17. 7. 2013

Dvojitý prázdninový knižný tag

autorkou tohto tagu je Simona

1. Čteš o prázdninách více, nebo méně, než přes rok?

Neliss: Jednoznačne viac. Patrím medzi tých ľudí, ktorí cez prázdniny nemajú práve nabitý program a svoje voľné chvíle s obľubou a často vypĺňam čítaním. Výsledkom sú potom oveľa vyššie čísla prečítaných kníh ako cez školský rok, kedy mi veľa času zaberá - prekvapivo - škola.

Annie: No, když vezmu v potaz posledních pár měsíců, tak rozhodně víc. Ale to je spíš tím, že když si večer lehnu s knížkou, tak nemusím brát ohled na to, že ráno vstávám, než že bych pročetla celý dny... :)


2. Když si vybavíš prázdniny, jakou knihu si s nimi spojíš?

Neliss: Hm... Asi Ten Things We Did (and Probably Shouldn't Have) od Sarah Mlynowski (vyšlo aj v češtine ako Rebelky), tá mi prvá zíde na um. Tuším, že som ju čítala v lete (neviem však kedy presne), ale hlavne to bola taká príjemná, vtipná oddychovka, geniálne letné čítanie.:)

Annie: Ehhm, já jsem asi divná, ale... mě nic nenapadá. No co, taky nemusím mít odpověď na všechno...


3. Kolik si schopná/ný si vzít knih na dovolenou?

Neliss: Teraz by som si vzala jednoducho Kim (moja čítačka, Kindle Paperwhite, I love her ♥), predtým som ich vliekla asi tak... 3/4? A istil to notebook. Samozrejme záleží aj na dĺžke dovolenky, že.

Annie: Letos jsem brala (krom 4 "opravdových") čtečku, takže jich bylo přes padesát (a to jsem tam ještě ani omylem nenatahala všechno, co si chci přečíst :) A když jsem tahala papírový, tak to bylo "těžké" rozhodnutí: buď tak deset bichliček, nebo sem se posledních pár dní šíleně nudila. Většinou jsem měla hned jasno... :D


4. Čteš o prázdninách nějakou povinnou četbu?

Neliss: Predpokladám, že dôjde aj na také prázdniny, ale tieto to nebudú. (Ak by náhodou nejaká vyskytla, tak čisto dobrovoľne & nezávisle od školy.)

Annie: No, ne, že bych si vyloženě odškrtávala seznam povinné četby, ale ano, čtu světovou klasiku, protože ji mám ráda :)


5. Preferuješ klasické knihy (papírové), nebo e-knihy (elektronické knihy)?

Neliss: Nepreferujem ani jeden druh. Papierové knihy sú samozrejme skvelé, môžem ich voňať, ohmatkávať, zdobia mi poličky, avšak e-books majú veľa výhod. Čítačku si ľahko vezmem so sebou, keď knihu dočítam, mám na výber ďalšie, veľmi dobre sa mi na nej číta... Skrátka, kombinujem tieto dve alternatívy.

Annie: Není nad to zabořit nos do knihy a nasávat vůni papíru, lepidla, barvy... Na druhou stranu, Zoe (čtečka) je můj miláček, je lehká, dá se vzít všude a ušetří mě rozhodování, kterou knihu si vzít s sebou. Takže asi nastejno.


6. Jakou knihu by jsi ráda viděla zfilmovanou?

Neliss: Neviem, momentálna ponuka mi stačí. Okrem toho ma filmové spracovania svojím spôsobom desia, vždy sa bojím, že mi to pokazí zážitok z knihy. No uvítala by som, aby už Catching fire a City of Bones boli v kinách a nemusela som toľko čakať. (Ok, viem, CoB je tu za chvíľu, lenže ja ho chcem vidieť TERAZ. -.-")

Annie: No, nedá se říct, že bych zrovna milovala filmové adaptace knih, většinou se u nich slušně navztekám, ale zajímala by mě taková Banka těl nebo Kruh (ten švédský, ne japonský horor). A teď mě ještě napadlo, že bych moc ráda viděla Nebezpečnou lásku a Nepřítele mého nepřítele.  


7. Kdyby jsi měla možnost prožít den s nějakou knižní postavou,  jaká by to byla?

Neliss: Jednu?! Dobre, tvárme, že mi toto vôbec neláme srdce - Will Herondale z The Infernal Devices, pretože je to Will, je úžasný, vtipný, sarkastický, miluje knihy a... dávno mŕtvy, čo samozrejme nepredstavuje žiaden problém.

Annie: Tak tady ani nemusím přemýšlet! Lisbeth z Milénia.


8. Které místo z knih bys ráda navštívila?

Neliss: Jednoduchšie ako predchádzajúca otázka, no stále heartbreaking. Veľmi neoriginálne, za to úprimne - Rokfort. Vždy som tam túžila ísť.<3

Annie: Co jsem začala číst Percyho Jacksona, tak určitě Tábor polokrevných! A jinak bych ráda mrkla i do Panemu, i když teda pokud možno až po Hrách... :D


Neliss&Annie

4 komentáre:

  1. Tiež by som chcela stráviť deň s Willom. (aj viac dní) A tiež filmové spracovania nemilujem. :D A určite čítam viac cez prázdniny. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Neliss - v tej sedmičke sa s tebou úplne stotožňujem, len netuším, čo by som mu povedala, taká by som bola šokovaná. Pravdepodobne by som len stála a vyvaľovala na neho oči :D Ja sa čudujem Tesse, že to nerobila :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak v tom máš pravdu...:D Ale hádam by som to za nejakú tú hodinku prekonala...:D

      Odstrániť