29. 12. 2012

Michaela Burdová - Zrada Temného elfa (#1)

Michaela Burdová je mladá česká spisovateľka. Poznať ju môžete z jej blogov - či už z toho oficiálneho (má i blog s jej výtvarnou tvorbou) alebo z blogu, kde vystupuje pod prezývkou Nelien. (Nuž a nech je to kompletné, našla som aj tento blog, ale veľmi aktívne nevyzerá.)

Anyway - vyšla jej zatiaľ kompletná trilógia Poselství jednorožců a tetralógia Křišťály moci. V marci jej vychádza ďalšia kniha, Syn pekel - Touha Temnovlků (tentoraz by sa malo jednať iba o dvojdielnu sériu).

Názory na jej tvorbu sa značne líšia a ja som bola zvedavá... Takže som siahla po prvom dieli vyššie zmieňovanej tetralógie a bola som milo prekvapená.:)

Ešte predtým, než sa rozkecám si však môžete prečítať anotáciu:

Vítejte v Mianthilii, čarovné zemi elfů! Síly dobra a zla stojí proti sobě! Temní a Bílí elfové se dávají do boje o sedm křišťálů moci, jejichž prostřednictvím je možné ovládnout celý svět. Dle proroctví může křišťály najít a získat pouze obyčejná venkovská dívka Neilin, která však o svém poslání nic netuší. Dívky se snaží zmocnit Temný elf Izgraël, proti kterému stojí bojovník bílých elfů Arwin. Jak dopadne boj dvou mocných znepřátelených sil? Podaří se Neilin najít a získat první z mocných křišťálů?



Spočiatku mi do očí udrelo (a čítanie trochu znepríjemňovalo) pomerne veľké množstvo klišé a nedostatok originality (pozor sú tam i originálne prvky, nechcem nikomu krivdiť!). Navyše som bola stále akosi nastavená na detskú fantasy... Čo je vlastne zrejme aj pravda, no nemyslím si, že sa jedná o zápor. Každopádne, tieto rušivé prvky pomaly vymizli a... začítala som sa.

Poriadne. Kniha ma začala nesmierne baviť, čítanie som si užívala. Okej, niektoré opisy boli pre mňa jedným, hm, okom dnu a druhým von (:D), ale inak Michaela píše veľmi podmanivo a už chápem jej nadšených fanúšikov, Křišťály moci skutočne majú tendenciu stať sa niečou mániou.

Ďalším mega plusom sú postavy. Áno, tie mená sú častokrát viac než zvláštne, ale... Charaktery. Každý je svojský, de facto všetkých som si svojím spôsobom obľúbila, fandím im a nemôžem sa dočkať pokračovania, aby som zistila, ako to s nimi bude.:) Musím samozrejme zmieniť aj vzťahy & romantiku v knihe. Tá nie je silená ani prehnaná, čo oceňujem, ale je tam a navyše dobre zvládnutá.

Teoreticky by sa knihe dalo vytknúť, že sa v nej toho veľa neudialo (na ten rozsah), lenže v praxi mi to vôbec nevadilo, nenudila som sa... A ďalšie tri diely to hádam napravia.

Skúsim to zhrnúť - pre mladších a nenáročnejších čitateľov je táto séria priam ideálna. No a rozhodne má čo ponúknuť aj ostatným. Nevravím, že bude vyhovovať všetkým, ale osobne som bola nadšená... Tak už posúďte sami, či sa do nej pustíte, no pokiaľ nie ste skalopevne presvedčení, že to nie je nič pre vás, skúste jej dať šancu. 

Úplne objektívne by si Zrada Temného elfa zaslúžila zrejme 3.5 hviezdičky, no ako možno viete, zaokrúhľujem nahor. Takže 4 hviezdičky a dajte mi niekto pokračovanie!


Anotácia a obálka z goodreads.com
Autorka hviezdičiek: MAKY.OREL

12 komentárov:

  1. Hodně jsem o tom slyšela, ale většinou spíše v tom negativním světle. Vlastní názor jsem si neudělala, páč jsem ještě nečetla, ale tak nějak jsem tomu všemu asi uvěřila, protože nemám ani nejmenší chuť si knížky přečíst... :D
    Možná časem, když se to líbí tobě, možná to tak špatné nebude...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ach, hej, chápem, dlho som mala podobný postoj a ukázal sa byť nesprávny.:D

      Odstrániť
  2. Uf, ja som to začala čítať už dávno a stále som asi na tretej strane, lebo sa nedokážem prepracovať Ďalej. (momentálne ani nemám čas) Ale vyzerá to tak, že sa k tomu vrátim. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dobre. Ja nenávidím klišé & pritom sa na tom dokážem rehotať celé hodiny. Hmm. Ja a tento žáner fantasy...ehh (fakt ma zaujme ibe niečo). To bude ťažké. Pre mňa. Ono najmä keď pozriem na tú obálku (vždy mi prišli strašne gýčové, bolia z toho oči), zameriavam sa na povrchnosti. Som perfekcionistická. Grr. Neviem. Ale súdim knihu podľa obálky.
    A žeby obsah nemal sklamať? Chcem sa nechať prekvapiť. Takže si to nakoniec predsa len zoženiem (účel recenzie splnený, gratulujem). :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Obálky sú... hmm, veľmi svojské.:P:D
      Waauu. No, budem dúfať, že sa ti predsa len bude páčiť.^^

      Odstrániť
  4. Už som o nej počula, no nečítala od nej nič, nevyzerá to zle 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nebolo to zlé... Pre mňa určite nie.:D

      Odstrániť
  5. Tak ať se necítíš tak dětsky (promiň, já si tu narážku neodpustila), taky po tom zkusí mkrnout :D
    A teď vážně, blog autorky (ten osobní & hlavní v jednom) znám a recenze zaujala... tak uvidíme :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Wrr, Anns, toto ti vrátim!:D
      Ok, bezva.:)

      Odstrániť
  6. Tuhle sérii mám přečtenou celou. :) A když jsem ten první díl ve čtrnácti četla, docela se mi líbil. I když dneska musím přiznat, že s těmi klišé máš pravdu. :) Ale jinak Michaela píše moc dobře, řekla bych. :) A některé ty postavy jsou vážně povedené - takový Sorgan dokáže opravdu zaujmout. :) A pokud se ti líbil tenhle díl, řekla bych, že se ti budou líbit i ty další, i když své mouchy mají. ^^ :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vystihnuté...:) A super, teraz sa na ne teším ešte viac.:)

      Odstrániť