30. 3. 2013

Skorodubnová Kouzelná knihovnička

Abyss)

Tak jo. Myslím, že o Kouzelné knihovničce jste všichni slyšeli, a všichni víte, jak to funguje. A poslední dobou se tyhle příspěvky s fotkami knihovny všude vyrojily jak houby po dešti - proto jsem se rozhodla, že vám i já ukážu, jak vypadá ta moje. Jen tedy doufám, že nikoho nezklame to, že nemám nějak moc knih, případně výběr knih nebo místo, kde je skladuju. Bohužel knihovnu jako takovou nemám, takže všechny knihy uchovávám ve třech "sektorech" - ale to uvidíte sami.

0) CELÉ TO "NADĚLENÍ"
(pro zvětšení klikněte pravým tlačítkem a dejte "zobrazit obrázek")
Tak, tady máte všechny sektory. Dvě veeeeeeeeelké police (nahoře, sektor 1) mám nad stolem, dvě hromady knih (vpravo dole, sektor 2) je 'polička' pod stolkem, skříňka (vlevo dole, sektor 3) je sbírkou těch, co se jinam nevešly, a potom tu je ještě nevyfocená další police (sektor 4) se záložkami a úlovky z knihovny. Ready?

1) PRVNÍ SEKTOR
Nedávám sem fotku celé police samostatně, takže půjdeme prostě po částech. Začínám paperbacky, které jsou dole, pokračuju hardbacky nahoře. A mimochodem - zleva doprava, sestupně podle velikosti :)
Btw, přeškrtnuté knihy sice vlastním, ale momentálně je má někdo půjčené...
Tady se nachází moje skromná sbírka knih v angličtině, jak vidíte (v poličce jsou umístěny tak trochu zboku). Before I Fall jsem nečetla, Annu Dressed in Blood ještě taky ne *stydí se*, Annu and the French Kiss, kterou má půjčenou kamarádka, už ovšem přečtenou mám, brzo čekejte recenzi. The Almond Tree je zatím nepřečtená výhra a s The Way We Were jsem... no, někde v půlce.

Erebos je skvělá kniha, která pro mě má navíc zvláštní význam, byla mým úplně prvním recenzním výtiskem. Vedle jsou první dva díly Maximum Ride - hrozně mě mrzí, že u nás pravděpodobně nevyjdou další díly, uvažuju o dokoupení v angličtiny. Trilogii Hunger games snad nemusím představovat, řeknu jen jediné: všimněte si, jak mám dvojku pěkně v rovině s jedničkou a trojkou! A knihy jsou trošičku odřené, protože je ode mě mělo půjčenou asi milionpět lidí. Následuje série Věk magie, která někomu přišla nudná, mě ale baví. Potom Mezi nebem a zemí (tímto zdravím Fée :), sympatická knížečka, na kterou už chystám recenzi, a poněkud... zvláštní série Mayské proroctví, která má zajímavý námět, ale dost, ehm, neuvěřitelné zpracování. Tady někde se obvykle nachází taky první Sukuba, která je momentálně vypůjčená.

Tady jsou částečně vidět dva z Thrillerů od Fragmentu. Potom Na větrné hůrce, miluju tu knihu... a Pýcha a předsudek v sice roztomilém paperbacku, ale s podivnou obálkou. Následují Zločiny, které mě sice dvakrát nezaujaly, ale mají skvělé obálky. Potom Deklarace smrti, skvělá to kniha, a taky pět knížek z edice Můj příběh, které jsem sehnala před Vánocemi v Levných knihách. A ty tři červené knížky, či spíše bichličky - to je Milénium - přesně ta část knihovny, kterou bych zachraňovala, kdyby hořelo. Lisbeth & Micke ^.^ Na nich je ještě taková malá černá krabička, to je překladač. Sice toho nezná nějak moc, ale sem tam na zapomenuté slovíčko se hodí :D

