16. 5. 2013

Černá magie (Říše temnot, #3)

Autor: Lisa Jane Smith
Originální název: Night World: Spellbinder
Nakladatelství: Fragment, překlad M. Hordinová
Vydání: 2013 | paperback | 246 stran

Anotace: Sestřenice Thea a Blaise ovládají magii, ale každá toto umění využívá jinak. Divoká Blaise svádí jen tak pro zábavu své spolužáky, aby je pomocí kouzel dováděla téměř k šílenství. Klidnější Thea se hned první den školy zamiluje do obyčejného chlapce a pokouší se ho získat pomocí bílé magie. Obě poruší zákony Říše temnot, a to se neodpouští. Zachrání se dívky pomocí zakázaných kouzel, nebo je čarování zničí? Co je Thea ochotná obětovat své lásce k člověku?



Říše temnot je všude kolem! 
A z deseti příběhů už se mi dostal do ruky třetí. Musím říct, že stále čekám, jak se všechny ty zážitky lidí i ne-lidí smotají do jednoho a všichni se někde potkají, všechno spolu bude souviset a vůbec. Třeba v nějakém tom temnořišském podniku. Tedy, doufám, že potkají, bylo by to docela vtipné, ne?

Každopádně, na Černou magii jsem se vážně těšila, protože měla být o čarodějkách a já čarodějky ráda. (Navíc ta obálka – je asi nejhezčí ze všech u nás zatím vydaných dílů.) Slyšela jsem pár lidí, co si na děj nebo třetí díl stěžovali - že je nebavil tolik, jako předchozí dva. Já jsem ovšem nadšená!

Blaise, Thea, průšvihy…
Blaise a Thea jsou sestřenice a jsou v „podmínce“. Blaise totiž vyvedla pár průšvihů, vyhodili je z několika škol… však to znáte, ne? Teď mají jednu z posledních šancí a Thea je pevně odhodlaná ji nezkazit. To by se ale hned první den nesmělo stát to, co se stalo – zapracovala náhoda a mladší ze sestřenic se seznámí s Erikem. Netrvá dlouho, než si uvědomí, že se do něj zamilovala…

Děj je typicky smithovsky jednoduchý, i když obsahuje pár drobnějších překvapení a zajímavých zvratů. Taky se nedá říct, že by se toho v knize nějak moc stalo. Máme tu hlavně boj o lásku, snaha utajit ji, jednu velkou chybu a její důsledky. Potom dvě příbuzné, jedna divoká mrcha (Blaise), druhá hodná, milá, nenápadná, možná trochu nudná (Thea). Nic převratného, že? Mně se to ale líbilo – a líbilo se mi to moc.

Těžko říct, čím to je, protože poslední dobou jsem na knížky náročná. Možná mě neštvaly hlavní hrdinky, možná jsem přesně takovou oddechovku potřebovala a ona mi sedla do nálady. Snad se mi líbilo i to smithovské vyjádření lásky a chemie mezi postavami, její vykreslení čarodějek nebo celkově koncept tohoto dílu, každopádně můžu říct, že Říše temnot se mi začíná dostávat pod kůži. Svůj podíl v tom má určitě i její jednoduchost – není to nic překombinovaného, jako většina dnešních paranormálek. Prostě svět s jednoduše načrtnutými pravidly, kterých se autorka drží, a každá kniha sleduje osud někoho jiného.

Už jsem tuším i několikrát zmínila, že se mi moc líbí, jak L.J. pojala magii. „Postaru.“ Bylinky, kameny, zaříkávadla, magické knihy, rituály, kruh/rada starších, symboly jednotlivých „kruhů“… Líbilo se mi to už u Tajného kruhu a líbí se mi to i tady. Po této stránce toho má kniha hodně co nabídnout.

Hodnocení? 
Aby bylo jasno, Černá magie si získala takové hodnocení, jaké získala, jen v kategorii ‚oddechovka‘. Nejedná se o nic převratného, díru do světa kniha určitě neudělá, a kdybych ji měla srovnávat s náročnějšími knihami, totálně pohoří. Na to, že byla napsaná v 90. letech ovšem nabízí příjemné počtení a do oněch 250 stránek se autorce podařilo nacpat poměrně čtivý a zajímavý příběh. Slabší čtyři hvězdičky, no já se i přes absenci hlubšího děje a geniálně vykonstruovaných zápletek dobře bavila, čtení si užila a taky si trochu pročistila hlavu unavenou od učení.

Chtěla bych poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzní výtisku. Knihu si můžete zakoupit např. zde.

1 komentár:

  1. Na toto sa rozhodne teším 8) Séria ma zaujala a na Smithovú je fakt celkom slušná 8) akurát mi vadia tie spriaznené duše...to je ako z Twilightu preboha 8D

    OdpovedaťOdstrániť