3. 1. 2013

Knižný súhrn: December 2012

V decembri som prečítala...

...dvanásť kníh, z toho 5 v angličtine, 5 v slovenčine a 2 v češtine:

1. Ally Condie: Reached (#3) - aj - minirecenzia
2. Kelly Oram: V is for Virgin - aj - recenzia
3. Philippa Gregory: Kacír a bosorka - sj - recenzia
4. Jen Campbell: Weird Things Customers Say in Bookshops - aj
5. Alyson Noel: Alex na ex - sj
6. Terry Pratchett: Carpe Jugulum (#23) - čj 
7. Zrnká hlúposti (veselo i vážne) - sj
8. Alexandra Pavelková: Prísaha - sj
9. John Green: The Fault in Our Stars - aj 
10. Michelle Madow: Transcendence - aj
11. Michaela Burdová: Zrada Temného elfa (#1) - čj - recenzia
12. Dan Wells: Potomkovia (#1) - sj

Ako vidíte, recenzovala som veľmi málo. Pokúsim sa preto aspoň teraz ku knihám stručne vyjadriť (prípadné hviezdičkové hodnotenia a reakcie môžete priebežne sledovať na mojom goodreads účte).

Weird Things Customers Say in Bookshops (alias ľudská hlúposť a vesmír sú nekonečné) je absolútne úžasná a nesmierne vtipná knižka, ktorú každému vrelo odporúčam.

Alex na ex sa mi dostala do rúk v tej správnej chvíli, takže som si čítanie maximálne užila, jedná sa o príjemnú oddychovku. Ak ju i vy potrebujete alebo som sa vám páčilo Kruté leto, neváhajte a po knihe siahnite. Netreba ale očakávať zázraky.

Carpe Jugulum je – ako snáď všetky pratchettovky – geniálna! Veľmi dobre sa čítala, nuž a... čarodejky sú skrátka čarodejky. Thumbs up.

Zrnká hlúposti? Taká kniha-nekniha, no najmä ďalší zdroj smiechu.

Prísaha je slovenská (!!!) zbierka kvalitných fantasy poviedok o vedme Vimke a totálne stojí za prečítanie. Odporúčam všetkými desiatimi.

Čo vám mám povedať k The Fault in Our Stars? John Green je génius. A táto kniha je až po okraj naplnená rozličnými emóciami. 5*.

Transcendence je jednoducho krátky zaujímavý doplnok k trilógii pre fanúšikov, viac niet čo dodať.

Potomkovia = ďalšia skvelá kniha plná akcie a originálnych nápadov. Poznať, že ju písal už vypísaný autor (chlap). Opäť 5*.


Knihy, ktoré mi pribudli na poličku (nie e-booky, ani knihy z knižnice):

Divte sa alebo nie, knihy u mňa tento rok netvorili hlavnú časť darčekov. Vlastne som dostala iba Zrnká hlúposti a očakávam príchod darčeku od Alie v podobe Temných dier. Nuž a tiež som vyhrala záložky u Sue, ani tie však zatiaľ neprišli (logicky, sviatky...). V konečnom dôsledku som sa skrátka rozhodla fotiť až v januári, ak bude čo.;)


Veľmi dobre však viem, že vy sa máte čím chváliť, takže... nech sa páči v komentároch.

Neliss

7 komentárov:

  1. Potomkov moc chcem! Páči sa mi ten námet 8)
    Ja som prečítala Triašku, Bitvu o Hex Hall, Mesto kostí a Na pul cesty do hrobu. Nebola som moc produktívna, lebo som mala menej času 8(
    Práve čítam Rezistenciu, ktorú som dostala na Vianoce a zatiaľ super 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zožeeeň, sú úplne super.
      No, ja som práve teraz mala viac času kvôli prázdninám, inak budem na tom asi podobne...
      Super, nie som jediná, ktorá si nemyslí, že je to katastrofa.:D

      Odstrániť
  2. Hm, V if for Virgin si pamätám, tvoja recenzia sa mi veľmi páčila a kniha poputovala na to-read. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Také bych toho chtěla tolik přečíst. Přes prosinec jsem vůbec neměla náladu. :D Přečetla jsem jenom 3. díl Hex Hall a Povídky malostranské od Nerudy (povinná četba).

    Jinak díky moc. :) Jediná nejsi. Dokonce jsou tady i mladší holky. Nemají sice blog vyloženě o knihách, ale i tak rády čtou a píšou. No a jinak kniha je o patnáctileté Elizabeth, která má na starosti Lásku celého světa. Kolem sebe má hromadu přátel, kteří ovládají např. Temnotu, Světlo a další takové "dary" (tak tomu říkám v té knize, ale používám i "vlastnosti"). Za měsíc jí bude patnáct a ona má před sebou důležitou zkoušku Lásky, která ukáže, zda se jako zástupce tohoto daru hodí. Do toho jsou zamotány ještě další tajemství, která se snaží postupně vyřešit.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. *Za měsíc jí bude šestnáct. Přepsala jsem se. :)

      Odstrániť
    2. No, stane sa, ja som minulý február prečítala 2 knihy iba.:D

      Nemáš za čo.:) A znie to ako fajn nápad.:)

      Odstrániť