1. 6. 2013

Knižný súhrn: Máj 2013

V máji som prečítala...

...jedenásť kníh, z toho 6 v angličtine, 5 v slovenčine a žiadnu v češtine:

1. Sara Elfgren & Mats Strandberg: Kruh (#1) - sj
2. *Cassandra Clare: Clockwork Angel (#1) - aj*
3. *Cassandra Clare: Clockwork Prince (#2) - aj*
4. Alexander Sergejevič Puškin: Kapitánova dcéra - sj
5. Cassandra Clare: Clockwork Princess (#3) - aj
6. Kody Keplinger: A Midsummer's Nightmare - aj
7. Cassandra Clare: What Really Happened in Peru (#1) - aj
8. Amanda Hocking: Boj o trón (#3) - sj - recenzia
9. *Michaela Vysloužilová: Kameň večnosti (#1) - sj*
10. Michaela Vysloužilová: Nárek anjela (#2) - sj
11. Cassandra Clare: The Runaway Queen (#2) - aj

Do challenge na goodreads sa mi ich však ráta iba 10, pretože tam Michelle nedala Nárek anjela. Na druhej strane mám taký neurčitý pocit, že poviedky z The Bane Chronicles sú trošku podvádzanie...:D Takže je to jedno.

Ani v máji som však nesplnila svoje aprílové Čítanie na slepo, opäť sa teda nezapojím a dúfam, že sa mi to konečne podarí napraviť.

Ako vidíte, recenzovala som jedinú knihu, rozhodne teraz teda mám o čom písať... Čiže radšej začneme.

Kruh je absolútne úžasná kniha, ktorá si odo mňa zaslúžila 5*. Zároveň sa líši od väčšiny iných kníh, či už spracovaním, realistickosťou, postavami (to najmä)... Spočiatku som bola prekvapená a možno trochu zmätená svojimi dojmami, no rýchlo som si zvykla a som nesmierne rada, že som si Kruh prečítala, čoskoro sa chystám aj na druhý diel, Oheň.:)

K re-readingu The Clockwork Angel a The Clockwork Prince niet čo dodať, skrátka som si chcela všetko uceliť a osviežiť pred prečítaním tretieho dielu a hoci tu už chýbal prvý dojem a momenty prekvapenia, knihy som si užila. Oh, mimochodom, pri prvom čítaní obe získali 5*.

Kapitánova dcéra ma milo prekvapila a vcelku sa mi páčila! Bola taká krátka, stručná, jednoducho čitateľná... Nemám sa na čo sťažovať.

Nuž a čo Clockwork princess? Tá ostala bez hodnotenia a úprimne si stále nie som istá, čo si o nej myslieť. Štýl písania super, postavy super, no niektoré dejové zvraty ma absolútne zmiatli, hlavne epilóg vo mne zanechal hromadu zmiešaných pocitov... Kto čítal, asi vie. Tak či tak séria stále patrí medzi moje obľúbené, jednoducho som čakala niečo iné.

Ani A Midsummer's Nightmare odo mňa nedostala hviezdičkové hodnotenie, totiž, ono sa mi tento druh príbehu nemôže tak klasicky páčiť... Zároveň som ju ale prečítala veľmi rýchlo a bola pohltená dejom, Kody je skvelá spisovateľka. The DUFF ale táto kniha netromfla.

Neistý dojem vo mne zanechali aj What Really Happened in Peru a The Runaway Queen. Je to Magnus a tým pádom to musí byť skvelé, však? No čakala som ešte o čosi viac... Pre fanúšikov ale must-read.:D

(Inak, všímate si? Ja som niečo recenzovala! Boj o trón konkrétne.)

Kameň večnosti je príbeh od Michelle, ktorý dosiaľ knižne nevyšiel a neviem, či vyjde, no mal by! Odo mňa má na goodreads 4* a aj takú kratšiu recenziu, tak si ju môžete prečítať. Druhý diel, Nárek anjela, bol ešte lepší ako prvý, vážne som si to celé zamilovala a hoci tie hviezdičky nemám kde dať, zasluhuje si ich 5*. :)

To už je konečne všetko, v ďalšom mesiaci budem snáď recenzovať viac.


Knihy, ktoré mi pribudli na poličku (nie e-booky, ani knihy z knižnice):


Obrovská vďaka Fortune Libri za Boj o trón (#3) a Oheň (#2). The Eternity Cure (#2) som si objednala z BD (love it!).

Tiež sa mi podarili vyhrať nejaké záložky a iné drobnosti u Mimi, ďakujem. ♥



To read in June - important!

Tento mesiac si dovolím pridať ešte jednu sekciu s knihami, ktoré by som rada v júni už konečne prečítala z rôznych dôvodov, nech to mám pokope.

