31. 12. 2012

Epilóg aka 366. stránka

Voilááá! Dlouho tu nebyl nějaký hrozně slavnostní proslov, tak vám jej přinášíme alespoň v poslední den roku 2012. Už teď vám můžu slíbit, že příští rok bude doslova vražedný (protože jsem si narazila prst, když jsme tu stavěly to podium. Pořád lepší, než Nellie, které jsem tyčí, na které visi to obrovské plátno s nápisem VOĽTE BOOKLAND!, málem urazila hlavu. No co, Als na mě zavolala, tak jsem se otočila a...)

Ehm. Dojemný příběh na téma výzdoby, lítání po obchodech, kde jsem děsila nevinné prodavačky požadavky na černé slavnostní šaty, které jsem ještě neměla v One Blogger Show, toho, jak šílenej hlad jsem měla na ty chlebíčky, co tu pro vás máme a jak se mi místo otevření lahve šampaňského povedlo urazit té láhvi hrdlo, si necháme na jindy. Dnes pro vás totiž máme něco lepšího - Epilog!

Áno, ale ešte predtým by som chcela Anns poďakovať za to, ako všetko tak pekne zariadila, najmä za tú silvestrovskú výzdobu... Zatiaľ čo ja som sa zápalisto venovala umeniu ničnerobenia, uhýbaniu sa z dráhy náhodných letiacich predmetov (keď kolegynke niečo nevychádzalo podľa predstáv) a, samozrejme, buzero komentovaniu celého procesu.^^

Rok 2012 je prvým (a rozhodne nie posledným, we solemnly swear) rokom existencie nášho Booklandu (aka veľkej lode) a vďaka vám - našim najúžasnejším a najmilovanejším návštevníkom - sa mu podarilo prežiť ho veľmi úspešne, aspoň myslím.:) Poďme sa spoločne pozrieť na nejaké tie údaje, na ktorých toto tvrdenie staviam. (Tvrdenie o úspešnosti Booklandu, to, že ste jednoducho úžasní dokazovať netreba, jednoducho ste. <3)


Booooooooooookland! 

Pojďme omrknout statistiky ve společnosti Anns. Je tu i jistá šance, že to přežijete - a to se vyplatí, ne? 

Blog si prošel několika změnami. Zřejmě nejvýraznější byly ty změny designu - puntíky nahradil sníh a nyní máme pro jistotu ohňostroje (aka Happy Book Year!), stále se ale zachovala jistá tématika blogu, tedy vectorky & červená. O dalších novinkách možná někteří z vás nemají ani tušení - například jsme s Nell zrušily rubriku Two points of view, protože byla moc náročná na udržování. Ovšem, dost možná se něco na ten styl časem objeví.

Teď nudná čísla: dosud vás tu bylo něco přes 27 000, což je na osmiměsíční blog úplně úžasné - moc děkujeme! :) Návštěvnostní rekordy jsou 648 v den zahájení první giveaway a 381 ze 30.12., za což zřejmě mohla Chvástačka. Nejnavštěvovanějšími články jsou nečekaně ty soutěžní, potom dva názorové - moje hádky v blogerské komunitě a jak (ne)vytvořit nejhorší blog roku od Nell. Nečekaný úspěch (253 zobrazení) měla i moje recenze na Kruh. Ne, že bych to chápala, ale děkuju! :)

Nejvíc lidí sem chodí z Chromu (40%, musím se podívat, jak se Bookland na tom prohlížeči zobrazuje) a z mojí milované Lištičky (35%). Většina z vás má Windows (ne, že by mě to překvapilo) a jste buď z ČR nebo ze SR. Dále zde bylo kolem tisíce Rusů a Američanů (co? oO). Vysoká čísla si také drží Rakousko & Maďarsko (Ali, zdravím :). Mezi nejvyhledávanějšími výrazy se žádná perlička nenechází, ale u zdrojů provozu jsem byla překvapená, kolik návštěv celkem se sem dostalo díky odkazům z jiných blogů - 1334 jen z těch, které mi vyplivlo blogové počítadlo. Stalkuje nás celkem 151 lidí a Facebooková stránka má 139 like.

Stále jsme také prvním & jediným knižním blogem, který spojuje Česko a Slovensko, a troufnu si říct, že originální nápady se také nevytratily, například Knižný plán nebo One Blogger show (oba dva projekty se taktéž setkaly s úspěchem). A když už jsme u těch úspěchů - Bookland byl hned třikrát označen za Nejoblíbenější blog roku 2012, a to u Martheen, Zuzzi & Sue. Mockrát děkujeme! :)

Dúfam, že ešte stále nemáte dosť... pokračujeme totiž ďalšími číslami a postrehmi!


