu hrnků od čaje, u kterých je docela s podivem, že tam ještě nezačala klíčit plíseň.
 
O patnáct minut, vytrénované reflexy (chytáním padajících hrnků) a spoustu kleteb později už odnáším nádobí do myčky (díky všem bohům za ni), odpadky do koše (z kterého je vzápětí zase lovím, protože se nikdo neobtěžoval dát tam sáček) a děsím se návratu do pokoje. Chce to plán! napadne mě a začnu strategicky uvažovat (Annie a strategie… myslíte, že to jde dohromady? You’re right. Nejde.) Vzdám to už po prvních pěti myšlenkách a místo toho se vrhnu ke koupelnové skříňce jako k poslední naději a hledám něco, čím bych mohla otřít umatlané zrcadlo (když si na ně čmárám rtěnkou, není divu, že se divím). 

O chvíli později vítězoslavně třímám v rukou jablkový Clin a kuchyňské ubrousky a snažím se zatočit s mými výmysly (hned potom, co odstraním všechny ‚vychytávky‘, které jsem si tam připevnila a uklidím klobouček, co tu mám například na profilové fotce. Otisk kamarádčiny pusy dolů docela jde, horší je to s výrazným rudým otiskem mojí ruky. I přes všechny útrapy ale zrcadlo nakonec vyčistím – a okamžitě mám chuť mlátit hlavou o stěnu, na vyleštěném skle jde vidět každá šmouha. 

Je 11:28 a já už se proklínám za ten pitomej nápad. Já na sebe VIDÍM, což je něco, co jsem vážně nepotřebovala. A ještě takhle po ránu… Raději zasedám k počítači a bloumám po Goodreads – až do chvíle, kdy si všimnu prachu na desce postavené za stolem. Běžím pro další várku ubrousků (prachovka se mi už před dvěma roky ztratila) a utírám to. Nemůžu dýchat, dusí mě prach, ale deska je čistá!

11:38. Učinila jsem objev. Pod deskou jsem objevila dózu, kterou jsem půl roku hledala. Objímám ji a raduju se ze znovushledání. Z dalších desek se na mě sype prach a já zakopnu o Rubikovu kostku.

Jásám nad kostkou, kterou jsem taky považovala za ztracenou. Kdybych si ji každý den, který jsem ji tu měla a netušila o ní, zkusila složit, zřejmě bych to teď zvládla i poslepu. Chvíli si hraju. Sestavím bílou stranu a pak se věnuju přelepování nálepek s barvami tak, aby to vypadalo, že jsem ji složila. Oranžovou jsem nalepila křivě a žlutá se sloupává, možná by to chtělo izolepu.

11:51. Pouštím kostku a lezu na světlo. Po tom, co se rozhlédnu po pokoji, mám chuť zcela nenápadně padnout zpět pod stůl. To jsem toho udělala. Vtom mi padne pohled na jednu určitou věc.

KNIHOVNA!

...to be continued...

8 komentárov:

  1. Annie.. :D :D

    1. 11:28 opravdu není po ránu! :D
    2. Připomeň mi, že Ti mám koupit prachovky.
    3. Nepodváděj s Rubikovou kostkou! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ano, Davide?^^

      1. Proč myslíš? :D Máš to podložené důkazy? :D
      2. Okey. Černo-růžovou, prosím :D
      3. Jak už si tu rozkazuješ! :D

      Odstrániť
  2. Wrrrau, toto mám na upratovaní asi najradšej a vlastne to je tá jediná vec, ktorú na tom môžem mať rada. Nečakané objavy sú pre mňa lepšie ako darčeky. :DD
    A pokiaľ ide o to "po ránu" to si na tom dobre u mňa je to svitanie. xD

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jojo, nedivím se... a nejlepší jsou věci, cos dloooouho hledala a pak jsi to vzdala/koupila nový :D
      Ah. To jsem dřív praktikovala, ale zabíjelo mě to :D

      Odstrániť
  3. :D zasmiala som sa. Vtipný a milý článok :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jsem ráda, že pobavil :) A děkuju^^

      Odstrániť
  4. :DD Annie, výborný článek...to mě tak nějak nakoplo, abych si tu uklidila též :D
    HM. už teď se mi ta představa nelíbí :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Děkuju :)
      Né, neuklízej, nechci tě mít na svědomí! :D

      Odstrániť