Tomuhle se říká manga koutek. Kannonina ruka je svým zvráceným způsobem skvělá, budu si muset někde sehnat pokračování. Upíří polibky jsem kdysi strašně žrala, teď už to tak horké nebude, ale pořád se mi líbí Ravenin styl. Co se mi teda ale nelíbí, je modrá kniha vedle dvou černých. A že u třetího dílu zmizely ty tesáčky nahoře. Fňuk. K2 aka Kill me, kiss me... no, ráda bych měla doma kompletní sérii, tak třeba se mi ještě povede sehnat zbytek knih. Přinejhorším si je vždycky můžu půjčit od soulmate a tvářit se, že jsou moje. A (zatím jen) šest dílů Death note, které mi tu černou okolo celkem slušně oživují, i když výškově mírně neladí. Ale protože chci mít mangy (až na obří Maxi) pohromadě, tak tam prostě zůstanou... a přinejhorším je podložím kartama.

První dva díly zatím slibně vypadající smithovské Říše temnot, a... miláčci. Tedy, čtečka (nahoře ♥), Sága prokletých, či spíše její nepatrný zlomek, a česká a mimochodem velice povedená Hladová přání. Tu knížku o Laře Croft už mám asi milion let a je to jen film (myslím, že film?) přepsaný do knižní podoby - ale náhodou docela čtivě! Pak se mi tam proplížil hardback, čili Originální upíří deníky - ale uznejte, že něco tak maličkého nemůžu dát k normálním hardbackům. Ještě jsem nečetla, ale ta obálka je skvělá. Vedle potom Sukubí série od Jill Myles, na které je kachnička *-* Někde tady by se taky měla nacházet Vidím to, co vrah, která momentálně odpočívá u kamarádky.
...a kdyby to někoho zajímalo, tak to vedle je Tarja, jmenovitě DVD Act I & CD What Lies Beneath.

 A tohle je ta část, co poličku vpravo ohraničuje, jen vyrovnaná na sebe. Noční klub od Kulhánka není můj, ten mám půjčený, já se jen musela pochlubit :D K2 potom čekají na Emily.L. Šerochodec, Jak zabít miliionáře, Na půl cesty do hrobu a Odstíny života bych shrnula do jednoduchého - série, co mají mooooooc dílů, čímž si vysloužily trochu privátní postavení.
HARDBACKY
První čtyři knihy jsou zodpovědné za to, jak je rozdělená moje knihovnička, protože byly moc velké na to, aby se vlezly na spodní poličku. Já jen, kdyby vás to zajímalo. A teď už podrobně: Závist a Zrada jsou úžasné knihy; hrozně mě bavily a ty obálky jsou jednoduše nádherné. Rozdělená srdce jsou typickým příkladem knihy, které by prospělo ji o polovinu zkrátit. Eragon je potom v mírně dezolátním stavu, i když vy to nevidíte, ale mám ho už hrozně dlouho a prošel rukama tuny lidí. Jo, první díl série, ten mě ještě bavil... ale taky jsem byla o x let mladší. Banku těl: Mladší, Past a Kruh zbožňuju, a to jak vzhled, tak obsah. S knihou od Fortuny Libri jsem ještě nešlápla vedle (jedinou výjimkou potvrzující pravidlo byla Křídla). Horečku jsem sice ještě nečetla, ale jsem si jistá, že bude úžasná. A potom tu je kniha Jako v pavučině aka Entangled, která na mě hluboce zapůsobila (samozřejmě ne vzhledem, tím mě maximálně hluboce vyděsila), review to come.

Zavrženého jsem ještě nečetla, i když přebal vypadá krásně a blogosféra tuhle sérii miluje. No, uvidíme, co na ni řeknu já. Potom je tu Katastrofa, kterou jsem vyhrála, tak jsem si k ní dokoupila i Hru (vidíte ten výškovej rozdíl?! Vidíte to?! To je neslýchaný!), na obě knihy jsem poměrně zvědavá. Napsáno krví byla docela dobrá detektivka, rozhodně předčila moje očekávání. Hlas nože od Patricka Nesse právě čtu; zatím jsem ale na začátku, tak uvidíme. Co se Kacíře a čarodějky a Dcery sněhu týče - pamatujete si, co jsem říkala o té Fortuně? Kacíř byl podařenou historickou, trochu romantickou knížkou, a u Dcery sněhu mi tekly vyloženě vodopády slz, úžasný příběh. Klaním se před paní Eowyn Ivey. 7 dní hříchů byla dost drsná knížka, ráda bych časem viděla i filmovou podobu. Jeden díl Kostí od Kathy Reichs od Vánoc leží nedotčen, protože se teď spíš věnuju její sérii o Tory. A Fantom opery - musím něco říkat? *-* Tedy, nečetla jsem, ale nemůžu se dočkat.
 
