2. 11. 2013

Philippa Gregory - Deti búrky (#2)

Philippa Gregory je známa hlavne svojimi historickými románmi pre dospelých, no minulý rok vyšiel prvý diel jej YA série Rád temnoty, ktorý u nás vydalo vydavateľstvo Fortuna Libri pod názvom Kacír a bosorka (po kliknutí na názov sa dostanete k mojej recenzii).

Teraz sa mi do rúk dostal druhý diel (mali by byť štyri, ak sa nemýlim), Deti búrky - týmto pekne ďakujem Fortune Libri za poskytnutie recenzného výtlačku. Ako vždy si môžete recenziu prečítať aj bez čítania jednotky, spoilery tam nie sú a výnimočne priveľa neprezradí ani anotácia.

Luca s Izoldou sa ocitnú uprostred obrovského chaosu. Ak chcú prežiť, musia sa spoliehať jeden na druhého a na svojich priateľov Ishraq a Freizeho.
Taliansko roku 1453. Luca s Izoldou sa dostávajú do malej rybárskej dediny, v ktorej sa nečakane strhne sled nepochopiteľných a desivých udalostí a Lucovou úlohou je odhaliť ich. Spoločné putovanie po kresťanskom svete mladých ľudí čoraz väčšmi zbližuje. Namiesto pokojnej plavby do Splitu ich čaká stretnutie s detskou križiackou výpravou a tajomným Johannom, obrovská prívalová vlna a vyšetrovanie detí búrky, čiže čarodejníc, čo na dedinu privolali záhubu. V druhej knihe série Rád temnoty sa stupňuje napätie a tajomstvá vychádzajú na svetlo sveta.


Deti búrky - rovnako ako Kacír a Bosorka - sú výrazne odlišné od kníh, čo zvyčajne čítam. Prečo? No tak napríklad kvôli ich historickému zasadeniu, ktoré vnímam ako príjemné osvieženie a rozhodne príbeh ozvláštňuje. Treba hneď dodať, že Philippa skutočne vie, čo robí. O tom svedčí aj jej štýl písania, nemám voči nemu vôbec žiadne výhrady, stránky sa plynuli ľahko. Bezproblémový je i slovenský preklad.

Hlavné postavy - Luca, Izolda, Ishraq, Freize - sa mi síce nedostali úplne pod kožu, na to ich je zrejme priveľa a kniha nie je sústredená primárne na ich pocity, ale sú rozhodne veľmi ľudskí s prepracovanou osobnosťou, v knihe spoznávame postupne rôzne stránky ich osobnosti. Samozrejme, mihnú sa tam tiež nejaké vedľajšie charaktery, ktoré dobre plnia svoje úlohy.

Zápletkou je opäť akási zmes ľudskej poverčivosti, primitívnosti, ale aj viery, tentoraz pri prírodnej katastrofe. Autorke sa podarilo, rovnako ako v prvom dieli, vybudovať veľmi zaujímavú atmosféru, typickú pre túto sériu. Každopádne som mala z deju občas zmiešané pocity, ako veriacej mi niektoré časti úplne nesedeli, no akceptujem to, vy tento problém nemusíte mať vôbec.

Čo musím vytknúť je pomalšie tempo a fakt, že sme sa zase veľa nedozvedeli o samotnom Ráde, iba niekoľko útržkov informácii. Dúfam, že sa v pokračovaní dočkáme v tomto smere niečoho viac a možno aj väčšieho množstva zvratov a akcie... Ktovie. Rozhodne si ho plánujem prečítať.

Z Detí búrky mám teda dosť neisté dojmy, čakala som trochu viac a udeľujem knihe iba 3 hviezdičky, ale zároveň ju odporúčam - tým, ktorým sa páčil prvý diel (btw, skvele spolu vyzerajú na poličke) a tiež tým, ktorí by si radi prečítali nejaký netradičný & kvalitne napísaný príbeh z minulosti.


Knihu si môžete kúpiť napríklad tu, na stránkach Fortuny Libri.

Anotácia a obálky z goodreads.com
Autorka hviezdičiek: MAKY.OREL

6 komentárov:

  1. o tejto autorke som ešte nepočula, možno je to aj tým, že sa veľmi neobzerám za historickými románmi, ale táto kniha ma zaujala, možno tým, že zrazu autorka zmenila žáner..vyzerá zaujímavo.. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale ja zväčša, takže som neváhala a pustila som sa aspoň do tohto.:) Zaujímavé to rozhodne je.

      Odstrániť
  2. Ohh well, něco podobného jsem hrozně dávno nečetla.. ale můžu to změnit, že :3 :D

    OdpovedaťOdstrániť