23. 12. 2012

S. Petroff - Správné rozhodnutí (Počertěná #2)

Kniha: Správné rozhodnutí (Shani Petroff)
Originální název: The Good, the Bad and the Ugly Dress
Série: Počertěná (#2) | Bedeviled (#2)
Nakladatelství: CooBoo
, překlad L. Mikulka
Vydání: 2012 | paperback | 272 stran

Anotace: „Máma vždycky říkala, že můj otec je ďábel. Nikdy jsem netušila, že to myslí doopravdy.“

Angela se sice vyrovnala s tím, že její otec je Ďábel, ale stále nemůže pochopit, že i ona má speciální schopnosti. A ty ji vždy spolehlivě přivedou do problémů. Takže jestli nechce přijít o Colea, do něhož je beznadějně zamilovaná, musí vstoupit do učení ke svému ďábelskému tatínkovi. Ovšem jak se jí podařilo přenést spolužáky uprostřed vyučování na Havaj, to opravdu nechápe. Zdá se, že ovládnout své schopnosti nebude zas až taková hračka! Vyrovná se Angela se všemi nástrahami, nebo se bude dostávat do problémů až do konce života?

Angel je zpátky a spolu s ní i všechny její průšvihy. Vlastně se dá říct, že ve ztrapnění sebe sama díky svým neovladatelným magickým silám vyniká ještě víc. Právě toto tak tvoří děj Správného rozhodnutí.


Přijde mi možná trochu moc tvrdé říkat, že je Počertěná o ničem, ale pravda je krutá: je o ničem. Je to ideální čtení pro holky do dvanácti, které moc nečtou a kterým přijdou magická dobrodružství o rok starší holky naprosto dokonalá a doufají, že se něco takového taky stane. Tvrdím to naprosto bez ironie, já taková taky byla, ovšem v devíti.

Starším kniha moc nemá co nabídnout. Tedy, pokud vám stačí nějaké ty vtipné scény (kterých je dost, ale jen málo z nich mě vážně rozsekalo, většinou mi přišly takové spíš ‚ha-ha vtipné‘) a zamilovaná holka, tak si ji asi užijete, ale jiní budou na stránkách zoufale hledat nějaký ten děj (a zvrat, který by nebyl odhalitelný).

Absence děje a zápletek spolu s obřím písmem a kapitolami, které mají někdy jen dvě stránky, přispívá k tomu, že knihu budete mít přečtenou vážně za chvíli. Takže jako kniha před spaním, kterou si zlepšíte náladu a unavíte oči bez většího přemýšlení, je tento příběh naprosto ideální. Pokud si ovšem nerozbijete hlavu o nejbližší zeď díky Angelině posedlosti Colem.

Ne, že bych věděla, co Angel na Coleovi vidí. Nepřišel mi nijak zvlášť zajímavý, asi jsem prostě na jiné kluky. A její pohled na to, jak by měl vypadat vztah a teorie, jestli ji Cole miluje nebo ne… no, chvílemi jsem vážně měla chuť vyzkoušet, co moje dubová palice vydrží a jak bude vypadat zeď, když dostane nátěr v odstínu mozkové. Jediná postava, která byla víceméně snesitelná, a bavilo mě o ní číst, byl Lu Cifer. Tenhle ďábel má neoddiskutovatelné klady. Taky se mi líbilo, že se na Angel dokázal vážně naštvat.

Ať knize ale nekřivdím, třeba taková scéna s tričkem mě vážně pobavila a já se smála, až jsem skoro nemohla dýchat (jedna z těch několika povedených). Kdybych byla o pěkných pár let mladší, asi bych Počertěnou milovala. A taky má krásnou obálku, i když ty oranžové šaty jak pro panenku k fialovým teniskám… fuj. Co mi ale trochu vadilo, byl překlad. Věty naštěstí nebyly nijak moc kostrbaté, ale na ty chyby a opakování slov by snad někdo mohl dát pozor… Ne? Vážně ne? No, budiž.

Vzhledem k tomu, že naše knihovna tuto sérii kupuje, zřejmě si přečtu i další díl, ale už nějak nedoufám v to, že bych se dočkala uvažující Angel, spíš to bude Angel řešící ‚vztahové‘ problémy (jí & Coleovi se prostě nedá říkat pár). Ta její ztřeštěnost asi má být vtipná, ale mně přišla spíš trapná. To už ale bude otázka názoru.

V debatě u jiné knihy, která se mi moc nelíbila, někdo nadhodil, že na takové příběhy už budu asi moc vyspělá. Já mám taky ten pocit. Vzhledem k tomu, že od nějakých devíti, desíti let hltám detektivky, jsem zvyklá na jiný typ hrdinek. Každopádně, Počertěnou můžu doporučit jako odreagování po náročném dni, kdy se potřebujete jen zasmát, nebo pro pokusy o dovedení mladší sestry ke čtení (lepší tohle než Twilight). Mě ale neohromila.
 
Měla jsem na sobě jedovatě oranžové šaty, jejichž spodní polovina se podobala velikému zvonu a rukávy vypadaly jako bubliny. Zadek mi zdobily tři blesky. Jeden červený, druhý šedý a třetí černý. Na prsou a na bocích zářily červené otisky dlaní a na břiše se usmíval obrovský fluoreskující smajlík. 


2,5 hvězdičky, zaokrouhleno dolů.

2 komentáre:

  1. hmhmhm...to raz kúpim mladšej sestre 8P

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Chceš říct, až ji konečně dokopeš ke čtení? :D

      Odstrániť