Třikrát taková lehčí četba, tedy, aspoň to očekávám - Vzpomínky na zítřek, Díky za vzpomínky a V rytmu charlestonu. God bless Levné knihy! Vedle nich je 1984, která byla naopak pořádně drsná a asi měsíc po dočtení jsem se s událostmi v knize vyrovnávala. Nevermore - a zároveň bych si ji nejradši přečetla znova. Orwell byl génius. No... vidíte tu zelenou věc vedle toho?! Mrskněte po ní někdo něco, protože to je moje největší knižní zklamání roku dvatisícedvanáct. Na hanbu s ní! Na Rezistenci jsem se hrozně těšila a ona mě hrozně zklamala. Nebýt společně s Divergencí dárkem, už jsem ji dávno prodala, protože se na ni nedokážu dívat. Snad to Veronica nějak zachrání třetím dílem... Dokonalý pár jsem si koupila kvůli obálce - a jak koukám po recenzích na Goodreads, pořád čtení oddaluju, protože se bojím, že se mi nebude líbit. Uvidíme. Ale obálku má úchvatnou.
Portobello a Nejsem sériový vrah jsou obě dvě vydařené knihy, které se nimrají v psychologii a psychice postav - a zřejmě díky tomu se mi tak moc líbily. Au pair: léto začíná jsem si koupila za pět korun v knihovně, byla mezi vyřazenými tituly. Ještě jsem se nerozhodla, co s ní udělám, ale nechat jsem ji tam nehodlala. Knihu ztracených věcí jsem si koupila v bazaru, k čemuž se váže zajímavá příhoda (podruhé zdravím Fée), a ačkoliv ji vlastním už od srpna, pořád jsem si na ni neudělala čas :/ První dva díly série Drahokamy mám taktéž od srpna a dnes jsem konečně dočetla Rudou jako rubín. Byla to taková miloučká knížka; uvidíme, co řeknu na Modrou a Zelenou. 
Lolita, lolita... na tu bych si konečně mohla udělat čas, hm. K Městu z kostí, nebo spíš jeho vzhledu, se nebudu vyjadřovat, protože to je nepopsatelné. Každopádně, společně s Městem z popela se na té poličce ještě načekají, protože jsem součásti Nelleeina pokusu: "Jak to dopadne, když si někdo prvně přečte TID a pak až TMI." Pod nekonečnou oblohou je zajímavá dystopie. Docela se mi líbila a byla jsem odhodlaná si pořídit celou trilogii, ale potom, co jsem viděla naši verzi obálky, taky začínám přemýšlet, co s ní, protože další odpudivost v knihovničce nepotřebuju. Uvidíme. No, a poličku uzavírá Bavettovská mafiánská série od Katky Petrusové, kterou jsem si naprosto zamilovala! :)

2) DRUHÝ SEKTOR
Alias dvě kopky knih pod stolkem. 

Tohle je Cabotovská pseudopolička. Můžete tu vidět první dva díly Supermodelky (pořídím i třetí), tři díly Heather Wells (uvažuju o čtvrtém v angličtině a hádám jsem něco slyšela i o pátém, ráda bych si doplnila sérii) a trilogii o Úspěšné smolařce, která mi do knihovničky přibyla teprve nedávno. Plánuju si brzo dát re-reading a napsat i recenze :)

Tohle jsou knížky ve slovenčině, jimiž mě bohatě zásobují Sue & Mimi. Časem by sem mohly přibýt pokračování Mariotových dedičů a možná další knihy od Mirky Varáčkové - to se ale uvidí, jak přečtu ty, co mám tu. Uvažuju i o Sedmi královstvích. Takže tu máme Naprieč vesmírom od mojí spolubloggerky, čekejte recenzi, potom Obchodníky s nádejou (PODEPSANÉ!!!), na ty jsem moc zvědavá, první dva díly Mariotových dedičů, slovenské fantasy, první díl Tygrovy kliatby, vyhraného Mechanického anjela (ta kniha je nádherná) a Písně serafů od Anne Rice.

