13. 12. 2012

Bylo nebylo (#14)

Cílem Kathina meme, na které jsem se opět načas vykašlala -.-, je jednou týdně zveřejnit první větu z knihy, kterou momentálně čtu. Tedy, tuhle knihu nečtu, už ne. Jen jsem neodolala pokušení se o to s vámi podělit...

Autor: E L James
Kniha: Padesát odstínů šedi (#1)


Frustrovaně se na sebe mračím do zrcadla.

Já vlastně... nevím, co bych k této knize řekla, takže nakopíruju statusy z GR a názory, co jsem vypisovala na FB.

16%  "Zvláštní kniha, ale zároveň chápu, proč je to bestseller. Obzvlášť po tom, co jsem ji prolistovala a přečetla si šedé rámečky..."

23%  "Bože, co to čtu???" 

43% "Až nezdravě mě to baví. Rychle se to čte a nad Anastasiinými myšlenkovými pochody nemusím přemýšlet, je průhledná (husa). Ani nevím, jak jsem se octla takhle daleko... Pfffff."

71% "Nymfomanka pitomá."

100% "Rychleji jsem přečetla jen třetí Milénium." 

Recenze: Ty vole. Tak tohle je těch slavných Padesát odstínů.
3,5 hvězdičky. Nebýt Ana taková kachna, dám i víc.

Můj komentář: No... (za)bavilo mě to, napsané & přeložené je to dost chytlavě (i když kvalita je diskutabilní) a chvílemi mi dělalo potíže se odtrhnout. Přečteno za dvě odpoledne. Ana je nymfomanská husa, Grey ujde a je to VÁŽNĚ úplně plné sexuálních scén. Mně to přišlo dost slabé (ten sex), ale spousta lidí z toho byla, je a bude odvařená. Další díl si přečtu, vlastně se docela těším... 

Asi tak.

A ještě jedna věc. V té knize je hluboko uvnitř něco, co člověka mění a formuje, jakási myšlenka. Ne moc, nebudete na svět hned koukat jinak, ale... když jsem ji četla, smýšlela jsem trochu... odlišněji a nemyslím tím přemýšlení o sexu nebo násilí. Prostě běžné myšlenky, ale najednou jsem je viděla jinýma očima. Pokud to cosi objevíte...

8 komentárov:

  1. Fuu.. už dost dlouho o ní uvažuju, ale pořád se nemůžu rozhodnout :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Go ahead. Potřebuju někoho, s kým o tom budu moct mluvit. A taky potřebuju někoho, dko mi udělá exclusive fanart :D

      Odstrániť
  2. Ja som ju vyhrala u Judit, no ešte som sa k nej nedostala, snáď sa mi bude páčiť 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Koukala jsem (& záviděla :). Tak se budu těšit na reakci a recenzi, pokud ji tedy sepíšeš :)
      Mimochodem, gratulace :)

      Odstrániť
  3. nymfomanka :D tak to se těš na dvojku :D :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja som na to čítala recenziu u Nagat (nagat.blbne.cz) a tak ma dosť prekvapilo, keď som tu u vás zbadala obálku... no. Kupovať si to rozhodne nebudem, očakávam od toho niečo traumatizujúce, ale asi si to stiahnem, aspoň budem môcť oprávnene kritizovať :'D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Víš, že mě taky překvapilo, když po tom moje ruka v knihovně sáhla? :D
      Traumatizující... áno. Mírně, trochu a (ne)patrně áno. Ale zároveň... jo, přečti si to. Jsem zvědavá, co bys řekla :D

      Odstrániť