20. 8. 2013

Zoznámte sa s... Kim aka Predstav svoju čítačku!

Neviem, či ste to postrehli alebo nie, no môj postoj voči čítačkám a e-bookom je nesmierne pozitívny. Milujem tie možnosti, ktoré mi dávajú, svoj život si bez čítačky neviem predstaviť. Samozrejme, naďalej rada obdivujem papierové knihy, čuchám k nim, ohmatávam ich, čítam ich... Nevidím najmenší dôvod, prečo by sa to malo navzájom vylučovať, sama tieto dve alternatívy kombinujem. To však bola taká malá odbočka, pointa tohto článku je iná. 

Mnohí už niekedy potrebovali poradiť s výberom čítačky, prečítať si nejaký názor... však? A okrem googlenia sa možno pýtali aj známych blogerov. Práve preto ma napadlo, že by nebolo zlé svoje skúsenosti spísať do článku, predstaviť v ňom svoju čítačku, nie kopírovať popisy z internetových obchodov, či zachádzať do zbytočne zložitých detailov, skôr sa podeliť o vlastné dojmy, vypichnúť funkcie, ktoré zaujali, prípadne sa posťažovať... 

Samozrejme by bolo oveľa lepšie, keby sa zapojili viacerí. Netrúfam si povedať, či sa niekomu bude chcieť, ale keby predsa, určite nechajte link v komentároch. Nemám nijaké konkrétne požiadavky, ako by mal taký článok vyzerať, len použite obrázok nižšie a pridajte odkaz na tento post.


A akú čítačku vlastním ja...?

1. Trochu histórie aka Rest In Peace, Amy!

Keď som si kupovala prvú čítačku, chcela som, aby bola VEĽKÁ, mala som mylný dojem, že sa na nej tak bude čítať lepšie. Napokon u mňa skončila čítačka Jinke Hanlin verzia-neviem-ktorá, ktorú som pomenovala Amy. Okrem čítania mala aj iné funkcie, napríklad prehrávanie hudby a úprimne? Nikdy som to nevyužila.

Každopádne - mala som ju rada, hoci musím objektívne poznamenať, že som ju musela dosť často resetovať, zasekávala sa. Nuž a potom sa mi raz na displeji objavila prvá čierna čiara... A ešte sa ich pár pridalo. Skrátka, čítačka sa pokazila.

Vzhľadom k tomu, že už sa v tej dobe ani nepredávala, bolo treba vybrať nejakú ďalšiu - tentoraz s inou predstavou - a viete čo? Všetko zlé je na niečo dobré!


2. Zoznámte sa s Kim!

pre zväčšenie kliknite
Napokon voľba padla na Kindle Paperwhite (menom Kim) a nemohla by som byť spokojnejšia! Je malá (vôbec to nie je na škodu, ako som zistila), ľahká, prenosná... Zasekla sa mi len raz (doteraz neviem, čo si s ňou robila, K., zdravím!), reaguje veľmi rýchlo a nemôžem si ju vynachváliť.

Nemá žiadne ťažko využiteľné funkcie navyše, je to predovšetkým čítačka a to je super. Nechýba napríklad triedenie do "kolekcii"/priečinkov, vytváranie záložiek, úprava písma (môžete zmeniť veľkosť, ale i typ, riadkovanie a okraje), dá sa na nej dostať na internet a to nielen, aby ste si zakúpili ebook z Amazonu priamo do zariadenia, čo je samozrejme možné tiež... V čítačke sú taktiež dva anglické výkladové slovníky, počas čítania stačí podržať prst na slovíčku, ktorému nerozumiete a voilá, definícia.:)

Ďalšie dve veci, ktoré ma osobne potešili je, sú, že:
a) zaregistruje, ako rýchlo čítate a ukáže vám, koľko času ostáva do dočítania kapitoly a celej knihy,
b) ju môžete pomenovať v nastaveniach.

Mimochodom, áno, má podsvietený displej a je to VÝHODA. Číta sa na nej výborne, oči ma nebolia a navyše sa nemusím vôbec zaoberať tým, či som na slnku alebo či je svetlo v miestnosti slabé. Skrátka si prispôsobím jas a veselo čítam ďalej.

Netreba sa báť ani neveľkého množstva podporovaných formátov. (Konkrétne mobi a pdf, myslím, ibaže s pdfkami sa mi zle manipuluje.) Koniec koncov, nie je vôbec ťažké si úspešne konvertovať napríklad nejaký epub súbor. Možností je dosť, ja používam program Calibre a som spokojná.

Výdrž baterky? Popravde, veľmi to nesledujem, závisí samozrejme na tom, koľko ju momentálne používam a tak, ale nesťažujem sa, netreba ju nabíjať nijako extra často, neotravuje ma to.

Tiež vyšla vcelku lacno (ako možno viete, ušetriť sa pri Kindle čítačkách dá napríklad aj na verzii s reklamami - jedná sa v podstate iba o pridanú nenápadnú lištu na domovskej obrazovke a rôzne šetriče s momentálnymi zľavami, pokiaľ však nezapínate wi-fi, aj tie zmiznú, mne momentálne propaguje "Continue reading on your phone or tablet"). Cenovo sa pohybuje pozerám tak okolo 130-150€ (verzia s reklamami, bez 3G).

