29. 4. 2013

Kam zmizela Anns & jak to bude dál?

Naznala jsem, že by možná nebylo špatné nějak vysvětlit moji slabou aktivitu a málem až totální ignoraci v poslední době. Proto tu teď sedím, zívám, přemýšlím nad tím, jakou mám chuť na kafe (pozn. článek psán 28.04. před polednem) a snažím se nějak vysvětlit to, co se mi v posledních týdnech honilo hlavou. Hádám to nebude nějak extra optimistické, ani ta část k budoucnosti, ale jsou to věci, které dost výrazně ovlivní chod blogu - proto prosím o přečtení článku. Moc děkuji :)


Co bylo doteď...
To asi sami vidíte. Aktivita povětšinou na nule, jen sem tam jsem se vzpamatovala a něčím přispěla. Jsem ve skluzu snad se vším, projekty, recenze, názorové články... všechno, co jsem chtěla napsat, se mi tu jen kupí na hromadě restů. Kdy jsem naposled něco okomentovala vám? Taky si nepamatujete, co...?

(Chtěla bych všem stále ještě komentujícím moc poděkovat za přízeň =) Já se polepším.)

Proč tomu tak bylo?
Kdybych sem měla vypsat všechny důvody mého zmizení, má tento článek kilometr, takže to vezmu velice stručně. Škola mi zabírá dost času i energii. Vzhledem k tomu, že jsem v sobě konečně našla vůli a motivaci otevřít učebnici, a k tomu, jak je to teď náročné (v takové chemii nám zbývají dva týdny na uzavření známek, v dějepise dva měsíce na probrání tří čtvrtin učebnice), se většinou vracím ze školy totálně vyždímaná s kilometrovým seznamem toho, co musím udělat.

Dál to jsou problémy všeho druhu. Problémy doma, zdravotní problémy (nejen) mě, ani vztahy s okolím nejsou kolikrát moc harmonické. A v konstantně blbé náladě se těžko dělá něco produktivního. A když už jsem u té domácnosti, pár věcí se tu předělávalo, plus jarní úklid a tak - to nějaký ten víkend zabije :)
Ještě k té náladě: upadla jsem do dlouhé, ošklivé a ubíjející depko/deprese, která ze mě vysávala kreativitu a vůli něco dělat. Nebudu sem psát moc podrobností, vy, co mě znáte, víte. Každopádně, teď to konečně vypadá trochu líp, ať už se mnou, nebo s příčinou té depky, to, že konečně přišlo jaro a já nevstávám do tmy a nevracím se za tmy tomu taky dost pomohlo, takže doufám, že to brzo bude v pořádku :)

Resty, resty, restíky... Víte, když se před vámi kupí seznam se sedmnácti položkami knih, co chcete/musíte zrecenzovat, dalších pěti, co je potřeba přečíst, spousta zařizování kolem soutěže (ke které mám špatné zprávy, hádám ji budu muset odložit - sledujte FB a dozvíte se více), čtyři měsíce zanedbaného seznamu přečtených knih, nenafocená Chvástačka a do toho tuna dalších věcí, co souvisí třeba s psaním nebo s osobním životem, je hrozně těžké dokopat se a začít to likvidovat. Jednu chvíli jsem neměla ani chuť číst, to se ale poměrně slušně vyřešilo tím, že jsem si začala psát poznámky k přečteným knihám (= nemusím se bát, že zapomenu něco, co jsem chtěla napsat do recenze = můžu číst dál).

Největší důvod mého ticha ovšem hodně souvisí s budoucností, proto už jej napíšu do další "části."

