9. 11. 2013

Zo života knihomoľa: Čo to má byť?

Nedávno som rozmýšľala, čo by som mohla na blog ešte pridávať a napokon som sa rozhodla, že v rámci svojich "ďalších článkov" skúsim zaviesť nepravidelnú rubriku Zo života knihomoľa. Mala by obsahovať mix toho, čo ma v knižnom svete zaujalo, na čo sa teším, na čo sa chystám, možno aj čo práve čítam a aké mám z toho dojmy, prípadne čo som ulovila v knižnici... S tým, že sa pokúsim nevykrádať si obsah Knižného súhrnu.:D A možno občas pridám tiež niečo nie 100% knižné, ktovie.

Neviem, či budem mať naozaj o čom písať a či to bude vôbec niekoho zaujímať, no chcem to aspoň vyskúšať, takže... Dajte vedieť, čo si myslíte a ja prejdem k pointe.:)


Naposledy som na blogu dávala vedieť o mojich dojmoch z Detí búrky. Po nich som konečne rozčítala Allegiant, aby som ostala absolútne zmätená a prakticky bez normálneho názoru (snažila som sa ho spísať aspoň pár vetami na GR). Pokračovala som knihou Chlapec Nikto (zajtra zrejme zverejním recenziu), ktorá je mimochodom stá prečítaná v tomto roku - splnila som svoju challenge! Yay! Potom som sa náhle rozhodla, že sa pustím do Fangirl od Rainbow Rowell.

Kniha ma nalákala svojou obálkou (také zlaté farby má) a anotáciou (písanie, fanfiction, lovestory? yes please!) dokonca pred vydaním; potom ju rozčítala Freckles, ktorá ma zaujala svojimi updatmi a ja som skrátka neodolala.

Už po dvoch kapitolách mi bolo jasné, že je kniha presne to, čo potrebujem. Nemýlila som sa. Autorka píše absolútne úžasne, k nápadu sa ani nemusím vyjadrovať a všetkých som si tam zamilovala. Cath, Leviho a iné "naozajstné charaktery", ale aj tie z neexistujúcej série o Simonovi Snowovi. (Baz!:3)

Nedokázala som prestať čítať, skvele som si pri nej oddýchla (knihy sú niekedy fakt jediná vec, čo ma dokáže pri škole úplne upokojiť) a keď som sa dostala nakoniec, chcela som viac. Chcem viac. Pretože to bolo také awww a tiež pre niektoré veci, ktoré skončili otvorene.

Takže áno, rozhodne odporúčam.

A keďže asi všetci poznáte ten pocit, keď dočítate naozaj dobrú knihu a jednoducho si na chvíľu nedokážete predstaviť, že sa ponoríte do iného príbehu a iného vesmíru, určite pochopíte, že netuším, čo rozčítať ďalej. Chcem Fangirl 2 alebo Simon Snow series alebo Cathine Carry on. Po aplikovaní logiky som sa rozhodla, že "zlikvidujem" niečo z knižnice, ale... čo?

Toto mám na výber:

Čiže - držať aspoň raz krok a vrhnúť sa na Serafinu? (A prečo sa bojím, že ma to bude nudiť?) Alebo si užiť Adriana, Dimitriho a Christiana re-reading druhého dielu VA v slovenčine? Či sa pustiť do Príšerne nahlas a neuveriteľne blízko? (Btw, už ani neviem, prečo som si tú knihu brala.)

Mám to skrátka ťažké. S najväčšou pravdepodobnosťou tentoraz vyhrá Serafina, hoci ťažko povedať, čo ma napadne. Ako sa poznám, možno sa napokon pustím do jedného z mojich nových prírastkov na to-read zozname - Skulduggery Pleasant a Etiquette & Espionage (obe tam pribudli kvôli Luu a jej a) updatom na GR, b) recenzii).

Uvidíme. Užívajte si víkend,
Neliss

16 komentárov:

  1. Fangirl byla prostě ♥ Miluji Cath, trochu jsem se v ní viděla :D Doufám, že i ty dvě jiné knihy budou od Rowell tak super jako Fangirl :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Juu, rada počujem, že sa ti tiež tak páčila.^_^ Hej, Cath je veľmi dobrá hrdinka.:)
      Tiež dúfam, plánujem sa niekedy v dohľadnej dobe pustiť do Eleanor & Park.

