31. 7. 2013

Knižný súhrn: Júl 2013

Veľmi ma mrzí, že som tento mesiac na blog prispievala minimálne. Akosi sa mi vôbec nechcelo písať... Rada by som vám sľúbila, že sa to v auguste zmení ako mávnutím čarovného prútika, no mám o tom pochybnosti. Napriek tomu určite skúsim vytvoriť aspoň pár postov. :)


V júli som prečítala...

...osemnásť (!) kníh, z toho 12 v angličtine, 5 v slovenčine a 1 v češtine:

1. Louisa May Alcott: Malé ženy (#1) - sj
2. Kelly Oram: The Avery Shaw Experiment - aj - recenzia
3. Elizabeth Rudnick: Tweety s city - čj - recenzia
4. Rick Riordan: Červená pyramída (#1) - sj
5. Rick Riordan: Ohnivý trón (#2) - sj
6. Tahereh Mafi: Shatter me (#1) - aj - recenzia
7. Sarra Manning: Let's get lost - aj 
8. Katie McGarry: Crossing the line (#1.5) - aj
9. Kody Keplinger: Secrets & Lies - aj
10. Katie McGarry: Dare you to (#2) - aj
11. Cassandra Clare: The Midnight Heir (#4) - aj
12. Rick Riordan: Tieň hada (#3) - sj
13. *Kristen Painter: Blood rights (#1) - aj - recenzia*
14. Kristen Painter: Flesh and Blood (#2) - aj - bude recenzia!
15. Hannah Harrington: Saving June - aj
16. Alex Morel: Prežiť - sj 
17. Michelle Hodkin: The Unbecoming of Mara Dyer (#1) - aj
18. A. G. Howard: Splintered (#1) - aj

Možno sa pýtate, čo robí ten výkričník za osemnástkou? Nuž, osemnásť kníh za mesiac je môj osobný rekord. Áno, na zozname by sa našlo i pár poviedok, no aj keby som ich just odčítala, ešte stále by to bol pre mňa rekord... a rátajú sa!:P (Aspoň som tam neprihadzovalo istú kratučkú scénu z Dimitriho pohľadu.)

Navyše som bola taká šikovná, že som:
a) 9 books ahead of schedule v challenge na GR,
b) zredukovala môj krátky to-read list na GR na 12 kníh (nebojte, ešte mám poličky "waiting-to-read" a "maybe-to-read"),
c) splnila júlové Čítanie na slepo (v auguste sa zrejme nezapojím).

S čím naopak nie som spokojná vôbec, je môj nedostatok recenzovania. V blízkej dobe sa pokúsim napísať niečo aspoň o Flesh and Blood a čo sa týka zvyšku, k tomu sa vyjadrím teraz.

Malé ženy som nehodnotila hviezdičkami, napísala som k nim však jednu vetu, ktorá môj názor vystihuje: "Jednoducho pekná kniha." Pretože je. Neveľmi akčná, neveľmi pohlcujúca, no zároveň milá a príjemná.

(Waaau, dve recenzie za sebou - na úžasný Avery Shaw Experiment a o hviezdičku menej úžasné Tweety s city.)

Červená pyramída, Ohnivý trón, i neskôr prečítaný Tieň hada (čiže trilógia o Kanovcoch), to je celý Rick Riordan. Nenásilne a inak podaná mytológia (tentoraz egyptská), úžasné písanie, vtip, sympatické postavy, veeľa akcie... A to všetko ešte úžasnejšie v trojke, takže tá dostala 5* a prvé dva diely "iba" 4*.

(Ďalšia recenzia, tentoraz sklamaná a venovaná Shatter me.)

Že Sarra Manning píše úchvatne viem už od Tweetni mi! a jej ďalšia kniha, Let's get lost to len potvrdila. Bola skrátka skvelá, pohltila ma a ja som jej udelila zaslúžených 5*, ku ktorým pripájam vrelé odporúčanie.

Crossing the line stojí medzi Pushing the Limits a Dare You To, čiže dvomi perfektnými knihami. Bohužiaľ ma až tak neohúrila, čosi jej chýbalo a nie, nemám na mysli ďalšie strany. Ako fajn krátke čítanie som ju napokon ohodnotila 3*.

