26. 2. 2013

Rachel Vincent - My Soul to Take (#1)

Séria Soul Screamers má dosť veľa dielov (zdá sa mi, že 7) a absolútne úžasný prequel, My Soul to Lose. Bohužiaľ bol tento dokonca prequel lepší ako prvý diel... Ale o tom až za chvíľu.

Ako zvyčajne si knihu najprv trochu priblížime vďaka veľmi pracne skopírovanej anotácii a obálke: She doesn't see dead people. She senses when someone near her is about to die. And when that happens, a force beyond her control compels her to scream bloody murder. Literally.
Kaylee just wants to enjoy having caught the attention of the hottest guy in school. But a normal date is hard to come by when Nash seems to know more about her need to scream than she does. And when classmates start dropping dead for no apparent reason, only Kaylee knows who'll be next.


Táto kniha sa podľa mňa točí hlavne okolo Nápadu, teda autorkiných bytostí bean sidhe, ich (ne)schopností, atď., skrátka sa postupne dozvedáme všetko o jej svete. A potom sa k tomu pridá nejaká akcia.

Logicky teda Nápad zohráva dôležitú úlohu aj pri hodnotení. Čo musím autorke uznať je, že bol dosť originálny a nevšedný, hoci si osobne nie som celkom istá, či mi celá téma sedela. No len preto by som sa nesťažovala.

Oveľa viac ma rozčuľoval nedostatok akcie. Väčšina knihy je totiž skutočne pomalá, miestami nudná... Rachel síce píše fajn, avšak celé ma to akosi nechytilo, ostala som voči deju ľahostajná. Dokonca aj na konci, ktorý mal byť zrejme napínavý a prekvapivý a proste najlepší na celej knihe.

Šancu to celé zachrániť a zlepšiť mali postavy. Kaylee mi v už spomínanom prequele bola sympatická, vyzerala ako celkom fajn, miestami ironická a vtipná hrdinka, no v My Soul to Take akosi nemala žiadnu šťavu. Nie je to zlá ani otravná postava, lenže vo mne nevzbudzuje žiadne emócie. Nash? No, ten tiež nie. Tí dvaja spolu? Nič.

Napriek tomu je kniha celkom fajn oddychovkou, ktorá neurazí, nemám proti nej vyslovene negatívny postoj, akokoľvek to vyznieva, len mi tak celkom nesadla a nestrhla ma. Viem však, že má na to mnoho ľudí úplne iný názor, takže ak vás zaujala, pokojne jej dajte šancu.:) Ja sa pustím do ďalšieho dielu, keďže ho mám doma a ak nebude lepší, asi Soul Screamers prenechám iným...

Och a aby som nezabudla, My Soul to Take si odo mňa zaslúžila 3 hviezdičky.


Anotácia a obálka z goodreads.com
Autorka hviezdičiek: MAKY.OREL

2 komentáre:

  1. ja som čítala len ten prequel, ktorý sa mi páčil ale neviem prečo som sa nedostala k tejto knihe. Možno niekedy :) pekná recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Skús, trebárs ťa zaujme.:D
      Ďakujem.:)

      Odstrániť