1. 11. 2013

Knižný súhrn: Október 2013

V októbri som prečítala...

...jedenásť kníh, z toho 6 v angličtine, 5 v slovenčine a žiadnu v češtine:

1. Majka Danihelová: V znamení ametystu (#1) - sj 
2. Cassandra Clare: Saving Raphael Santiago (#6) - aj
3. Lauren Oliver: Delírium (#1) - sj - recenzia
4. *Richelle Mead: Upírska akadémia (#1) - sj*
5. Lauren Oliver: Pandemonium (#2) - sj - recenzia
6. Kelly Oram: Being Jamie Baker (#1) - aj
7. Cassandra Clare: The Fall of the Hotel Dumort (#7) - aj
8. Lauren Oliver: Requiem (#3) - aj - recenzia
9. Lauren Oliver: Delirium stories: Hana, Annabel, Raven (#0.5, #1.5, #2.5,) - aj
10. Lauren Oliver: Alex (#3.5) - aj
11. Philippa Gregory: Deti búrky (#2) - sj - bude recenzia

* = re-reading

Tento mesiac sa síce na zozname nájdu aj nejaké kratšie novely/poviedky (hoci som napríklad Hanu, Anabel a Raven nerozpisovala na tri), no nevadí mi to, som spokojná. V mojej goodreads výzve sa navyše pomaly ale isto blížim k cieľu! (Mám prečítaných 98 zo 100 kníh.)

Recenzovanie som opäť flákala, vlastne sa mi podarilo zrecenzovať iba Delírium trilógia a ešte i to len v dvoch článkoch (prvý diel; druhý&tretí diel). Zajtra alebo pozajtra však naisto môžete očakávať recenziu na novinku od Fortuny Libri, Deti búrky, nebudem sa k nej preto teraz ani vyjadrovať, prejdem radšej k ostatným knihám, ktorým sa ďalšej pozornosti na blogu zrejme už nedostane.

V znamení ametystu je výborný príbeh od Majky Danihelovej/Lyn von Nightlight, ktorý si rozhodne zaslúži vašu pozornosť, takže šup šup na goodreads a pridajte si ho do to read. Majka totiž vymyslela vlastný fantasy svet, zaujímavé postavy, pridala pár nečakaných zvratov a celé to doplnila prudko čitateľným štýlom písania.:) Odo mňa 4 hviezdičky.

Saving Raphael Santiago aka ďalší diel The Bane Chronicles sa mi veľmi páčil, keďže tam okrem ako-vždy-úžasného Magnusa bol predstavený aj Raphael a to trochu z iného uhla.

Ak ste ešte nečítali sériu Upírska akadémia/Vampire academy, hanbite sa a bežte to napraviť! Ja som neodolala re-readingu prvého dielu v slovenskom preklade a neľutujem, čítanie som si vážne užila, plánujem sa takto opätovne dostať aj k pokračovaniu.

Contemporary od Kelly Oram úplne milujem (V is for Virgin; The Avery Shaw Experiment), ale jej nadprirodzený debut Being Jamie Baker ma sklamal. Nie je to zlá kniha a ako oddychovka fajn, no mala svoje muchy a nemôžem jej udeliť viac ako 3 hviezdičky.

Ďalšia časť z the Bane Chronicles, v poradí už siedma, The Fall of the Hotel Dumort, mala zaujímavý nápad, hoci sa mi niektoré iné časti páčili o čosi viac. Tak či tak - Cassin štýl a Magnus? Nutná srdcovka.

Nasledovalo čítanie doplnkových príbehov k Delíriu. Hana & Annabel boli celkom fajn, oddychové a krátke čítanie... Za to Havranka/Raven sa mi vážne páčila & tým koncom ma Lauren dostala! Alex mal iba pár strán, fakt, bolo to kratšie ako krátke a trochu dosť zbytočné... čo už.


Knihy, ktoré mi pribudli na poličku (nie e-booky, ani knihy z knižnice):


V októbri som to bez prírastkov jednoducho viac nevydržala. Okrem predobjednania The Fiery Heart na BD som si zadovážila knihu Chlapec Nikto, na ktorú som už mala dlho zálusk a na recenziu som dostala Deti búrky - ako som už spomínala, recenzia bude tento víkend & týmto ďakujem Fortune Libri.


Ako vyzeral október u vás?

Neliss

20 komentárov:

  1. :D že prudko čitateľný štýl. K tomu sa radšej ani nevyjadrujem, ale vďaka. :D
    Being Jamie Baker sa ti nepáčilo? Mńa to práveže zaujalo viac ako V is for Virgin, pri tom ma totálne naštval ten koniec.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nemusíš, pravda to je a hotovo.:D Nie je začo.:)
      My máme dobre opačné názory.:DD Noo, okay, ten koniec bol brutálne prehnaný, ale akosi sa mi to dostalo pod kožu natoľko, že mi to ani nevadilo, zatiaľ čo Jamie... neviem, úplne mi to nesadlo.:D Možno dám ešte šancu autorkinej druhej paranormal sérii.

