26. 12. 2013

Knižný plán na rok 2013 (4)

alias môj prvý projekt
O čo ide? O zaznamenanie, aké knihy chcete prečítať v danom polroku a následné zhodnotenie.

Tento projekt som spustila - logicky - na začiatku roku 2013 a stretol sa síce s pomerne veľkou odozvou, ale myslím, že naň mnohí časom zabudli.:D Každopádne, ak ste sa zapojili a rozhodnete sa v najbližšej dobe napísať nejaký ten súhrnný článok, dajte mi vedieť!

V roku 2014 nič podobné dokopy dávať zrejme nebudem... Pokiaľ si niekto bude chcieť dať podobné "knižné predsavzatie" zvládne to aj sám a ja sa už nechcem do ničoho nútiť.

Fajn, dosť bolo kecov, prejdime k veci.

Zhodnotenie druhého polroku 2013 
(linky z názvov vedú na goodreads)

Kristen Painter: Flesh and Blood (#2)

Misia splnená!

Prvý diel, Blood rights, sa mi naozaj páčil, od Flesh and Blood som teda čakala dosť. Bohužiaľ, sklamala som sa.

Inak zaujímavé postavy sa začali správať hlúpo, vznikol otravný milostný trojuholník, chýbala akcia a ani prepracovaný svet v spojení s dobrým štýlom písania to skrátka nedokázali zachrániť. Viac sa môžete dočítať v mojej recenzii.

Napriek všetkému som sérii dala ďalšiu šancu - rozčítala som trojku, ktorú som však onedlho nadobro odložila, keďže nenastalo žiadne zlepšenie.


Alyson Noel: Dark Flame (#4), Night Star (#5), Everlasting (#6)

Misia splnená! 

Popravde -  prvé tri diely mi stačili a sériu by som nikdy nedočítala, keby som nevyhrala posledný diel v slovenčine s venovaním od autorky. Napokon som sa každopádne prekonala a pokračovala štvorkou, päťkou i šestkou...

Knihám som neprepadla, predsa len boli miestami trochu na hlavu a na môj vkus presladené, čo však nepopieram je, že Alyson skrátka vie písať a čítanie v konečnom dôsledku vlastne takmer vôbec nebolelo.




Maggie Stiefvater: The Raven Boys (#1)

Misia splnená! 

Knihu som dočítala práve dnes a nechápem, prečo som čítanie toľko odkladala! Bola skvelá

Okej, možno sa v nej mohlo trochu viac udiať, ale trúfam si povedať, že sa jedná o úvod do veľkolepej série - prepracované postavy, ktoré mi prirástli k srdcu a ktoré sú ľudské; rovnako prepracované prostredie a nadprirodzeno; realistický a pomalý vývoj vzťahov (takže v podstate žiadna romantika, ale v tomto prípade je to naozaj dobre); úžasne napísané...

Neviem, čo viac povedať, skrátka 5* a určite si The Raven Boys prečítajte (a neotáľajte ako ja).


Svoj plán som teda splnila a na rozdiel od prvého polroka som všetky knihy dočítala... Nesmierne sa z toho teším. :) Tak, ako to vyzerá s vami?

Neliss

4 komentáre:

  1. Na šestku Nesmrteľných sa chystám, k nej som sa ešte nedostala...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aaaha. No, ak si zvládla zvyšných 5, šestka bude fajn.:D

      Odstrániť
  2. Pri sérii Nesmrteľní som to vzdala po dvojke, totálne ma to nebavilo a postavy mi liezli na nervy. :D :D
    Na Raven boys som zvedavá aj ja, možno sa k tomu už v roku 2014 konečne dostanem. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To sa nečudujem...:D V tomto názore sa zhodujeme... a hádam sa zhodneme aj v tých Raven Boys, podľa mňa je to teda úplne perfektné.:DD Ehm, anyway, dostaň, som zvedavá.:D

      Odstrániť