9. 2. 2013

Nepřítel mého nepřítele (Bavettovi, #2)

Autor: Kateřina Petrusová
Originální název: -
Nakladatelství: Fragment
Vydání: 2013 | hardback | 360 stran

Anotace: Dluhy se musí platit. To ví i bývalá policistka Joan, která má závazek vůči samotnému králi drogového podsvětí. Ten se nyní hlásí o splacení dluhu a jako pojistku unese Joaninu malou dceru Amy. Zvládne Joan zabít Roberta Bavettu, jednoho z vůdců italské mafie, a dostat svou dceru zpět? Co když existuje ještě jiný způsob, jak Amy zachránit?

Dojmy & pocity...
Co říct na úvod? Že po velice vydařené Nebezpečné lásce jsem se na tuto knihu těšila. Že když jsem ji konečně měla doma, otevírala jsem ji s obavami, co zase bude, protože některé zvraty z prvního dílu autorce nikdy nezapomenu. Nebo že jsem se musela přemlouvat, abych ji vůbec na chvíli pustila z rukou a trochu si protáhla čtení, protože jinak bych ji prostě zhltla za jednu noc. Jo, a pokud máte za sebou Nebezpečnou lásku a chystáte se na Nepřítele, doporučuji si přečíst tuhle povídku od samotné autorky, dost toho osvětlí.

Jsou autoři, kteří nepříliš vydařeným pokračováním zkazí čtenáři i pocit z dílu prvního. Kateřina Petrusová k nim rozhodně nepatří; naopak. Kateřina Petrusová mě totiž přesvědčila o tom, že jsem neudělala chybu, když jsem Nebezpečné lásce udělila nejvyšší hodnocení, a druhým dílem se definitivně a oficiálně dostala do mojí TOPky autorů

Vydařené pokračování
Pokud by to někdo ještě nepostřehl, tato kniha už není o Mikeovi a Paige. Na první díl však navazuje poměrně těsně (spousta starých postav, spousta starých faktů) a ačkoli Mikael se Stránečkou už nejsou ústřední dvojicí, přece je autorka úplně nevyškrtla. A já jsem za to moc ráda, protože bez nich by byl příběh o něco chudší.

Myslela jsem si, že vím, co od knihy očekávat. Po dočtení jsem zjistila, že jsem nevěděla absolutně nic. Přinejmenším jsem Kateřinu slušně podcenila - myslela jsem, že mě znovu tak emocionálně zruinovat nedokáže. Jí se to ale povedlo, i když trochu jiným stylem než v první knize. Tam mě totiž po břichu bolavém od smíchu překvapil ten nejšílenější a zároveň nejúžasnější zvrat, jaký jsem kdy viděla. 

Tady jsem ale ještě rozdýchávala záchvat smíchu z některé ze skvělých hlášek - a najednou jsem otočila stránku a zůstala zírat a měla chuť ječet. Jenže to se nestalo jednou jako u prvního dílu, ne; místo toho mě taková emoční smršť čekala poměrně často.

Jak autorka, tak redaktorky odvedly skvělou práci. Krom toho, že v jsem příběhu nenašla jedinou nudnou pasáž, se Kateřině taky perfektně povedlo vyvážit poměr romance a akce, vtipu a napětí. Ničeho tam nebylo tolik, aby mě to otravovalo, ničeho tam nebylo zoufale málo. Její neskutečně čtivý styl a to, jak si hraje s mateřským jazykem, snad už ani zmiňovat nemusím.

Robert, Robert... a trocha těch ostatních
Už jsem zmínila, že se setkáme se starou partou, tedy vtipem sršícím Robertem a Johnnym, trochou toho Mikaela s Paige, příšernou Alessou Bavettovou (dokonce i s Treasure!), nebo třeba Theresou. Kromě nich má ale autorka v zásobě nové posily: bývalou policistku Joan, její malou dcerku Amy... a taky pár záporáků.

Kateřina disponuje neuvěřitelným talentem. Všechny postavy dokáže vylíčit tak, aby nebyly ploché (naopak, kypí reálností), aby měly úžasně propracovaný charakter, svoje klady i zápory, svůj osobitý humor... prostě, abych jim věřila každé slovo, měla okamžitě chuť sednout na letadlo do New Yorku a najít je tam, a většinu z nich si oblíbila. 

Joan s Amy jsem se nejdřív bála. Naštěstí se žádná z mých obav nevyplnila, z Jo se vyklubala sympatická, přemýšlející ženská, která ale není dokonalá, a Amy mě málem donutila, abych začala mít ráda děti. A Robert... Roberta snad ani nemusím zmiňovat. Občas zmetek, občas z něj jde strach, ale i přes to všechno je to úžasný chlap.

Nepřítel mého nepřítele...
(ano, tohle s dějem taky souvisí ;)
...prostě stojí za přečtení! U prvního dílu jsem si stěžovala, že z NY a celkově prostředí se dalo dostat více akce, a mafie, okolo které se točí valná část příběhu, dostala málo prostoru. Teď si už ovšem v tomto ohledu nemám na co stěžovat. První polovina knihy je prakticky nabitá akcí, ta druhá potom zvolňuje - ale zase je neskutečně vtipná

Vytkla bych jen to, že konec byl možná trošku moc idylický a sladký a byly momenty, kdy jim všechno moc vycházelo. I když jsem si toho všimla, nijak zvlášť jsem si nenechala zkazit požitek a knihu jsem si i přesto maximálně užila od začátku do konce. Je to příjemné, napohled oddychové čtení, ve kterém se skrývá povedený příběh, co z vás dostane spoustu emocí.

A vidíte tu obálku? Tahle se mi zalíbila na první pohled, taky nádherně ladí k obálce prvnímu dílu. Takže... kdo tohle dílko ještě nečetl, okamžitě vyražte směr nejbližší knihkupectví. Stojí to za to.

Pět hvězdiček. Upřímně, čekali jste něco jiného?

Chtěla bych poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku. Knihu si můžete zakoupit například zde.

6 komentárov:

  1. Super recenzia, mám strašnú chuť si obe knihy prečítať. *_* Hoci neviem, či/ako sa k nim dostanem... ale tak, nádej umiera posledná.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hmmmmm.... Hmmm... Tys měla teď nedávno narozeniny, viď? O:) Protože Nebezpečná láska i pokračování za přečtení vážně stojí :)

      Odstrániť
  2. Recenzia je perfektná. Mám sto chutí si to prečítať. :) A teda, tá obálka sa tak štýlom podobá Nebezpečnej láske, že som na to prišla ešte pres tým, než som si to prečítala v recenzii. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Děkuju :))
      No vidíš, jak jsi geniální! :D

      Odstrániť
  3. Túto knihu som nedávno našla a veľmi, veľmi ju chcem. Ale najprv prvý diel. Niečo také, presne také si potrebujem prečítať, cítim to a tú knihu veľmi chcem (idem prekutrať najbližšie internetové kníhkupectvo a šetriť a šetriť a šetriť lebo na to inak nebudem mať).
    " a Amy mě málem donutila, abych začala mít ráda děti. " zabité, skvelé! Úžasná recenzia, ktorá splnila moje hmlisté optimistické predstavy o tejto knihe. Ja som vedela, že môj vkus je v niektorých ohľadoch naozaj dobrý.
    Vďaka ti.
    :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :)) Tohle mě neskutečně těší, Nebezpečná láska i Nepřítel si to zaslouží^^
      Děkuju mockrát a ty nemáš zač :P

      Odstrániť