Neliss & jej knižno-blogový rok 2012

V tomto roku som prečítala celkovo 90 kníh. (Polička na goodreads síce tvrdí, že 88, lenže nie je zarátaný jeden re-reading a jednu knihu-neknihu som tam nenašla vôbec.) Z toho 44 v angličtine, 31 v slovenčine a 15 v češtine. No, čo vám poviem - dostupnosť robí svoje.;)

Najmenej kníh som prečítala vo februári (iba 2, holt, krátky mesiac & príprava na prijímačky); najviac naopak v júni a decembri (12 – tento počet sa mi akosi nepodarilo presiahnuť).

~ Nebudem tvoriť žiadne rebríčky, too lazy, moje názory máte ako zistiť, prípadne sa pýtajte. ~

Ďalej by som chcela zhodnotiť svoje príspevky na tomto blogu. Napísala som (mini)recenzie na celkovo 54 kníh. Štýl recenzií sa trochu menil, momentálny mi plne vyhovuje. Stvorila som tiež dva názorové články (číslo 1 & číslo 2), ktoré sa stretli s úspechom.:) A prišla som s mojím prvým projektomKnižný plán na rok 2013.

Ďalšie významné udalosti? Konečne som si založila účet na goodreads & nadviazala spoluprácu s Fortunou Libri, yay!


Annie & všechno, co napadlo :)

Voilá! Ne, to bylo vlastně jinam. Já si svoje shrnutí udělám poněkud jinak než Nell, snad mě za to nezabije... protože mám na srdci spoustu jiných věcí. Ready?

Začneme knižně. Nejlepší sérií se v mých očích stává Milénium, které jsem si přečetla až letos. Největším překvapení pro mě byl (krom re-readingu prvního Milénia) nádherný příběh ukrytý v Dceři sněhu. Zklamání jsou poměrně snadnou volbou - VA, která mě vůbec nechytila, a Rezistence, kniha v porovnání s prvním dílem dost příšerná. Nejlepší tuzemskou knihou roku 2012 je geniální Nebezpečná láska (zvažovala jsem i Hladová přání, ale Láska mě víc emočně vyždímala) a nejlepší obálku má Nejsem sériový vrah (mimochodem, tu knihu taky miluju).

Úspěchy? Tím největším je zřejmě moje nominace do Knižních ocenění roku 2012 u Syki: pro připomenutí, byla jsem vybrána mezi desítkou lidí s nejvíce nominacemi hned do tří kategorií: Nejlepší knižní bloger, Nejmilejší knižní bloger a Nejvtipnější knižní bloger. Jsem vám neskutečně vděčná a dokázala bych vám děkovat další dvě hodiny, ale Nell by mě zabila, tak jen odkážu na příspěvek s poděkováním, který jsem napsala začátkem prosince: najdete jej zde. Také jsem navázala spolupráci s nakladatelstvím Fragment a Fortuna Libri a s dvěma e-shopy: Livro.cz & Knihcentrum.cz :) 

O tom, že krom recenzí píšu i jiné články, jste asi už přesvědčili (mimo jiné na záčátku článku, kde jsem zmiňovala onu úvahu o bloggerských hádkách. Pod tím článkem jsem ještě neodpověděla na všechny komentáře, shame on me... plánuju to brzo napravit). Zmíním dva moje nejoblíbenější: Metoda 99 & Hunger games vs. Divergence. vs Banka těl. Také se každý měsíc (ehmmm...) můžete těšit na moje souhrny přečtených knih a vaše milované Chvástačky, které podle těch komentářů asi už brzo přejmenuju na A-Teď-Závidíme-Annie (případně Anniina-Peněženka-Pláče). Také jsem rozjela vámi docela oblíbenou One Blogger Show, kterou plánuji v novém roce ještě trochu vylepšit a seřadila si recenze podle autora :)

Ještě bez jedné věci se tento článek prostě neobejde - bez lidí, které jsem v tomto roce poznala. Musím z nich zmínit alespoň několik: Arvari, kterou znám sice teprve necelý rok, ale přijde mi to jako deset, a vděčím jí za mnohé; Neliss, díky které se věnuju tomu, co mě baví; awesome Aliu, zažehnávající moje tvůrčí krize; Sue & Mimi, úžasné holky, které mi v tomto roce připravily tolik příjemných překvapení, že nevím, jestli jim to někdy dokážu oplatit :); Míšu*, protože ty naše debaty jsou úplně skvělé; Suši, protože horší matku jsem snad nikdy neměla; Domiku aka ségru aka moje dítě (ano, je to weird, ale může za to Vendea! :D), Vendeu, protože to je prostě diktátorka (a poslala mi svoje FF^^); Nika, protože kdo jiný se na mě vytasí s recenzí/seriálem/závažným dotazem ve chvíli, kdy jsem pevně odhodlaná jít dělat něco jiného; Ells, tu jsem si neskutečně rychle oblíbila; Laurdes, podle které jsem murajzna; Luu s červeným kobercem sepraným do růžova; Fée, protože mi neskutečně pomohla s pitomou antickou literaturou a od té doby se nechává otravovat; Tempé, kterou moc neznám, ale stejně je úžasná^^; Cecilku, s níž pomlouvám všechno možné; srpňátko Fierush, kterou znám už parádně dlouho, snad ještě z prvního blogu; Kristie, která sice málokdy přijde na Kecálek, ale stejně se s ní skvěle povídá; moje nejulítlejší dvojčátko, se kterým jsou hovory na Skypu tím-