Takže jak to bude dál?
Já to řeknu na rovinu. Brutálně mě přestaly bavit YA paranormálky/YA fantasy (a urban fantasy taky) a stalo se po mě prakticky nemožným psát na ně recenze. Pokusy o přečtení YA, kde je hlavní hrdinka anděl/zamiluje se do anděla (či jiné andělárny) už jsem vzdala úplně, upírů mám pomaličku dost taky, víly už na mě ani nezkoušejte (budu kousat!). Vlkodlakům jsem tak úplně neholdovala nikdy a draci mi bohatě stačí v HoM&M (i když bych si možná lajzla rereading Eragona). Nejvíc mě asi zatím baví čarodějky (zvlášť když autor ví, jak popsat magii), ze sukub už nejsem tak nadšená, ale dávám jim šanci, a zatím snesu i kvalitní duchařinu. Jak jsem ale dřív dokázala přečíst pět YA fantasy za sebou a ještě jsem měla chuť na další, teď zvládnu maximálně dvě (tedy aniž by to knížka odnesla vyhlídkovým letem z okna), a to ještě proložené aspoň kouskem jiné knihy.

Ále, samozřejmě že čtu. Hltám contemporary (v těch totiž většinou nejsou hlavní postavy na profackování, roztrhání a zabití). Mánie do mangy mě stále nepřešla, detektivky pořád můžu (i když oba tyto žánry se dost blbě recenzují). Dystopie mám taky ráda, snad ještě víc než předtím (docela bych si přečetla nějakou kvalitní, nemá někdo nějaký tip?) a začaly mě bavit i historické, ve kterých klidně trocha toho paranormálna být může (Kacíř a čarodějka nebo Dcera sněhu *-* Pokud máte někdo tip na něco podobného, dejte vědět). Brzo si plánuju přečíst zase něco z klasiky, kterou jsem poměrně zanedbávala a která mi chybí (a tou klasikou se myslí i klasická fantasy - chystám se na re-reading Pána prstenů. Časem. Děkuju, Arvinko! :D)Taky brzo plánuju zkusit nějakou new adult, mám pocit, že by mě to mohlo bavit.


Takže se chci zeptat vás: budete mě číst, i když už (po dohnání restů) budu recenzovat hlavně (ale ne výhradně, jak říkám, sem tam nějakou YAf snesu) contemporary, dystopie - nebo prostě a jednoduše žánry ze seznamu výše? Samozřejmě hodlám dočíst pár rozečtených sérií a tak, ale... Budete mě číst, i když si ráda nechám utéct pár populárních novinek a i z těch dystopií si (po jistých zkušenostech) budu vybírat? 

Budete mě číst, i když moje oblíbené nakladatelství, ze kterého bych nejradši vlastnila (a dost možná i budu vlastnit) 90% knih mnou čtených žánrů, je Fortuna Libri - spálila jsem se zde jen se sérií Křídla, jinak se mi každá kniha, co jsem četla, trefila do vkusu. (Čímž chci říct: málo recenzí na novinky od CooBoo a FantomPrintu, protože většina knih, co vydávají, mě prostě a jednoduše nebaví, a více recenzí např. na knihy z edice Fortuna Litera, které si plánuju postupně ponakupovat, jen co budu mít trochu peněz a času. Hádám si konečně zaplním knihovničku nějakým tím BB/Artem. Taky jsem si sehnala spoustu... dobře, jen dvě série "adultek" od Meg Cabot, u kterých si chci dát re-reading a postupně je všechny zrecenzovat. Přemýšlím i o detektivkách z nakladatelství Host. Já jen upozorňuju dopředu, kdyby to pro někoho byl nepřekonatelný problém. Nehodlám tu spustit nějakou hloupou hádku nebo nějak urážet, jenom chci, abyste měli představu, co ode mě očekávat ~ a než vypisovat jednotlivé tituly, to radši zmíním rovnou nakladatelství a budu doufat, že pochopíte :)

Nevím, jestli jsem moc dospěla, nebo se mi prostě změnil vkus (případně se mi ty paranormálky slušně zajedly), každopádně, moje příspěvky, resp. jejich téma se po nějaké době (tipuju to od prázdnin, kdy konečně doženu resty a dočtu ty YAf, které mám nakoupené, případně jsem na ně ještě zvědavá) drasticky změní.

