1. 9. 2013

Knižný súhrn: August 2013

Všetkým, ktorí - rovnako ako ja - zajtra nastupujú do školy, prajem pevné nervy. :) Podobne ako v júli, v auguste bolo na blogu iba pár príspevkov a bola som príjemne prekvapená odozvou - týmto ďakujem za všetky komentáre. Netuším, ako bude blog vyzerať v septembri...


V auguste som prečítala...

...trinásť kníh, z toho 7 v angličtine, 5 v slovenčine a 1 v češtine:

1. Danielle Trussoni: Angelopolis (#2) - sj - recenzia
2. Alex Scarrow: Jazdci časom - Prvá misia (#1) - sj
3. Sangu Mandanna: The Lost Girl - aj 
4. Candace Bushnell: Denníky Carrie B. - sj 
5. Gabrielle Zevin: Memoirs of a Teenage Amnesiac - aj 
6. Jen Campbell: More Weird Things Customers Say in Bookshops - aj
7. Richard Benson: F in Exams - aj
8. Alyson Noel: Dark Flame (#4) - aj
9. Alyson Noel: Night Star (#5) - aj
10. Alyson Noel: Nesmrteľní (#6) - sj
11. Christoph Marzi: Tajemství zpívajícího města (#1) - čj
12. Cassandra Clare: The Rise of the Hotel Dumort (#4) - aj
13. Victor Hugo: Bedári; Fantine (#1) - sj

Nielenže som prečítala menej ako v júli, aj som menej recenzovala. Teda, skôr som nerecenzovala, s výnimkou dlho plánovanej recenzie na Flesh and Blood (prečítané ešte v júli) a recenzie na Angelopolis (no veď za to, je to recenzák). Hanbím sa a skúsim sa vážne polepšiť. Napísala som ale aspoň dva iné posty - jeden o mojej čítačke, druhý o (ne)dočítaní kníh -, plus prebieha giveaway a mám podozrenie, že to vás zaujíma viac. :D

Tak či tak, skúsim sa ako zvyčajne stručne vyjadriť k zvyšným prečítaným knihám.

Jazdci časom boli absolútne perfektní, poriadna napínavá jazda, čítali sa jednoducho skvele. Odporúčam, odporúčam, odporúčam. Na goodreads som knihe udelila 5* a dúfam, že sa dostanem k pokračovaniu.

The Lost Girl je rozhodne zaujímavá kniha, ktorá stojí za prečítanie, ale z nejakého dôvodu som ju nehodnotila, čiže ma zrejme nedostala úplne & boli veci, ktoré mi nesadli. (Tento mesiac som celkovo hodnotila málo, akosi som si nikdy nebola istá.)

Ako ďalšie som prečítala Denníky Carrie B., čo je úplne skvelá contemporary, stránky sa obracali jedna radosť, opäť odporúčam.

Nasledovali Memoirs of a Teenage Amnesiac, kniha bola v niektorých veciach netypická a nie som si istá, či sa mi páčil vývoj udalostí, tak či tak je to ale super čítanie.

More Weird Things Customers Say in Bookshops? Vtipné, krátke, fajn, akurát ma nedostala tak ako jednotka, no za povšimnutie rozhodnutie stojí. Za to F in Exams som si úplne zamilovala, úžasné, megavtipné, prečítajte si!

Potom som sa rozhodla konečne dočítať sériu The Immortals od Alyson Noel. Prečítala som Dark flame a Night star v angličtine a posledný diel Nesmrteľní v slovenčine, čím som zároveň splnila časť svojho Knižného plánu. Spočiatku som sa musela do čítania nútiť, potom som sa do toho prekvapivo dostala a hoci sériu nepovažujem za nejakú úžasnú a kvalitnú (a naopak sa mi zdala dosť presladená), uznávam, že je čitateľná.

Tajemství zpívajícího města, prvý diel Malfurie, som vyhrabala v knižnici a bola to taká priemerná kniha, nie úplne zlá, ale trochu nudná, do pokračovania sa teda nepúšťam.

The Rise of the Hotel Dumort je ďalšia fajn poviedka o Magnusovi, nie najlepšia z The Bane Chronicles, ale ako fanúšik som rada, že ju mám prečítanú.

Ako poslednú knihu som napokon prečítala Bedári - Fantine, čo je prvý, cca 300-stranový zväzok slovenského vydania. Spočiatku som sa brutálne trápila a nudila, no postupne som sa začítala a momentálne som rozhodnutá pokračovať... Stále však neviem, či Huga obdivujem a milujem alebo neznášam, hádam, že oboje. :D Btw, ku knihe som sa dostala cez úžasný muzikálofilm z minulého roka, ten bol podľa mňa perfektný, videli ste?


Knihy, ktoré mi pribudli na poličku (nie e-booky, ani knihy z knižnice):


V auguste mi pribudla na poličku dokončená kópia Angelopolisu (naživo vyzerá úplne úžasne), za čo chcem touto cestou poďakovať vydavateľstvu Ikar.


Koľko ste toho prečítali vy? Stavím sa, že viac než ja.

Neliss

12 komentárov:

  1. Čo je The Bane chronicles???!!! Akože o tom neviem???!!! No okamžite si to idem nájsť, to potrebujem!!! 8)
    Na Jazdci časom sa chystám 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nevieš?:O No toto! Predpokladám, že si už našla, ale tak pre istotu - sú to poviedky o Magnusovi z rôznych období, každý mesiac vychádza nová (vo forme ebooku, nakoniec bude aj tlačená verzia) a Cassie to píše s dvoma spisovateľkami, ktorých menami si nie som istá.:D
      Hádam sa budú páčiť.:)

      Odstrániť
  2. Přečetla si opravdu spoustu knih. :))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Oh, si dobrá, ja som za druhú polku prázdnin dala len prvý diel Písně Ledu a Ohně.. tá prvá ma unavila :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja som sa potom na čítanie nejako vybodla a prečítala som iba 14 kníh :D
    Ako sa ti páčili Jazdci?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Že iba.:D O jednu viac ako ja aj tak.:(
      No, písala som to vyššie, ale - veľmi sa mi páčili, bolo to také akčné a prudko čitateľné.:)

      Odstrániť
  5. Ja sa tiež hanbím. Mám pocit, že napriek tomu, že sú prázdniny som toho veľa neprečítala. A len dve anglické knihy!! Shame on me.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No... čo už.:/ Nabudúce to napravíme!:D

      Odstrániť
  6. Jazdci časom by som si aj ja chcela prečítať :) Vypadá to zaujímavo. S knihami od Alyson Noel som skončila. Absolútne sa mi to nepáčilo.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Sú fakt super, určite prečítaj.:)
      No, nečudujem sa.:D Ale čo som od nej čítala contemporary, to bolo fajn.:D (Alex na ex, Kruté leto, hoci druhá sa niektorým až tak nepáčila.)

      Odstrániť