*drzo jej skočí do reči* Áno, Anns, vieme, že si úžasná & spoločenská a ukecaná, toto nie je stručne  (a že by som sa mala inšpirovať), ale som si istá, že ľudia majú dnes na pláne aj iné veci okrem čítania nášho článku, takže... Ďakujeme za podporu, prajeme vám veselé prežitie dnešného dňa a HAPPY BOOK YEAR 2013!:) Vidíme sa zase zajtra s malým článkom o našich plánoch a očakávaniach.

Neliss&Annie

33 komentárov:

  1. Wiii, prní koment :3 A kdokoli mi to pokazí tak budu grrr a vrrr!
    Hlavně gratuluju k úžasné návštěvnosti - nedivím se, vy dvě jste naprosto awesome. :'3 A i ke všem úspěchům.^^
    Hrozně se těším na další rok s vámi&booklandem. :3

    Ohh a, Nells, ta modřina se nějak vsákne...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Als, vampsis moja, aj ja sa teším na ďalší rok s tebou.:3 A ďakujeme.

      But... vieš ako ľahko sa mne robia modriny?n__n Čiže táto je úplne obrovská. n_n

      Odstrániť
    2. Alssssssss! Gratulace, you're the first one! :P
      Děkujeeeeeeeeeeeeeem :*
      Já se těším na další rok s tvým smyslem pro humor, tvoji nadanou packou, tvým montováním se do mý povídky & našema šílenejma rozhovorama :P

      To zmizí... ještě se do školy nejde, to stihne zmizet... půjčím ti mast, chceš? *feel a bit guilty*

      Odstrániť
    3. Už nemusíš, ja si poradím. Diera v tvojej nohe spôsobená mojím opätkom to vyrovnáva.:DDD HBY, Anns, HBY a menej úrazov...xD

      Odstrániť
    4. :D :D Já tušila, že to bylo schválně, taková tvoje vendeta! :D
      Tobě též^^ :D

      Odstrániť
  2. Dobře jsem se pobavila :-D Ale Ann, mám námitku - ty se necháváš otravovat taktéž, takže v tomhle jsme si kvit :-D A víš, že když budeš potřebovat ještě něco v literatuře nebo dějáku, obrať se na mě :-D
    P.S. A je fakt nefér, že mám blog skoro o měsíc déle a mám o 20 000 méně návštěv! :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Okej, na tento koment by mala odpovedať skôr Anns, ale keď už som aktívna...:D Tak vďaka, som rada, že článok pobavil.^^
      Nebooj, to dobehneš.;):D

      Odstrániť
    2. Dobře, beru na vědomí^^ a potřeba tvojí odborné pomoci na sebe nenechá dlouho čekat, řekla bych :P

      Pardon... pardon... my nic :D

      Odstrániť
  3. 8DDD vy ste fakt trafené 8DDD
    a práve preto vás zbožňujem 8P

    "-Teď-Závidíme-Annie" je bohovský názov, premenuj to! 8D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Najlepší kompliment EVER.:D Ďakujeme.:DD

      Odstrániť
    2. Ano, souhlasím, tenhle kompliment se mi líbí! :DD

      Budu o tom uvažovat ;D

      Odstrániť
  4. Děvčata, přeji vám hodně štěstí do dalšího roku, ať se vás stále drží smysl pro humor a pište dál. U vašich článků se moc bavím.

    A taky hodně čtěte. :o)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeme, aj tebe.^^ (Dúfam, že Anns nevadí, že tu takto odpovedám.:D)

      Odstrániť
    2. Vďaka :) Neboj, my abychom přišly o smysl pro humor? Nemožné - ten se spíš za ten rok ještě zhorší! :D

      Díky, i ty - a samé kvalitní knihy :)

      Odstrániť
  5. Olalá.
    Gratulujem.
    Všetko čo bolo spomenuté, kľaniam sa vám a prajem ešte dlhé roky úspechov v The Booklanders. Už len preto, že väčšinu kníh mám na poličke za posledné mesiace vďaka vám (niežeby som už nemala u koho kotviť, bez vás by to nebolo ono, ste unikát). :)
    Tie čísla som už pre istotu zabudla ale hlava sa mi z nich točí to je pravda. :D
    Veľa úsmech v ďalšom roku, baby.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jééé, thanks a lot a som rada, že na nás niekto dá.:) Dúfam, že sa ti to vypláca teda.:D
      Aj tebe... a vôbec, nech sa ti darí.^^

      Odstrániť
    2. Děkujemeee :) A tohle (jak už jsem zmínila u toho článku) mě veeeelice těší a jsem na to náležitě hrdá! :D
      Ta čísla jsou dost šílená :D
      Tobě taky^^ Make 2013 a way better than 2012 was!