Má to cenu? Bude vás to bavit (plánuju začít objevovat u nás nevydané a třeba i neznámé contemporary, takže by to neměla být až taková nuda), nebo se na mě vykašlete? Pište... je to na vás :)


(Kdyby vás to nezajímalo, můžu se omezit na psaní svých názorů jen na Goodreads, ovšem potom nevím, jestli by mělo cenu tu zůstávat. Nehodlám nikoho otravovat příspěvky, co ho nezajímají :) Tohle neberte tak, že bych si za tím rozhodnutím nestála, já jsem poměrně pevně rozhodnutá, jenom nehodlám spamovat blog věcmi, které si přečte jeden člověk - mě to taky stojí dost času...)

14 komentárov:

  1. Mě to zajímá. A myslím, že nám můžeš rozšířit obzory. Vyhledáš za nás ty dobré knihy z jiných žánrů a my se pak nespálíme, protože budeme moct jít na jistotu. Když budeme vědět, co je kvalitního v žánrech, které nemáme probádané. :o)
    Takže za mě: Jdi do toho!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Určitě budu sledovat, až budeš recenzovat cokoliv ;) Existuje přece plno blogů co nerecenzuje třeba YA nebo tak ;) a když to budete mít třeba ještě s Neliss tak, že ona bude mít hlavně YA knihy třeba a ty ty historické, atd, tak budeme mít na blogu i více žánrů knih ;)
    Ale jak říkám, jenom můj názor, ale podle mě to má cenu, ať už recenzuješ cokoliv ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Už jsem ti to včera asi naznačila, ale každopádně, já budu pomalu radši, když budeš psát recenze na jiný než YA knížky. Jsem na YA přece jen asi moc stará. I když pár mě jich zaujalo, to uznávám, ale k jejich přečtení jsem se ještě nějak nedostala, ehm. 0=) Prostě čti, co se ti líbí a co číst chceš. Když budeš číst a recenzovat s nechutí, nebude to dost možná stát za nic, nemluvě o tom, že tě to brzo zničí...

    Ale Nightrunners si jakože přečteš POVINNĚ. =D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vždyť já recenze na YA ani nečtu, ty knihy mě prostě nebaví. Ať už jde o andělíčky, nebo cokoliv podobného. Uvítám u Tebe klasickou fantasy, i detektivky.. cokoliv! Určitě si to rád přečtu, protože to je něco, co mě zajímá! Tak směle do toho, jsme tu s Tebou. :))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Jasně, čti, co tě baví. Nemá smysl číst a recenzovat YA, když bys to dělala jen z nutnosti. To by potom nestálo za nic. Navíc, jak píše Cecilka, alespoň nám rozšíříš obzory. Co se týče dobré dystopie, osobně se mi moc líbila Jsem Roztříštěná a ani Divergence nebyla špatná! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Samozrejme, že ťa budeme čítať, kde si nabrala takú volovinu, že nie? 8D Čítaj, čo sa tebe páči a ja čítam dosť YA a fantasy aj za teba 8D Kludne pridaj nejakú klasiku, dystópie či hocičo, čo teba baví čítať. Nemusí byť všetko o YA literatúre, veď kopa blogov recenzuje tento žáner a máme si teda z čoho vyberať názory na knihy. Určite ťa ja osobne neprestanem čítať, stále sem chodím a aj inde, keď ma niečo neosloví, tak proste nedočítam celé (napr. manga ma nezaujímajú a nečítam ich), ale klasiku ja v pohode môžem a keď objavíš dajakú dobrú detektívku, určite si o tvojom názore na ňu prečítam 8)
    A ani projekty a meme predsa nemusíš všetky "dohnať". Kludne niečo vynechaj a dávaj len to, na čo máš čas a čo sa tebe páči 8) Blog nie je nutnosť, je to radosť 8) Každý z nás má obmedzený čas a to, že si mala útlm predsa neznamená, že to tu nemáš rada a musíš to zabaliť, ani to neskúšaj!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Chvalabohu, vieš, že ťa za toto budem mať veľmi, VEĽMI rada? Niežeby to tak predtým nebolo ale niekedy mám YA žánru fantasy skutočne pokrk (teraz sa vraciam k horrorom a detektívkam. Úžasný pocit) a TY mi aspoň rozšíriš môj obzor. Vďaka. Budem sa tešiť.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Jen směle do toho. Já taky čtu a recenzuju téměř všechny žánry, tak určitě recenzuj, co chceš ty. Je to na tobě. Já v poslední tobě ty paranorální romance taky už příliš nemusím a čtu jen ty mé oblíbené, jinak přesedám spíš na fantasy či detektivky a thrillery. A klasická literatura je taky fajn, ráda si od tebe přečtu jakoukoliv recenzi. Hodně štěstí v budoucnosti!