      Odstrániť
    2. Však preto sa inak čudujem, že si vôbec VZA dočítala, lebo však už aj minule som si všimla, že to čo sa mne páčilo, tebe zase nie :D

      Odstrániť
    3. Tak, určite sú aj výnimky potvrdzujúce pravidlo.:D

      Odstrániť
  2. Chlapec Nikto je úžasná kniha. Dobrý výber :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :) Už sa na ňu teším, hádam ma nesklame.

      Odstrániť
    2. Tak mne sa nechcel čítať Medený jazdec po niekoľkých stranách (ale pšššt), nebavila ma Mara a Shatter me... no nemám dojem, že by bol toto prípad, kedy sa odpojím od davu.:D

      Odstrániť
  3. Chlapec nikto - tá prvá kapitola prečítaná v kníhkupectve nebola bohviečo. :D Ale aj tak ma to stále zaujíma.
    Jedna otázka: Cassandra Clare, koľko kníh napísala preboha?!
    Deti búrky vyzerajú chutne, L. Oliver ma nezaujíma, k Akadémii sa ti nevyjadrím, nechcem kaziť radosť (:D) a..a..V znamení ametystu - už niekoľko mesiacov špekulujem o čom to je a kedy sa to ku mne dostane, teda myslím, že až ku mne na POLIČKU. Čo by vôbec nebolo zlé! :D

    Momentálne mám zálusk na knihu Chutná těla. Tak sa asi volá. Zombieee-everywhere!

    U mňa? Háá, našla som tie svoje vysnívané kúsky od Anne Riceovej Interview s upírem, ktoré malo byť vlastne vypredané a pri tej vypredanej knihe bolo aj jej absolútne úžasné pokračovanie, ktoré spôsobilo akurát to, že "Ááááárríáááááwrrr PíííííP prečo nie je pokračovanie už prelože-nééééé?! " Čiže reakcia bola ešte horšia ako po dočítaní prvej knihy. :P
    A aby som nezabudla. Ukoristila som presnejšie tri knihy (za? 13 eur! Kokos a v martinuse pod tým kníhkupectvom...by to bolo minimálne za 25 eur..) - Barry Trotter a márna sláva (skoro som odpadla! "Zbytočné pokračovanie" má pokračovanie!!).
    Bol to pre mňa úspešný mesiac.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nieeeee, toto odmietam, určite to bude super, musí to byť super.:D
      Uuuuuh... Infernal Devices (tri knihy), Mortal Instruments (zatiaľ 5, bude vychádzať 6.)... plus rôzne poviedky, tieto Bane Chronicles, scény navyše... Činí sa, keby si videla, koľko toho plánuje.:D Teeeda, ak ma pamäť neklame, tak neviemkoľkodielnu sériu s Holly Black a dve ďalšie série zo sveta Shadowhunters.:D Čítala si už od nej niečo?
      Tebe sa nepáčila VA?:(((((( To fakt nerada počujem. :(
      K VZA - ktovie, dúfajme, že raz áno, vôbec by to nebolo zlé, s tým plne súhlasím.:))

      :DD Taký príjemný názov!:D

      Eeeer... koľko to má dielov?:D Inak teda congraaats, som rada, že sa ti darilo.:)

      Odstrániť
    2. Dúfam, že bude lebo sa o to ešte furt zaujímam. Len to pôsobilo tak vykastrovane, čo sa snažili zakryť tým, že ten chlapec je Nikto, teda, že je necitlivý voči všetkému ak som dobre pochopila. :D

      Boha. /smeje sa/ Dobre. To zas budem musieť uvolniť poličku ak to chcem mať doma všetko naraz. Nečítala. Ale veľmi chcem.

      Najhoršie to nebolo, no nikto by ma nedonútil prečítať pokračovanie (iba ak by hrozilo, že pokračovanie je omnoho lepšie. Hlavná postava liezla na nervy. Niekto musí). :P

      Mohlo by. Inak neviem ako si to prečítam (zatiaľ toho je priveľa. Potrebujem na to vychytať nejaký pokojnejší mesiac ak taký bude) xD

      Však? A tá príjemná obálka. A má to byť vraj vtipné. A asi som už aj videla filmovú adaptáciu mám pocit. Prečítam si to nech viem Vyzeralo to chutne. ;)

      Asi...huh..10 ich je. A preložené sú až 2 ktoré už mám prečítané (zhltla som 500 stránkovú knihu za 4 dni...a to som sa snažila nerobiť to xD). Teraz môžem iba dúfať že mi preložia zvyšok aspoň tretiu knihu, ktorá snáď skončí polouzavreto (čo mi nezabráni chcieť ďalšie). Inak neviem čo spravím (plač nepomôže, to už som skúsila). :D Taká zúfalá (a pritom šťastná, že vôbec nejaké preložili) som nikdy nebola! Dementný pocit...