      Odstrániť
  6. Šílené, šílené, šílené... A přitom naprosto úžasné...
    Já na Bookland chodím... 4 měsíce? :D a stejně to tu mám kompletně prošmejděné :D Skvělé recenze, skvělý blog, skvělé autorky :) Anyway moc vám gratuluju :)

    A Ansátko co se týče těch debat... (Díky bohu za soutěž u Martinusu O:)) někdy to až hraničí s psychiatrickou léčebnou :D ♥

    No nevím moc co napsat, takže pokračujte, recenzujte, čtěte! :D A Happy Book Year :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéé, toto sa tak dobre číta, ďakujeme!:) Aj tebe všetko najlepšie do nového roku...:)

      Odstrániť
    2. Muhahá. A taková jsem i já, proto mě tak zbožňuješ? 3:)

      A teď jsem dojatá :) Děkujem, děkujem, děkujem^^

      Ano, díkybohu za oveškuuuuuu! A psychiatrická léčebna? To slovní spojení neznám, to je nový režim diktatury? :D

      Tobě taky H B Y:)

      Odstrániť
    3. To víš že joo! ♥

      To byl přesně účel :)

      Možná i odvolám toho vlka :D
      Diktatura? To néé! Psychiatrická léčebna, je takové hezké, světlé místečko... Celý den sedíš na pokoji, hezky v teploučku, všude jsou pohodlné polštáře, hlídají tě moc milí lidé.. Určitě by sis to tam užila^^ :D

      Odstrániť
  7. Blahoželám k úspešnému roku, krásnym číslam i ocenenia a želám vašej knižnej krajine všetko dobré do nového roka; rozhodne tvoríte jeden z tých blogov, na ktoré sa chodím pozerať denne a rada by som to ešte istý čas robila :D A Neliss ešte blahoželám k účtu na Goodreads, už bolo vážne na čase :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Michelle, ty si zlatá, ďakujeme.^^ Si v tejto krajine samozrejme vítaná.;)
      A... ja viem!:D

      Odstrániť
    2. Mockrát děkujeme :))
      (Není to weird, psát to sem po tom, co odpověděla Nell? No, who cares :D)

      Odstrániť
  8. Co se týče přečtených knih Nellis tak hluboce smekám a odcházím se někam zahrabat. A to snad ani nechci vědět, kolik toho přečetla Annie. To by moje ego už asi nevydýchalo :D

    K úspěchům velmi gratuluji, určitě si je zasloužíte.

    A jůůůůůjám na seznam lidí. Já jsem taková tajná, všude jsem vždycky offline (ale jenom na oko :D), takže se docela divím, že se ještě seznamuju s novýma lidma :D A ještě bych měla připojit poděkováníčko za prvotní pomoc při seznámování s bloggerem. Nevím, jak bych to jinak zvládla :D

    A... do nového roku samozřejmě spoustu štěstí, zdráví a knížek! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem(e).:D
      Annie je neuveriteľne rýchla, jej počtom prečítaných kníh už sa radšej ani nezaoberám, zbytočne by som mala depky...:D
      Aj tebe.;)

      Odstrániť
    2. Annie nic nepoví, Annie je tady hrob. :D Nerada by totiž, abyste vy dvě šly spáchat sebevraždu ;)

      Tak já si tě najdu a... uvidíš! Budeme vykecávat o blbostech ;D Není za co, jsem ráda, žes to zvládla & vydržela tu :)

      Děkujeeeeeeeeeem! :)

      Odstrániť
  9. Ježíš, ty vaše články mě jednou zabijí, smíchem teda :D bomba :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Yay!:D Tak to ma teší & vďaka.:D (A keď ten okamih nastane a naše články ťa zabijú, môžeme ti predniesť reč na pohrebe ako odčinenie...:DD)

      Odstrániť
    2. Řeč na pohřbu? Nellie, to je blbej nápad, to by nikdo netruchlil, protože by všichni padali smíchy na zadek - z nás! :DD
      Jinak díky, jsem ráda, že jsme někomu prodloužily život :)

      Odstrániť
    3. Veď práve, nie je dobré rozveseľovať ľudí...?:DD

      Odstrániť
    4. Nepochybně je, ale to si Kačka nezaslouží! :D

      Odstrániť