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Určitě tě i nadále budu sledovat, mně se vždycky líbí, když někdo recenzuje pro změnu něco jiného, než všichni ostatní, co jsem neviděla ten měsíc už desetkrát :) A contemporary momentálně zbožňuju, takže to bude spíš změna k dobrému! YA paranormálky už mi taky trochu začínají lézt na nervy...
    A přeju ti, ať všechny problémy doma vyřešíš, a ať zvládneš i školu... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Šmarjá, ty se nás vážně ptáš jestli můžeš číst & recenzovat knížky, které tebe baví? :D Prosím tě, vždyť já si také čtu jen to, co mě baví či zajímá. Pokud se podíváš na mé recenze, sama zjistíš, že tam mám knížky z docela různých žánrů a většinou se nejedná ani o nějaké čerstvé novinky. :)
    Tím tedy chci říct, že tvé recenze budu číst, i kdyby jsi recenzovala naprosto neznámé knížky. Já vždycky ráda objevím něco nového - nemám vyloženě vyhraněný žánr, který bych pouze četla. Přečtu si cokoliv, co by mě mohlo zajímat. Takže si recenzi na nějakou tu detektivku či contemporary přečtu moc ráda. :)
    Sama začínám být těmi YA knihami poněkud přejedená. Proto to většinou střídám - jednou YA kniha, pak nějaká fantasy, atd. A to contemporary mě teď také začíná zajímat, jen většina z těch, které mě zaujaly, jsou v angličtině a na tu teď bohužel nemám čas. :D

    Takžé... Má milá Annie, čti si a recenzuj si co chceš! :D Číst je kvůli tomu rozhodně nepřestanu. ;) :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Budem ťa čítať, a budem ťa čítať ešte radšej! Totiž, agrh, ja a YA... rozišli sme sa po asi mesiaci môjho záujmu, a nerozišli sme sa v dobrom :'D Nie, že by ma odvtedy nepochytila chuť si niečo z tohto žánru prečítať, ale predsa len, nejdem sa kvôli tomu pretrhnúť.
    Tož tak. A, možno ma to prinúti dávať tu o sebe vedieť častejšie :D

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Jak už tu reagovala většina,připojuji se s tím, ze bych nějakou tu změnu žánrů také uvitala, obzvlášť na klasiku od tebe se budu těšit.
    A pokud se ti nechce do všech projektu a věcí, ktere jsi odložila na druhou kolej, klidně se na ne vykašli a dělej jen to co Te baví, protože o tom by melo byt blogovani- sdílet to, co tě baví a z čeho mas radost. ;)

    Jinak přejí hodně zdaru ve škole a brzké vyřešení dalších problémů.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Sama víš, že nejsem nějaký extra velký fanda YA a uvítám jakoukoliv knihu a recenzi na ni, co mě zaujme, so.. go on :)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Mne je jedno, aký žáner čítaš. Ja sa tiež venujem all kinds, a keď u teba nájdem super recenzie na super knihy, je jedno kam sa žánrovo budú zaraďovať. ;)

    Hlavne si oddýchni, chyť dych a potom sa s novým elánom vráť. :)

    OdpovedaťOdstrániť