      Odstrániť
    3. Vykastrovane...:DDD Moja zvedavosť už sa nedá vyjadriť slovami počuj.:DD Ale tak ja od toho čakám skôr akciu&rýchle prečítanie.:D

      Dúfam, že sa nesklameš, to by som znova ťažko niesla, podľa mňa je Cassie super, polička za to stojí a tie jej charakteryyyy.:3

      Nemáš rada Rose? Podľa mňa bola práveže super, skôr Lissa mi vadila.:D A pokračovanie JE lepšie, nehovorím, že hneď druhý diel, ale má to strašne stúpajúcu tendenciu, proste šestka je absolútne waaau...:)

      Bude, júl a august...:D

      Neviem teraz, či chcem vidieť obálku... okej chcem... ejha, zaujímavé.:D Hm, tak si na tom pochutnaj teda.:DD

      Držím palce, nech sa dočkáš ďalších... a keď nie, možno budeš schopná dostať sa k nim niekedy v angline, hlavu hore.:):D

      Odstrániť
  4. No tak to teda ne! Okamžitě padej dočíst Měděného jezdce! :D Uznávám, že těch prvních pár stran je trošku... divných. Ale od strany 34...! :D Sakra potřebuju re-reading.
    O přečtení The Bane Chronicles uvažuju už od přečtení CoFA a CoLS, protože tam byl Magnus prostě... úžasný, dokonalý, k nakousnutí. Ale nevím- co když se mi to nebude líbit?! :D I když ty obálky...
    Teď jsi mi připomněla, že už bych si konečně měla přečíst V is for Virgin. Je ten konec fakt tak hrozný/klišoidní? Chameleon od ní taky nevypadá špatně :D
    A Misi/Boy nobody si musíš přečíst ASAP! Úžasná kniha. Trošku ve stylu Partials. Musí se ti líbit! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Trošku dosť!:D Možno raaaaaaz.:D Momentálne mám iné knihy ako priority, don't shoot me.:D A re-readingy tiež potrebujem nejaké, len kde mám na to brať čas.:D
      Bude sa ti to páčiť, teda, nečakaj priveľa, ale je to o Magnusovi! Takže povinne čítať!:) Inak TMI sú rovno ukážka tej potreby dať si re-reading... ešte pred šestkou, nech som pekne v obraze.:D
      Ja som si ten koniec ako čitateľ strašne užila, ale je nerealistický, jop.:D Pokiaľ si však zamiluješ postavy, zvládneš v pohodee...:) Chameleona práve zvažujem, hádam sa do toho niekedy pustím.:D
      Pokúsim sa.:D Možno už po Allegiant... ale treba mi prečítať aj Raven boys.:D Inak Partials boli super, tak dúúúúúfam.:D

      Odstrániť
  5. Já se strašně netěším, až budu psát svoje shrnutí, protože budu brečet nad tím, jak jsem nic nepřišla. Fjůůů :D

    Ale... četla jsem jenom Delirium a druhý díl. První díl nic moc, ale druhý mě bavil o hodně víc. Ke třetímu jsem se ještě nedostala, ale... jsem zvědavá, jak to dopadne:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj také mesiace musia byť.:D

      No vidíš.:D U mňa to bolo presne opačne, čiže... som zvedavá, ako sa ti bude pozdávať trojka.:D

      Odstrániť
  6. Už ani nemá zmysel opakovať to, čo hovorím stále, tak to teraz nepoviem! :D Len som chcela poznamenať, že som rada, že ti Majka VZA poslala a som ešte radšej, keď viem, že sa ti to aj páčilo :) A re-reading VA chválim tiež. Predpokladám, že to bolo v slovenčine, či? Aký je slovenský preklad vôbec? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aké nezvyčajné a akú silnú vôľu to muselo vyžadovať!:D Proud of you. Inak, napísala si nakoniec koment, jupiiii. :D
      Aj ja som rada.:) Áno, v slovenčine. Preklad je super, akurát je tam priveľa "ani" v prirovnaniach, kde by bolo prirodzenejšie "ako". Chápeš... ani keby/ako keby.:D Ale tak to je detail.

      Odstrániť
    2. Aj ja som na seba hrdá :D Že som ten koment napísala :D A jasné, že je to detail, ale ak je tam toho veľa, tak to dokáže vadiť. Obzvlášť takému detailistovi na slová ako tebe :D

      Odstrániť
    3. Aj tak som si to čítanie užila, so...:D A nie som detailista na slová!:D Okej, no, niekedy...:D Ale ty si to sama chcela.:D

      Odstrániť