16. 2. 2013

Lili St. Crow - Strange Angels (1-5)

Predstavujem vám päťdielnu paranormal YA sériu Strange Angels, ktorú má na svedomí Lili St. Crow a ktorú sa mi dnes konečne podarilo úspešne dočítať. 

Najprv malý úvod k našej spoločnej histórii: "Konečne" nie preto, že by ma nebavila, ale prvý diel, Strange angels, som prečítala ešte v roku 2011, na Vianoce sa mi na poličku dostali zvyšné štyri, k prečítaniu sa však nie a nie dostať. V júli 2012 som si dala re-reading jednotky a pripojila druhý diel, Betrayals. Potom nasledovala ďalšia odmlka.

Až na začiatku tohto mesiaca som si Betrayals pripomenula a podarilo sa mi prečítať za sebou Jealousy (#3), Defiance (#4) a Reckoning (#5), čím som splnila časť svojho knižného plánu. (Ktovie, koľko by mi to trvalo, keby sa mi nepokazila čítačka => na rad sa dostali vlastné knihy).

Práve pre tieto rozostupy som sériu neplánovala vôbec recenzovať... No napokon som usúdila, že jej aspoň jeden článok venujem, hoci sa výnimočne zdržím hviezdičkového hodnotenia.

Aby ste boli ešte trochu viac k obraze, pripájam anotáciu prvého dielu: In Strange Angels, Dru Anderson has what her grandmother called “the touch.” (Comes in handy when you’re traveling from town to town with your dad, hunting ghosts, suckers, wulfen, and the occasional zombie.)

Then her dad turns up dead - but still walking - and Dru knows she’s next. Even worse, she’s got two guys hungry for her affections, and they’re not about to let the fiercely independent Dru go it alone. Will Dru discover just how special she really is before coming face-to-fang with whatever - or whoever - is hunting her?


Séria mala pre mňa plusy i mínusy. Začnem napríklad svetom, v ktorom bol príbeh zasadený. Dozvedali sme sa informácie o ňom pekne postupne, bol premyslený, logický a osobne zaň dávam Lili thumbs up.

S tým sa následne spája i atmosféra a štýl, akým sú knihy napísané. Už zmienená atmosféra bola relatívne pochmúrna, Dru si musela prejsť neskutočne veľa vecami. Autorka si nedáva servítky pred ústa, neušetrí čitateľa nadávok, krvi, mŕtvol, ale nie je toho zbytočne priveľa.

Strange angels mi svojou "drsnosťou" a akčnosťou najmä v porovnaní s mnohými inými knihami nesmierne sedelo, oceňujem to. Nebude to vyhovovať každému, to je prostý fakt, čiže by bolo fajn, aby ste čítanie zvážili, prípadne dali šancu prvému dielu a ak sa vám nebude páčiť, nuž, zrejme nemá zmysel pokračovať.

Už som nadškrtla tému "Dru", ktorá príbeh rozpráva. Je rozhodne veľmi svojská hlavná hrdinka.  Drsňáčka, ktorá má svoje slabosti i chyby, v priebehu série si prejde dosť výrazným vývojom a viete čo? Jej myšlienkové pochody a ona mi nesmierne prirástli k srdcu, držala som jej palce.

Avšak nie len Dru je skvele napísanou postavou, taktiež všetci ostatní sú realistickí a vôbec nie plochí. Myslím, že neprezradím zas tak veľa, keď poukážem na fakt, že je v knihách milostný trojuholník. Rovno vás upokojím: nejedná sa iba oň a neotravuje, je dobre zvládnutý. Nezáleží ani na tom, komu budete fandiť (ja som sa rozhodnúť nedokázala), hlavné je, že obaja hrdinovia majú svoje klady a zápory a vo vzťahoch je LOGIKA. Vďaka, Lili, srdečná vďaka.

Keď nad tým premýšľam, jediné, čo mi dojem zo série kazilo bolo občasné prílišné naťahovanie a nezaujímavejšie pasáže. Po super prvom dieli ma druhá kniha miestami nudila, v tretej to ešte nebolo úplne "ono", štvorka ma zase chytila a päťka aka skvelé a dôstojné ukončenie tiež, hoci mohla byť v určitých veciach uzavretejšia.

Pri hviezdičkovom hodnotení by som váhala medzi troma a štyrmi hviezdičkami. Takto vám na záver poviem len: odporúčam, hoci nie zas tak veľmi ako iné knihy.


Obálky & anotácia sú už tradične z goodreads.com

8 komentárov:

  1. Chystám sa na 1tku, ktorá ma napohľad hneď zaujala, ale rozhodne som netušila, že to má toľko časti 8D Ak ma to ale chytí, tak mi to vadiť nebude 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak snáď sa ti to páčiť bude, budem čakať na názor...:)

      Odstrániť
  2. Ešte pre pár mesiacmi som začala čítať prvý diel, ale vôbec ma to nebavilo, tak som s tým sekla :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Hmm hmm, nezní to špatně, škoda, že teď máme zase plno čtení do školy a já nemám čas, agrr.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tebe by sa to snáď aj mohlo páčiť, za pokus by to stálo.:D Takže fakt škoda.n_n

      Odstrániť
  4. Hm, no musím povedať, že okrem prvej knihy sa mi obálky páčia. Spolu z odporúčaním to postačí aspoň na ten prvý diel. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa zase tá prvá páči a veľmi ma neoslovila obálka druhej a tretej knihy, lebo mi tí borci na obálkach kazia predstavy (Dru som rozdýchala).xD
      Supér, hope you'll like it.;)

      Odstrániť