Secrets & Lies, to sú dve poviedky o vedľajších postavách z The DUFF a Midsummer's nightmare. Zatiaľčo prvá z nich mi na tvári vyčarila tupý úsmev, druhá ma nechala trochu v rozpakoch, nebola zlá, len hádam až príliš - a hlavne trochu nasilu - poučná (čo sú vlastne obe, ale udrelo ma to do tváre až pri druhej). V konečnom dôsledku 4*.

Čítanie Dare You To som si užila maximálne. Perfektná kniha, 5* a prečítajte si to! ♥

Bez hodnotenia som nechala ďalšiu poviedku, The Midnight Heir. Je to už štvrtý diel The Bane Chronicles a nebola zlá, ibaže to bola skôr akási ochutnávka Cassienej pripravovanej série, o nič poriadne a ucelené v nej nešlo.

(Nasledoval re-reading dávnejšie recenzových Blood rights a potom reading druhého dielu, ktorý bol horší... Viac v pripravovanej recenzii.)

Ani Saving June nedostala hviezdičkové hodnotenie. Kniha sa mi páčila a odporúčam ju, každopádne mám nejaké výhrady. (Ktoré nejdem rozpisovať, keby to niekoho zaujímalo, môže sa opýtať a potom to dovysvetlím.)

Kniha Prežiť je krátka, iná a skvelá, no odo mňa má len 4*, keďže ma úplne emocionálne nestrhla. Tak či tak - odporúčam.

Čo napísať k The Unbecoming of Mara Dyer... Celý čas som bola zmätená, najprv som nemala Noaha rada, potom trochu, začítala som sa čiastočne a stále som balansovala medzi "fajn" a "hlúposť". Napokon jej dávam 3* a na pokračovanie sa asi neodvážim, ale nie je to zlá kniha. Vôbec. Hádam, že jednoducho nesadne každému.

Poslednú knihu na zozname, Splintered, som dočítala dnes a bola super. Síce mi chvíľu trvalo, kým som sa dostala do deja, bolo tam hrozne veeeľa zahmlievania a tiež vcelku dosť opisov, no bola taká... odlišná, jemne šialená (to je pozitívum), premyslená a ukončená, hoci bude aj pokračovanie. Za mňa 4* a - opäť - odporúčanie.


Knihy, ktoré mi pribudli na poličku (nie e-booky, ani knihy z knižnice):


Tento mesiac tu mám dva recenzné výtlačky - Tweety s city od CooBoo a Angelopolis od Ikaru. Týmto obom vydavateľstvám ďakujem.


Ako sa darilo s čítaním počas prvého letného mesiac vám?

Neliss

26 komentárov:

  1. "xy books ahead of schedule" je skvelý pocit 8) ja som raz mala "15 books ahead of schedule" 8D to bolo super. ale prišlo leto a odrazu nemám na nič čas a tak mám po 2-3 knihy posledné mesiace prečítané a recenzované, ale ešte stále osm dopredu v GR, tak hádam sa to zlepší aj u mňa 8)
    18 kníh prečítať je super 8) Tweety s city mi majú dôjsť, veľmi sa na ne teším 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To hej.:D 15? Fíííha.:D Ale tak ty čítaš rýchlo.:D No vidíš, ja si teda nenájdem čas na recenzovanie, ale na čítanie ho mám zatiaľ dosť.:D
      Snáď sa budú páčiť.:)

      Odstrániť
  2. 12 kníh v angličtine? To si nejaká šikovná, nemyslíš? :) Ja som čítala iba jednu, no aj tá mi dala zabrať :D
    Momentálne, mám prečítaných iba 7 kníh, no na čítanie nebol niekedy čas.
    Teraz uvažujem, či sa mi viac na tej knihe páči pečiatka "Nepredajné" ako pečiatka "Bestseller" a asi je to Nepredajné priateľnejšie :D
    Ja mám 7 books ahead of scedule, ale môj strop je na tento rok 30 kníh :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D Ďakujem, ale nemyslím, zvyk...:D A v angline ich mám najviac dostupných => čítačka.:D Takže, zlepší sa to aj u teba.:)
      Jasné, chápem, ja som mala mega čítací záchvat.:D
      Nepredajné je pre mňa hlavne také cool, akože - muahaha ja ju mám už teraaaz.:D
      Fííha, tak ja už ich mám prečítaných cez 60 tuším.:D Ale tak každému ako vyhovuje.:D

