22. 3. 2013

Na půl cesty do hrobu (Noční lovci, #1)

VAROVÁNÍ: Ačkoliv jsem se několikrát pokoušela napsat recenzi, kde bych na tuto knihu nekoukala tak tragicky, prostě se to nedalo. Proto jsem se rozhodla secvakat jen takový souhrn mých názorů bez pokusů o objektivitu. Prostě píšu to, co mi přišlo na klávesnici.

Autor: Jeaniene Frost
Originální název: Halfway to the Grave
Nakladatelství: Fantom Print, překlad Z. Ľalíková
Vydání: 2012 | hardback s přebalem | 270 stran

Oficiální anotace: Poloviční upírka Catherine Crawfieldová loví upíry s jediným cílem – pomstít se. Doufá totiž, že jednou ze stvůr bez tlukoucího srdce, které nemilosrdně zabíjí, bude její otec. Muž, který zničil život milované matce.
Na jedné ze svých nočních „loveckých“ výprav však narazí na upíra, který ji hravě přemůže. Cat netuší, že se pokusila zabít Bonese, profesionálního lovce odměn. Ten jí místo smrti překvapivě nabídne pomoc při pátrání po otci. Má ale zásadní podmínku. Cat s ním musí trénovat a rozvíjet tak své mimořádné schopnosti polovičního upíra – genetický dar nenáviděného otce…
Ale dříve, než Cat dokáže naplno využít svých nově získaných schopností drsné lovkyně démonů, se jí i Bonesovi vydá ve stopách skupina zabijáků. Nyní si Cat musí zvolit, na jakou stranu se přidá. I když o její volbě není pochyb, protože Bones ji přitahuje více než jakýkoli jiný muž s bijícím srdcem…

Na tuto sérii mě všichni lákali. Prý je to podařená urbanka, dostatečně zvrácená na to, aby se mi líbila, hlavní hrdinka je prý skvělá a vůbec, je to geniální. A ty obálky… /když pomineme výrazy Cat, mně se ty obálky vážně líbí/. Nakonec jsem se nechala ukecat, rezignovala a objednala si jak první, tak druhý díl.

Na čtení jsem se sice natěšeně nevrhla hned, jak mi kniha přišla, ale když už jsem se k ní po nějaké době dostala, rozhodně jsem měla očekávání. Vysoká očekávání, vzhledem k tomu, jak tuto knihu všichni chválili. A to byl první kámen úrazu. Očekávala jsem příběh, který mě strhne už po prvních pár stránkách, skvělou hrdinku a samozřejmě – Bonese, do kterého se zamiluju ještě dřív, než se tam objeví. Ehm… asi jsem čekala moc.

Dopadlo to totiž tak, že jak Cat, tak Bones, mě neskutečně otravovali a klidně bych se v příběhu obešla i bez nich /je docela divné tohle říct o hlavních postavách, že?/ Nakonec jsem se s jejich přítomností sice smířila, ale že bych byla nějak nadšená, se říct nedalo. A to není jediná výtka, kterou k příběhu mám.

Scény, ze kterých byly fanynky této série na kolenou (tedy scény s Bonesem, jak Cat trénoval nebo scény, kdy spolu šli na lov), mě nechávaly absolutně chladnou. A například začátek, kdy Bones učil Cat mluvit sprostě a vydržet přisprostlé návrhy, byl při mých nesympatiích k nim oběma spíše utrpením. Nebavilo mě to, přišlo mi divné, že se Cat červená nad skoro-ještě-nevinnými výrazy a už jsem si přála, aby to skončilo. Neskončilo, protože její výcvik pokračoval /no, a já jen tiše řvala/.

I konec mi přišel nemastný a neslaný, a kdybych si tu knihu nekoupila, nepociťuji žádnou touhu přečíst si i další díl. Velké zklamání, chyba přílišných očekávání, nebo prostě nejsem typ, co má rád urban fantasy – říkejte si tomu, jak chcete, ale pro mě byla tato kniha prostě slabší průměr. Ani sexuální scény to nezachránily natolik, jak jsem doufala, námět – lovkyně upírů – taky není zrovna originální, a kdyby tam nebyl docela čtivý styl psaní, pár zajímavých zvratů a nějaké ty vtípky (i když těch opravdu vtipných bylo pomálu), zřejmě dám ještě o hvězdičku méně.

Beru tuhle knihu a svůj postoj k ní jako takové potvrzení svých anomálií a ujištění, že nejsem mainstream. A vzhledem k tomu… si asi běžte najít jinou recenzi a rozhodněte se podle ní, pokud už nemáte ověřeno, že máme zhruba stejný knižní vkus.

Mimochodem, hodnocení jsou slabší tři hvězdičky. Původně jsem na knize našla víc kladů, ale s odstupem musím konstatovat, že kdybych jí dala ty tři a půl hvězdy, nebude to tak úplně fér vůči ostatním takto hodnoceným knihám.

13 komentárov:

  1. Chystám se na re-reading dosud vyjitých dílů.. napoprvé se mi neskutečně líbili..tak uvidím, zda napodruhé nedopadnou hůře. Myslím, že ne každému sedne vše..;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak si to užij :)) Jojo, já jsem prostě fakt trošičku mimo toho hlavního proudu... stává se :D

      Odstrániť
  2. Dobře, asi to radši nebudu pokoušet. Tvýmu názoru docela věřím... =D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jojo, všimla jsem si :D Ale zase, urbanka, plná sexu...

      Odstrániť
  3. Odpovede
    1. Jdeš se přidat ke mně do kouta? :D Místo tu ještě je :D

      Odstrániť
    2. Já vám aspoň půjčím kapesníčky, dobře...? :(

      Odstrániť
  4. :O

    8___(

    ???

    nemám slov, ty jedna anomália 8D

    Mne sa kniha neskutočne páčila a teším sa na ďalšie diely 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, říkej mi anomálie & keep calm :D

      :) No vidíš. Má své čtenáře, tak nemusí být smutná, že se mi nelíbila :D

      Odstrániť
  5. Ako také čosi môžeš povedať!!!!!!!! (zdesenie v očiach) Dúfam, že to Bones nepočul. (poobzerá sa) :D Ale nie, každý má svoj názor, len fakt nechápem, že sa ti to nepáčilo. Ja som si túto sériu zamilovala. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určitě ne, já šeptala ;) :D
      No, asi sis na GR už všimla, že já nejsem typickej čtenář... a každej má jinej vkus, jak píšeš :)

      Odstrániť