3) TŘETÍ SEKTOR
...pár těch zbytkových knih.

Tuhle část nebudu moc komentovat, najdete tu nějakou klasiku, která je v moc dezolátním stavu na vystavování (ani v jednom případě za to ale nemůžu já!) a knihy, co jsem četla dřív, ale kvůli sentimentu a nostalgii si je nechávám. Zmíním jen Dobrou čtvrť - ten seriál jsem (někdy v roce 2005, kdy ho dávali poprvé) naprosto milovala, tak mi máma pořídila i knihu. Chci se zeptat - znáte ho někdo? :)

4) ČTVRTÝ SEKTOR
...záložky a knihovna.
Tady se dají najít moje úlovky z knihovny, vyfotila jsem ty momentální, co čekají na přečtení. Jinak květináč čítá kolem stopadesáti záložek (výrazně mu k tomu pomohly Mimi a Sue) a ta krabička, na které stojí, v sobě taky nějaké má :)

Tím končí dnešní exkurze po mojí knihovně. Znovu ji uvidíte... no, možná, jak dostanu normální knihovničku, možná ty samé police za rok, možná dřív při výrazném přeskládání. Sama nevím. Ale určitě ji ještě uvidíte, nebojte... ;)

10 komentárov:

  1. Hihihi, dokonce dvakrát zmíněná ve článku, jsem poctěna! :D Jsem moc ráda, žes mi tu Knihu ztracených věcí vyfoukla před nosem :D A s recenzí na Alonu pohníííí :D
    Jo a kdyby se ti Dokonalý pár nelíbil, víš kam ho máš poslat :D
    P.S. Dobrou čtvrť jsem sledovala a sleduju znova, s mamčou :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vyčerpávajúce ale supeeeer.:) To je iná zbierka!:D
    Len ma nevolaj Nelee...-.-" A nezabudni ma informovať o experimente.:DD
    Anyway, som zvedavá, čo budeš hovoriť na Nadpozemskú. Michelle sa páčila... ak začneš ešte aj ty tvrdiť, že stojí za prečítanie, asi prekonám svoju averziu voči anjelom v knihách.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Toľko úžasných kníh :) mimochodom, mala by si si zaobstarať aj posledné dva diely Mariotovych dedičov. I love them ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Prej nemáš moc knížek. Bože můj. =D Asi taky nafotím svoji knihovnu, ať víš, jak to vypadá, když někdo nemá moc knížek... =D

    OdpovedaťOdstrániť
  5. kdyz clovek chodi do knihovny tak se nemusi stydet ze nema tolik knih doma :) aspon mas doma misto :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tak to je skvělá sbírka! :) Některé knihy závidím! :) Jaké jsou ty thrillery od Fragmentu? Jinak mně se knihy od nakladatelství (toho, co máš Pýchu a předsudek) nějak nezdají, mám od nich Annu a přijde mi to strašně divně přeložený. Na větrné hůrce jsem ještě nečetla. :/ A řekla bych, že knih máš dost.. Ono se to nezdá, ale i cca těch 30 - 50 knih zabere dost místa. Takže je to dost, ti, co mají knihy všude po bytě, no to už je extrém, ke kterému se snad nikdy nedostanu. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Najlepšie sú knižky od Meg Cabot :) To fakt je aj štvrtý diel a uvažuje sa i o piatom diele knihy Velikosť L? Super, tak to si ma strašne, strašne potešila! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jo! :) Jenže mám pocit, že BB/Art už nám ji bohužel nevydá... nevím, jestli a jak vychází u vás :(
      www.goodreads.com/book/show/12968400-size-12-and-ready-to-rock
      http://www.goodreads.com/book/show/17331509-size-12-is-the-new-black

      Odstrániť