      Odstrániť
  3. :D A zabudla som: Ja som tam scénu z Dimitriho pohľadu prihodila :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak why not, že, ale mne to prišlo také, že to už tam môžeš dávať pomaly aj články.:D

      Odstrániť
  4. Já mám "Wow, you're 41 books (40%) ahead!" takže jsem celkem spokojená :DD (Už jenom 2 knížky a mám stovku! Jupí :D) Jinak 18 knih je skvělé číslo! Mně se tolik podařilo v březnu, teď se to pohybuje kolem 14-15 za měsíc. Ale v tom horku se fakt blbě čte.
    Flesh and Blood má hrozně zajímavou obálku, těším se na recenzi ☺
    Rick je skvělý! A to říkám jenom po přečtení prvního dílu Percyho Jacksona :D Díky Bohu, že mě od něj čeká ještě tolik knih.
    Shatter me se mi taky nelíbila :D
    Na Crossing the line se hrozně těším. Zatím jsem četla jenom PtL a nebyla jsem z ní tak odvázaná, ale zase DYT vypadá hrozně dobře :D
    No a na Maru jsem taky zvědavá. Nějak mě to neláká, ale většině se to líbí, tak uvidíme...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ou-my-God! Ty si s Anns po rodine nie, tak rýchlo čítať.:D
      Jasné, teploty sú mrchy, ale zase ja čas školu mám málo kníh za mesiac, tak 5-10, čiže makám a dobieham teraz.:D
      Obálky sú krásne pri celej sérii, len obsah začala byť otravný.-.-"
      Mmm, Percy je bezva, uži si čítanie.:3
      Okej, vitaj do partie, zase raz sa cítim normálna.:D
      Čooo, tebe sa nepáčilo PtL.:O Daj aj tak DYT šancu, bolo síce rovnako perfektné, ale iné, so...:D
      Veď to, strašne veľa pozitívnych hodnotení ma a ja som sa miestami trápila.-.-"

      Odstrániť
    2. Ani mi nemluv! :D Zase se nějak moc rozjela :D Když jsem to ráno kontrolovala byla jsem o knížku před ní, mám strach se podívat :D To s tou Freckles bere moc vážně :D
      Taky přes školu moc nečtu, i když za to může spíš to, že většinu dne trčím ve škole.
      Tak to je špatný :D Asi se čtením ještě počkám :D
      Mně se poslední dobou stává čím dál častěji, že se mi nelíbí knihy, které všichni tolik vychvalují. Legenda, Shatter me, Mediátor, Božský bastard...
      Zas tak špatný to nebylo! :D Takové slabší 4* :D Prostě jsem čekala víc. DYT si určitě přečtu :D
      No tak to jsem zvědavá.

      Odstrániť
    3. :DD Ani ma to neprekvapuje.:D
      Hej hej (aj keď poctivo nosím čítačku:D) a potom sa ešte učím. -.-" :D
      Ale tak zase jednotka za to stála... a pokiaľ nie si vyslovene alergická na trojuholníky (v dvojke sa objaví), možno by sa ti to páčilo viac ako mne.:D
      Aj ja s tým začínam, Shatter me napr. tiež.:D Ale Mediátor?:D Tam som v zástupe fans.:D Čo sa ti na ňom nepáčilo?:)
      Ahaaaa, tak to potom hej, už som sa zľakla, že sa ti to nepáčilo vôbec.:D

      Odstrániť
    4. Taky nosím čtečku do školy každý den :D Při chemii mám hrozně fine místo v učebně :D
      Bože trojúhelníky... No tak nic no :D
      Já jsem s Mediátorem začala až letos- mám za sebou tři díly a nevím... nějak mi to nesedí :D Takový průměr. I když druhý díl se mi fakt líbil! Mně hlavně nesedí styl psaní Meg :D

      Odstrániť
    5. :DD Ja ju veľmi nevyužijem, iba ak cez voľné hodiny alebo pred vyučkom, keď som skoro v triede.:D
      Jaaaj, no tak to potom hej.:D Mne sa od nej svojho času páčili Denníky, potom (neviem ani kedy presne :D) Mediátor... ale napríklad Abandon vôbec. -.-" :D

      Odstrániť
    6. No vidíš! Mně se zase hrozně líbil Abandon :D Underworld už vůůůbec, ale tak co už no :D

      Odstrániť
    7. Aha, fíha.:DD No, ja som nedočítala ani jednotku, čiže Underworld ide úplne mimo mňa už...:D