Otec Goriot - škola, už to chcem dočítať a mať za sebou
Oheň (#2) - recenzný výtlačok a hlavne som zvedavá čo sa stane ďalej
Nerve - Čítanie na slepo za apríl, stále nesplnené
Abandon (#1) - posledná neprečítaná kniha z môjho Knižného plánu na rok 2013, prvý polrok

Držte palce!:)


A čo váš knižný máj?^^

Neliss

8 komentárov:

  1. Boj o trón si rozhodne plánujem prečítať 8)
    Na Kruh mám zmiešané pocity, zatiaľ ma to neláka.
    Aj krátke poviedky sa rátajú do GR!!! 8D všetko čo prečítaš a má to normálny titul 8P je lepšie vidieť na konci prečítaných 110 kníh všeobecne ako 100 hard/paperbackov 8D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mala by si.:)
      Mňa tiež nelákal... a potom som ostala milo prekvapená.
      Jasné.:D Len aby to vôbec bolo trojciferné číslo u mňa.:D

      Odstrániť
  2. Tebe sa Kruh sž tak veľmi páčil? Zvláštne. :DD
    Tých kníh je extrémne veľa. Ale tak...som zvedavá, čo povieš na Oheň, pretože ja váham či ho vôbec kúpiť.
    Hmm...knižný máj? Jedna kniha (a jedna v poličke - Odstíny života, no tá ma až tak nezaujala) a tú dnes dočítam - Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti. Veľmi dobre sa to číta, nečakala som to. Zatiaľ si sťažujem asi len na absenciu hrôzostrašnosti. Ale to mi vynahrádza tá zvláštnosť. Dobové fotografie. Najmä pre tie fotky som to kúpila, priznávam. :DD
    A chcela som aj Zakletú ale minúť 32 eur...matka by ma dorazila. xD A okrem Zakletej by som chcela aj Veľkého Gatsbyho. V novom českom preklade. Tsa. Môžem zatiaľ len snívať

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Už ho začínam čítať.:]
      Sirotčinec zase akosi neoslovil mňa, tak som ho nečítala.:D Možno niekedy...:D
      Jasné no, hádam časom.:)

      Odstrániť
  3. Dovolím si tvrdiť, že na Clockwork Princess si bola veľmi jemná. Ja som radšej ani nepísala recenziu, lebo by ma tu ľudia ukameňovali. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D Tak neviem... ja som fakt chcela, aby sa mi to páčilo po prvých dvoch knihách... možno práve to zjemňuje môj názor.:P

      Odstrániť
  4. By som sa mala k čomu vyjadriť, keby som aspoň jednu z tých kníh mala prečítanú :D Svoje nepočítam :D Už sa ani nebudem vyjadrovať, ako veľmi ti tú tvoju odhodlanosť do čítania závidím... ehm, a aj tak som sa vyjadrila :D V každom prípade držím palce pri pláne na jún, ja budem rada, ak prečítam aspoň niečo, ehm, ale tak technicky som už prečítala Bez duše, čiže plán mi vyšiel, takže už si nerobím starosti :D Ale zase na tvojom mieste by som sa možno ani neobávala, že sa dostaneš k čítaniu takých podivných hrôz, aké sme čítali my - teda, neviem, čo sa v budúcnosti plánuješ študovať, ale nemám dojem, že by nám naša vedúca vyberala práve literatúru, ktorou mútia hlavy úplne všetkým :D Niečo z toho možno áno, ale všetko hádam nie... A ak áno, tak tento svet smeruje do záhuby :D

    Inak k wallom - ďakujem za pochvalu a milujem každého, kto mi povie, že mu moja Hook-mánia nevadí, jeeej :D
    A ešte k The Host - na akú verziu čakáš? DVD? :D To je asi najlepšie, ja mám stiahnutú jednu kamerovú a už som si ju preklikávala aspoň dvadsaťkrát :D Potom podaj hlásenie, čo si o tom myslíš, lebo mnohí ľudia majú mnohé názory, až je to smiešne :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Len keby sa čas rovnal odhodlanosti.:D Aaah, teraz závidím ja tebe - možnosť prečítať si Bez duše.:)
      Myslela som si...:D Tak hádam nie.:D A čo plánujem študovať neviem ani ja.:D

      Nemáš vôbec za čo.:D
      Nie, len som chcela vhodnú k mnou zvoleným titulkám (kukali sme s mamou), napokon sa mi podarilo ju stiahnuť, film si pozrieť a... Páčilo sa mi to. Nebolo to dychberúce alebo tak, ale páčilo.:) Čo si myslíš ty?

      Odstrániť