      Odstrániť
  2. Už pár dní mám velkou chuť se do Fangirl pustit, ale zatím odolávám a říkám si, že prostě musím počkat dokud nebudu mít doma čtečku a pak se teprve pustit do čtení, než abych to louskala na počítači, tak. :D No, jsem zvědavá, jak to vydržím, když jste z ní co chvíli někdo tolik nadšený. :D Hlavně na tu sérii o Simonovi Snow jsem zvědavá. :D
    Obě knížky, které jsi si nově přidala do to-read, mě také moc zajímají a taktéž díky Luu. :D Tu první si možná časem sama přečtu v AJ, u té druhé si hezky počkám na český překlad, jop. :)
    A na Serafínu se také chystám. Někdy časem. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to ti držím palce, ale asi si to fakt viac užiješ s čítačkou... Teda, dúfam, že sa ti bude páčiť, musí!:)
      Ale nás ovplyvňuje.:D
      No, ja ju mám z knižnice takže sa to trochu urýchli.:D

      Odstrániť
  3. Serafina sa mi veľmi páčila 8) Kvalitný svet vytvorený, podľa mňa to oceníš 8)
    To Fangirl som z anotácie moc nepochopila 8D chcelo by to veľkú recenziu... 8P
    VA je perfektné, máš to cca za 2 hodinky a je to super aj keď to už človek čítal 8) ja mám ešte tiež doma neprečítané slovenské vydanie, ale teším sa, keď na to budem mať konečne čas, možno po Vianociach, keď si objednám 3. sk diel 8)
    Chlapec Nikto sa mi naozaj páčilo, taký úplne iný štýl a dostalo ma to 8)
    Allegiant ti taaaak strašne závidím 8_( ale kúpim si ho v sk, lebo nechcem neporozumieť anglicky dôležitým faktom a zatiaľ sa psychicky pripravujem na každým spomínaný "ten" hard attack koniec 8D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dúfam, že máš pravdu.:) Ale tak, mám celkom náladu na riadne fantasy... uvidíme.
      Anotácia to nie je schopná vystihnúť a bohužiaľ asi ani ja v recenzii, proste si ju prečítaj.^^ Seriously.
      Presne, je to úplne iné ako prvýkrát, ale stále skvelý čitateľský zážitok.:)
      Súhlasím, celé je to iné a tým úplne wau.:D
      No, vravím, ja som z toho mala také všelijaké dojmy, ale v konečnom dôsledku je to podľa mňa dosť dobrá séria... Taaak sa pripravuj, som zvedavá, čo nakoniec povieš.:)

      Odstrániť
  4. (Ihihíííh >:D)
    Ja som z tvojho zoznamu čítala všetko okrem Serafíny a všetko sa mi páčilo, takže odporúčam všetko rad za radom... :D A ja celkom silno zvažujem ako ďalšie moje čítanie Fangirl :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hádam budem tiež nadšená.:D Ale začínam práve Serafínou, už som sa rozhodla.:D
      Ánoooo, prečítaj si too.:3 Ale ak budeš náhodou kritizovať, tak... s citom prosímťa.:DD

      Odstrániť
  5. Fangirl jsem u někoho, někde viděla, ani jsem si nepřičetla anotaci a už jsem věděla, že si tu knížku někdy musím přečíst :D A pak jsi mi ji ještě doporučila na GR a já pochopila, že mým životním osudem je si tu knížku přečíst :D

    OdpovedaťOdstrániť
  6. TY TEĽA, TY MÁŠ Príšerne nahlas a neuveriteľne blízko?! Okamžite to začni čítať! Ja to vééľmi chcem, no musím počkať do Vianoc...agrrrrrr. A niečo mi hovorí, že to bude bomba. Ja tú knihu jednoducho chcem už asi uuuh...od leta. Prosím, prečítaj ju.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Poznámka: Hneď ako budeš môcť mi dáš vedieť svoje pocity a iba pocity. Áno?

      Odstrániť
    2. :DD Ty si bohovská fakt.:D Neboj, čas do Vianoc sa kráti.:) A špeciálne pre teba si ju prečítam hneď ako dočítam Serafínu a budem ťa priebežne updatovať... napríklad na google+ ťa mám, že?:D

      Odstrániť
    3. Veď toto...už tie reklamy nemôžem ani cítiť...ale Vianocéé. Predsa len. YEAH.
      YEAH! (a teraz budem napäto očakávať, čo mi napíšeš ...alebo...až keď bude pravdepodobné, že už si dočítala). :D

      Odstrániť
    4. Aj ja sa teším (prázdninyyyy... a Vianoce samotné). Akurát bude na nervy vymyslieť darčeky.:D
      ^_^ Dobre, že si sa ozvala, aspoň sa k nej dostanem.:D

      Odstrániť