      Odstrániť
  5. Páni, gratuluju k rekordu! :) U mě to bude velice neslavné, počítám, že s bídou takových 10, možná že ani to ne :/ Ani jsem nesplnila čtení, co jsem měla přiřazené... prostě hrozná jsem :D Ale počítám, že v srpnu bych si to mohla vynahradit :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujeeem.:D No, to je moje bežné číslo cez rok.:D Okolo desať.:D (Často aj okolo 5...:D)) Ale určite vynahradíš.:))

      Odstrániť
  6. Osmnáct? tak to fakt nechápu. =D Já obecně nikdy nechápu, jak toho někdo může přečíst tolik. Já za minulej měsíc dočetla přesně jednu knížku... =D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oh...:D No... Ja zase nechápem, ako môžeš tak veľa písať, berme to tak!:D

      Odstrániť
  7. Či sa mi darilo? V porovnaní s týmto tu nevraviac o ďalších článkoch tohto typu u iných bloggerov by som mala byť teraz v riadnej depresii (ja... 4 knihy). A nechápem(!!! )12 kníh v angličitine? (ja na tom gympli zdochnem, už sa vidím, ved nedám ani skrátenú verziu pocahontas xD)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No... každý má na to vyhradený iný čas a iné zanietenie.:D
      V angličtine čítam nejako od siedmej triedy tuším, takže sa nečuduj.:D Teraz je to už úplne prirodzené.:3 Plus ako som spomínala - ich dostupnosť je vďaka čítačke oveľa väčšia.:3

      Odstrániť
    2. Čítačku, žiaľ, nechcem vlastniť. :D A pokiaľ ide o moje zanietenie. Raz za pár mesiacov ma to chytí a drží také dva dni. To bude sranda, keď skončia prázdniny (najhoršie je že sa fakt teším..xD).

      Odstrániť
    3. Prečooo, čítačka je super.:3 :D
      Aha.:D Och, tešíš sa na koniec prázdnin?:O Fííha.

      Odstrániť
    4. Není, ja mať ten vynález doma môj zrak je za chvíľku nenávratne preč. :P
      Už nemám veľmi čo robiť. A v triede sa vždy niečo deje (už si len zvyknúť, že bude iná). :D Ale keď uvážim aká extrémna je momentálne moja lenivosť chcelo by to ešte taký mesiac prázdnin navyše. Nech sa dám trošku dokopy...x)

      Odstrániť
    5. Prečo si myslíš, že by ti čítačka kazila zrak? o_O Vôbec!:P:D
      Aaaha...:) No ja som minulý rok bola hlavne strašne zvedavá už.:D Teraz si proste užívam oddych.:3

      Odstrániť
    6. Povedzme si to zjednodušene. Financie nie sú a pokiaľ sa nepotkýňam o knihy, nepotrebujem o "tej veci" počuť. Môj vzťah k takému vynálezu skončí tým, že nakoniec nebudem vedieť v ktorej krabici sa čítačka vôbec nachádza keď si na ňu po pol roku odo dňa čo som ju dostala spomeniem s tým "že by bolo bohovské to aj zapnúť!". U mňa to nájde nulové využitie.
      Ja som z toho zase pekne na nervy. Matka mi pred tým než som robila príjmačky velice upokojovala, že "prvý rok bude iba angličtina, nemám sa báť, oni vedia, že sme z toho tupí". Dnes priznala, že vôbec nevie či bude prvý rok iba angličtina. To poteší. x)
      Som zvedavá či si ja niekedy budem užívať oddych. Schválne. Uvidíme o rok o takomto čase. :D

      Odstrániť
    7. Aha, jasné.:D
      No, to zvedavá sa na nervy vlastne rovnalo, hoci nie kvôli angličtine, "len" kvôli všetkému novému.:D Každopádne... Neviem, ako presne to tam budete mať, ale ten prvý ročník je myslím všade aspoň trochu prípravný a ráta sa s tým, že nemajú všetci rovno super angličtinu alebo tak, určite budeš mať priestor sa naučiť jazyk.:) Aj keď to nebude možno vždy jednoduché. My sme napríklad mali 10 hodín angliny týždenne a zároveň ostatné predmety tiež v angline... Uvidíš ako u vás, no.
      Budeš, neboj.:D

      Odstrániť