Odporúčam všetkými desiatimi, pokiaľ aj nechcete Kindle Paperwhite (vaša škoda!), tak rozhodne Kindle. Mimochodom, viem, neuviedla som žiaden zápor, ibaže ja som na žiaden nenarazila (ok, určite by mi nevadila možnosť podpriečinkov, ale zaobídem sa v pohode), mojim potrebám bežného čitateľa plne vyhovuje a hlavne... FUNGUJE. (Zatiaľ.) Momentálne ma nič ďalšie nenapadne, ale pokojne sa opýtajte.


Neliss

22 komentárov:

  1. S podsvietením by som aj ja chcela.. buď s podsvietením, alebo žiadnu :D Určite by to bola tiež Kindle, tie sú asi najlepšie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej, tiež si myslím.:) No, ja som sa tomu chvíľu bránila (podsvieteniu), nechápem sa.:D Asi zvyk no.:)

      Odstrániť
  2. Ten nápad se mi líbí a ráda přispěju článkem o své čtečce :) Myslím si, že je to dobrý nápad, sama jsem si čtečku vybírala podle uživatelských recenzí na alze (taky mám Kindle :D)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka, to som rada.:)
      Tiež som čítala recenzie.:)

      Odstrániť
  3. Mně by zajímalo, jestli se to podsvícení dá úplně vypnout nebo je tam vždy, byť jen v minimálním jasu. A jak dlouho vlastně Kim máš?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dá sa úplne vypnúť.:) A to je dobrá otázka, od marca, čiže necelého polroka, áno, nie je to najdlhšie, but...:DD

      Odstrániť
  4. Já té své říkám Humpfrey :D Ale tohle je výborný nápad a super článek :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mohu tento článek také na blogu udělat? :D Jinak pěkný nápad :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jasné, o to tak trochu ide, aby sa niekto zapojil a hodil link.:) Vďaka.

      Odstrániť
  6. Moc hezký nápad! Čtečku si chystám nechat pořídit k Vánocům, takže jsem za každý takový názor ráda. :) Já osobně jsem zatím tedy pokukovala hlavně po PocketBook, protože vypadají dobře a jsou v češtině, ale nad tou Kindle asi taky ještě popřemýšlím. No, uvidím. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka.^^ Tak veľa šťastia s výberom.:)

      Odstrániť
  7. Naše příběhy jsou podobný. :D Taky jsem začala s Jinke, ale odešla na věčnost (no ne tak úplně, ale našlápnuto má docela slušně - aneb přestala podporovat polovinu formátů a když jsem chtěla na další stránku, tak jsem musela o dvě dopředu a o jednu dozadu a podobný blbosti. :D ). Každopádně jsem skončila s Kindle 5 a skoro ji nedám z ruky. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ejha, tak to môžem byť ešte rada za ten displej.:D Aaaha.:)

      Odstrániť
  8. Ja som zo začiatku bola taký malý odporca čítačok, pretože mojim snom je mať veľkú knižnicu, avšak v poslednej dobe si uvedomujem, že mať čítačku by nebolo na škodu. Takže už viem čo chcem na Vianoce a som rada, že si založila práve takúto rubriku a dúfam, že sa do nej zapoja aj ostatné blogerky, aby predstavili svoje čítačky a aby som si ja mohla vybrať tú najlepšiu :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako som písala, nemusí sa to nutne vylučovať.:D No, veľa šťastia s výberom.:D Aj ja dúfam, že sa niekto zapojí.:D Keď nie, istia to recenzia na iných serveroch, že...:D

      Odstrániť
  9. Kdybych měla čtečku, určitě bych přispěla i svým článkem, ale sama žádnou nemám. Tak přiložím aspoň svůj stručný názor na ně :D (Což určitě všechny hrozně potěší :D)

    Vždycky jsem byla spíš proti čtečkám, protože jsem si nedokázala představit, jaké by to mohlo být číst místo knih z čtečky. Knih jsem měla vždycky dostatek, docházím do dvou knihoven a obě jsou snad deset minut od bytu (jedna pěšky, druhá tramvají). Časem jsem však začala zjišťovat, že narvat určitý počet knížek do tašky na cesty je opravdu problém a začala jsem se přiklánět na stranu pro čtečky. Pak jsem měla ještě plus bod pro čtečky za to, že chci začít číst anglicky, ale nechce se mi kvůli tomu kupovat knížky a... v knihovnách nejsou (i když nevím proč).

    A teď nevím... Už, už jsem si ji chtěla koupit, ale nakonec mě zarazila cena. Není to moc, úspory se sice časem vrátím, ale já na ni momentálně prostě nemám. Třeba bude Ježíšek hodný :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mňa to potešilo!:)

      Hej chápem... Tiež som ju nepotrebovala vždy, hlavne tie knihy v angličtine zavážili.:) Inak, však? Mohli by byť v knižniciach. -.-" :D

      Jasné... Hádam.^^ :D

      Odstrániť
  10. To je výborný článok, škoda, že si taký nemala napísaný, keď som si pred časom kupovala čítačku ja. :D No už mám doma svoj Kindle (ja som mu/jej nedala meno!! kde som nechala rozum??) a fakticky sa nemôžem sťažovať, dokonca sa mi ešte nestalo, aby sa zasekol.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem.:)) To s menom určite naprav!:D No tak to je super.:)

      Odstrániť
  11. závisť :D aj ja by som chcela svoju čítačku :D asi začnem so známym: Mom, please! :D

    OdpovedaťOdstrániť