16. 12. 2012

Philippa Gregory - Kacír a bosorka (#1)

V prvom rade musím pochváliť obálku tejto knihy - je vážne super, rovnako ako aj celkový design knihy. Za toto skutočne thumbs up.

Potom by som chcela veľmi pekne poďakovať vydavateľstvu Fortuna Libri za prekvapenie v podobe recenzného výtlačku!:)

Neviem, či ste už o tejto knihe čo-to počuli, ale tu je anotácia pre priblíženie: Sedemnásťročný Luca Vero je obvinený z kacírstva a vylúčený z kláštora. Záhadný cudzinec ho poverí zaznamenávaním konca sveta v Európe. Luca sa riadi pokynmi v zapečatených listoch a vydáva sa mapovať strach kresťanského sveta, aby nakoniec došiel až na hranicu dobra so zlom.

Sedemnásťročná matka predstavená Izolda je odsúdená na život v kláštore, aby nemohla získať svoje veľké dedičstvo. Keď mníšky zverené do jej opatery začnú trpieť čudnými víziami, chodia v spánku a na tele sa im zjavujú krvácajúce rany, prichádza Luca, aby udalosti vyšetril. Všetky dôkazy ukazujú na Izoldu. Na nádvorí sa už stavia hranica, kde ju majú upáliť ako bosorku.

Luca s Izoldou sú prinútení čeliť najväčším hrôzam stredovekého sveta – čiernej mágii, vlkolakom a šialenstvu. Na ceste za skutočnou historickou postavou, ktorá obraňuje hranice kresťanského sveta a opatruje tajomstvá Rádu temnoty, nachádzajú pravdu, vlastné osudy a dokonca aj lásku.



S historickým zasadením kníh nemám veľa skúseností, no napriek tomu mi bolo viac než jasné, že Philippa skrátka vie, čo robí. Obdobie, v ktorom sa dej odohrával, ponúka čitateľovi mnohé nové zápletky a úplne inú - nesmierne zaujímavú - atmosféru a zároveň dodáva tomuto dielu iný rozmer a osobitosť. Ako ste už asi pochopili, bola som tým nadšená.:) (Hoci ma niektoré veci z minulosti patrične rozčuľovali. Konkrétne nadradený postoj chlapov.)

Nesmierne sa mi páčila aj kombinácia nadprirodzena, ľudskej hlúposti a poverčivosti... Nuž a fakt, že to bolo všetko skombinované a podané tak, aby som tápala, bola prekvapená a možno sa aj trochu bála.

Je očividné, že sa nejedná o žiadnu prvotinu - autorka je vypísaná, má to celé premyslené, úspešne sa vyhýba klišé, má svoj vlastný a jedinečný štýl písania.

Taktiež postavy sú rôznorodé a vskutku svojské. V pozitívnom zmysle slova. Sú totiž zároveň sympatické, ľutujete ich, máte (ne)radi, prípadne sa môžete rozčúliť... Ale neotravujú vás a taký Freize vytvorí i nejednu humornú situáciu, čo vhodne kontrastuje s inak pomerne pochmúrnymi problémami. 

Pokiaľ však niekto očakáva veľkú dávku romantiky, ostane pravdepodobne sklamaný. Malé náznaky a prísľuby do budúcna sa v príbehu nachádzajú, no - ak ma pamäť neklame - to je tak všetko. Do diela to každopádne sedelo a osobne mi to aj vyhovovalo, zmena je život.

Nenudila som sa ani náhodou, v knihe sa odohralo a vyriešilo niekoľko udalostí, no napriek tomu sa neradí medzi práve akčné diela, práve naopak, príbeh plynul dosť pomaly. Taktiež ostalo mnoho vecí neobjasnených...

Práve viac akcie, nejaké tie informácie a aj akýsi 'poriadny koniec' mi v knihe chýbali, musí sa uspokojiť so 4 hviezdičkami. Verím však, že sa všetkého dočkám v ďalšom dieli, ktorý si rozhodne nehodlám nechať ujsť. Samotnú knihu vám rozhodne odporúčam, sklamaná som nebola ani náhodou!:)



(Pokiaľ ešte stále nie ste presvedčení, že stojí za to dať jej šancu, prečítajte si napríklad recenziu od Annie.)

Anotácia a obálka z goodreads.com
Autorka hviezdičiek: MAKY.OREL

6 komentárov:

  1. Po knihe už dlho pokukujem 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak s tým určite už niečo sprav...:]

      Odstrániť
  2. Minule jsem ji viděla v knihkupectví, teda v češtině, skoro jsem si ji koupila, ale pak jsem ji tam nechala.. Grr teď mě to štve! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Předně, děkuji za odkaz! :D
    Jinak pěkná recenze, až na pár maličkostí poměrně přesně vystihuje moje pocity :) A koho jsem k přečtení nepřesvědčila já, toho jsi musela ty!^^ (a naopak, hádám :D)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nemáš vôbec začo.:) Treba spojiť sily...xD

      Odstrániť