28. 12. 2012

G. Poole - Vyvolení (Temná akademie, #1)

Dnes pro vás mám - ale to neuhodnete, co to je! Recenzi (nebo spíš minirecenzi), ano, ano, ano! Na nějakou dobu jsem se s nimi takřka úplně odmlčela, nějak nebyla chuť, ale teď vás těmi recenzemi hodlám vysloveně zahltit. Muhahá.

Kniha: Vyvolení (Gabriella Poole)
Originální název: Secret Lives
Série: Temná akademie (#1) | Darke academy (#1)
Nakladatelství: Fragment,
překlad P. Eliáš
Vydání: 2012 | paperback | 255 stran

Anotace: Darkova akademie je škola jako žádná jiná! Každý semestr se stěhuje na nějaké nové úžasné místo a studují tu jen neuvěřitelně krásní a inteligentní mladí lidé. A čím více se toho nová zahraniční studentka Cassie Bellová o Akademii dozvídá, tím je zvědavější...
Jaká zlověstná tajemství střeží Vyvolení – skupina vybraných studentů, kteří se od nezasvěcených drží dál? Kdo je tajemný cizinec, který se v noci potuluje po chodbách? A co se doopravdy stalo před rokem, kdy tu za záhadných okolností zemřela studentka? Cassie zjišťuje, že vědět málo je sice nebezpečné, ale vědět příliš mnoho ji může zabít.

Na čtení této knihy jsem se vcelku těšila, ani nevím, čím mě vlastně zaujala. Když jsem ji konečně uviděla na vlastní oči, zjistila jsem, že je taková malinká, tenoučká a že ji budu mít rychle přečtenou. Nemýlila jsem se. 

Hlavní hrdinka a prostředí jsou (mrzí mě, že to musím říct, ale je to tak) dosti klišoidní. Luxusní akademie s inteligentními, nafoukanými a nádhernými snoby, která skrývá nějaké tajemství, a hrdinka aka slečna z Balíkova, která je tam nová, vůbec nezapadá a netuší, proč ji přijali. Trochu mi to připomíná Temné vize - podobně jednoduchý styl psaní jako Smith, mírné podobnosti v námětu. Když jsem to zjistila, měla jsem na chvíli chuť knihu odložit a na čas se na ni vykašlat, pak jsem si ale řekla, že jí dám šanci. Stiskla jsem v hlavě tlačítko vymazat předsudky a začala číst.

A myslím, že jsem udělala dobře. Temná akademie je celkem příjemným čtením na jedno odpoledne. Kniha mě docela bavila, časem jsem se ztotožnila i s Cassie, jejíž osobnost mi zpočátku trochu vadila - když už jsme u těch Vizí, Cass mi přišla rozhodně rozumnější než Kait - a díky několika narážkám na jiné knihy nebo fakta (nebo to možná narážky nebyly, ale prostě a jednoduše mě to pobavilo) jsem si ji i užívala. 

Také se mi líbil samotný začátek knihy. Odehrává se zde totiž příběh jiné dívky a to, o co tam doopravdy šlo a jaké další záhady se ještě skrývají ve zdech Darkovy akademie, budete spolu Cassií objevovat pomalu a postupně, dokud vám autorka neodkryje všechno. Nebo že by si ještě něco nechala pro sebe...? Tím mi měla kniha co nabídnout i přes tu (ne)originalitu.

Celkově... doporučila bych knihu spíš jako odpočinkovou četbu mezi tou 'těžší' povinnou, nebo těm, kteří nemají rádi L.J. Smith, ale i přesto občas u knihy prostě potřebují vypnout, relaxovat a nepátrat mezi každou větou, co se tam skrývá za další význam. Taky lidem, kteří by si rádi přečetli o originálněji pojatých nadpřirozených potvorách, i když zbytek knihy je spíš klišé...

3 hvězdičky, vážně mě docela bavila :)

Knihu si můžete zakoupit například na stránkách nakladatelství nebo zde.

4 komentáre:

  1. Tlačítko vymazat předsudky...:D Pekne povedané.

    Celkovo je recenzia síce pomerne stručná, ale úderná.:]

    Knihu som si kedysi strašne chcela prečítať, potom ma to prešlo a vďaka tebe by som si ju opäť celkom prečítala, ak na ňu natrafím.=) Niekedy jednoducho treba vypnúť pri jednoduchšom čítaní.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Děkuju :)

      No, chtěla jsem si vyzkoušet psaní i nějaké té kratší - tak jsem zvolila krátkou knihu, no :D

      Tak budu držet pěsti, ať se ti tak nějak zjeví ve chvíli, kdy budeš mít čas :) Souhlasím.

      Odstrániť
  2. Ja som túto knihu čítala už dávnejšie a neveľmi ma zaujala. Koniec bol v pohode, ale charaktery boli také zvláštne a nepáčil sa mi priebeh. Nemohla som sa do toho začítať.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mně zase docela vadil konec (nesedlo mi to), ale zbytek knihy mě bavil :) To je (jako spousta věcí) čistě individuální, no...

      Odstrániť