9. 12. 2012

Reached (incredible amount of 5* ratings) etc.

Dnes som plánovala napísať recenziu na tretí diel trilógie od Ally Condie s názvom Reached. Vlastne, plánovala som to už niekoľko dní, ale viete ako - nebol čas, nebola energia, klasické výhovorky. Nuž a momentálne mám čas aj energiu, a predsa sa mi do recenzie púšťať nechce.

Rozhodla som sa teda namiesto toho napísať článok, v ktorom sa zameriam na... v podstate všetko, čo som vám chcela povedať (a Reached).


1.) Šťastné a veselé, tiež tak milujete koledy & sladký popcorn? Zdanlivé premnoženie pozitívnych hodnotení

Možno som jediná, ktorá to vníma, avšak v poslednej dobe píšem nenormálne množstvo pozitívnych recenzii a udeľujem veeeeeľa hviezdičiek. Nuž - pre prípad, že by to v niekoho očiach zrážalo moju dôveryhodnosť či čo :) - rada to skúsim odôvodniť.

Tento školský rok mám na čítanie rozhodne menej času ako zvyčajne. (Počuli ste, viem.) Tým pádom sa ten, ktorý predsa len mám, snažím venovať dielam, pri ktorých je vysoko pravdepodobné, že budú stáť za to. Vyberám si, idem podľa možností na istotu... Nie je to stopercentné a môžem sa tak pripraviť o nejaké kvalitné čítanie, no som ochotná riskovať to.

Keď už niečo rozčítam, som pozitívne nastavená, chcem, aby sa mi kniha páčila, ak to bude čo i len trochu možné. (Kto nechce príjemne relaxovať, všakáno.) Ak je mi veľmi rýchlo jasné, že som s výberom prestrelila, nenútim sa knihu dočítať = nehodnotím.

Navyše - zaokrúhľujem nahor.

Toľko k preventívnej (našťastie) obhajobe.


2.) A. Condie - Reached (#3)

Tento diel sa mi páčil zo všetkých zrejme najviac. Jednotka bola jedna z mojich prvých dystópii, prvá prečítaná kniha v angličtine, bavila ma, páčila sa mi, no s odstupom času mi v nej chýba čosi viac, akýsi väčší príbeh. Dvojka ma vyslovene sklamala, bola neveľmi záživným medzistupňom.

A trojka?

Prudko čitateľne napísaná, zaoberala sa nielen postavami, ale aj väčšou zápletkou (dosť dobrou a zaujímavou, musím podotknúť)... Samotné postavy ma neobťažovali. Prepracované, premyslené dielo. Uspokojivý (v podstate) koniec.

Uvedomujem si, že je to veľmi stručné zhrnutie, no viac zo seba z nejakého dôvodu nedostanem. Reached som každopádne udelila trošku slabších (nie je to totiž žiadna totálna láska na re-reading) 5 hviezdičiek.

Pokiaľ ste čítali prvé dva diely, nie je čo riešiť - prečítajte si aj Reached!, pokiaľ sa rozhodujete, či so sériou začať... Nuž, existujú i lepšie dystópie - Hry o život, Divergencia,... Matched trilógia je dosť romantická, nemusí každému sadnúť, ale rozhodne má svoje čaro a je to kvalitné čítanie.:)



3.) Čo prinesie budúcnosť?

Rada by som spravila niečo úúúžasné, nové, vianočné atď. atď., no buďme realisti - je veľmi málo pravdepodobné, že to tak bude.

Rozhodne sa však môžete tešiť na recenziu na knihu V is for Virgin (ktorá sa mi, mimochodom, veľmi páčila) a to už tento utorok (= zároveň deň vydania).

Ďalej by som sa časom Annie rada votrela do jej úžasného projektu One Blogger Show. :3 (Prvý rozhovor s Ells.)

Ach a určite plánujem aj nejakú tú giveaway ako oslavu všetkého možného & ospravedlnenie, že som aktívna iba cez víkendy a málo komentujemu vás na blogoch. To je však otázka... vzdialenejšej budúcnosti.


Odo mňa dnes hádam všetko.
Neliss

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára