26. 4. 2014

ADD YOURS (1): Apríl

ADD YOURS je akási obmena knižnej reťazovky od Judit, u ktorej na blogu každý mesiac nájdete nové otázky. Ak chcete vedieť viac alebo sa chcete zapojiť, prečítajte si tento článok
Otázky & linkovač na apríl nájdete TU.

Autor, od ktorého by som si prečítala aj telefónny zoznam.
Kristin Cashore. Je veľa skvelých autorov, ale poväčšine sa z nejakého dôvodu nedokážem dokopať ku všetkým ich dielam. Kristin zatiaľ napísala tri knihy, ktoré neskutočne milujem a viem, že akonáhle napíše niečo ďalšie, prečítam si to. (Akurát... čo je prepána toto?:O)


Autor ktorého tak neznášam, až ho milujem.
Nad touto otázkou som musela premýšľať a napokon som dospela k záveru, že Cat Clarke. Pretože v istom zmysle jej depresívne príbehy a neuveriteľné otvorené konce nenávidím... A zároveň samozrejme obdivujem a milujem a ochotne sa nechávam deptať.


Kniha, kvôli ktorej som jednu noc vôbec nespal/a.
Ja neponocujem, ani kvôli knihám, ale tak povedzme, že si otázku trochu upravím na "ktorá kniha mi nedovolila normálne existovať, pretože som musela nad ňou stále premýšľať". V tom prípade je odpoveď prvé tri knihy The Mortal Instruments.


Kniha, na ktorú sa odhodlávam už roky.
Hm... Keď sa k niečomu dlllho nemôžem dostať, zvyčajne daná kniha putuje z môjho to-read listu preč. Ale tak napríklad na Skylark sa odhodlávam dosť dlho - knihu som si všimla ešte pred vydaním v zahraničí a chcela si ju prečítať. Teraz už pre istotu vychádza druhý diel v češtine a ja som sa k nej ešte stále nedokopala.


Postava, ktorá mi zlomila srdce.
Mija z Mariotových dedičov tým, čo urobila na konci štvorky. Toto väčší komentár nepotrebuje, nie, pokiaľ ste MD čítali. Pokiaľ nie, bežte to napraviť.:D


Hrdina, ktorý ma zruinoval pre všetkých ostatných.
Tu som nevedela prísť na odpoveď, ale faktom je, že som už dlho nemala poriadny knižný crush. Takže som sa rozhodla s pomocou GR zistiť, kedy naposledy som sa do nejakého charakteru zamilovala. Zistila som, že to bol zrejme Gansey z perfektnej série The Dream Thieves alebo chvíľu pred ním Levi z Fangirl... Keď som však pátrala ďalej, narazila som na Willa z The Infernal Devices a to bol oveľa väčší crush, takže prepáč Gansey, prepáč Levi, Will Herondale je ten, kto ma zruinoval.


Hrdinka, ktorá ma sklamala.
Chrysabelle zo série Hourse of Comarré. Presnejšie povedané, celá séria ma sklamala, no Chrysabelle so svojou nerozhodnosťou a otravnosťou, ktorá začala v druhej knihe (a vystupňovala sa v tretej) bola úplná čerešnička na torte a nepríjemný šok po prvej knihe.


Knižný pár, ktorý nie je pár ale mal by byť, pretože by mi to urobilo hroznú radosť!
Ja a- ehm počkať, knižný pár, jasné. Hm. Napríklad v Nočnom tieni som spočiatku fandila Cale a Renovi, potom ma tá séria (a Cala) začali hrozne vytáčať. Jedným časom by mi to však bolo urobilo vážne veľkú radosť a nič lepšie ako odpoveď však nevymyslím, takže áno, Cala a Ren.

Za filmové spracovanie ktorej knihy by som dal/a svoju pravú obličku?
Za druhý diel The Mortal Instruments, City of Ashes. Prvý diel sa mi veľmi páčil a o dvojke som už dlllho nič nepočula... Neprestávam však dúfať, že sa jej raz dočkáme. Alebo vidieť filmové spracovanie Finishing School by mohlo byť super .


Otázka na telo: Môj najväčší knižný prehrešok
Kedysi dávno, keď som s čítaním YA len začínala, ma strhol Twilight (ospravedlňujem to tým, že Meyerová vie písať) a prvé štyri knihy Upírskych denníkov (nenapadá mi žiadne ospravedlnenie:D). Napríklad.


Fuuh, tak toto bolo celkom náročné.:D Pokúsim sa zapojiť aj budúci mesiac, ale nič nesľubujem, všetko bude závisieť od času a chuti.
Neliss

10 komentárov:

  1. S Mijou súhlasím, to bol dosť brutál :D
    A Finishing school som tu dala tiež, z toho by mohol byť perfektný film :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Že hej.:) Hoci by sa tam dalo skaziť veľa vecí.:/:D

      Odstrániť
  2. Knižné reťazovky mám rada, asi sa do tejto zapojím aj ja :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Podľa mňa je to úplne super nápad.:)

      Odstrániť
  3. S Twilightom a Upírskymi denníkmi súhlasím, asi aj ja by som tak odpovedala :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Kristin Cashore je jedna z mojich obľúbených, mohla by napísať niečo nové, určite by som si to kúpila 8)
    "toto" neviem identifikovať ani ja a radšej nebudem skúmať, čo to je, lebo to nevyzerá sympaticky 8D
    TMI dúfam bude ďalší diel, mne sa 1tka tiež veľmi páčila 8)
    MD je úžasné, na konci som plakala.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Práve nedávno som čítala od nej blog post, takže určite na niečom pracuje.:) Ale kedy sa toho dočkáme je otázne.:D
      Podobne.:D
      Aj mne a aj ja.:D

      Odstrániť
  5. Skylark je super :D aj dvojka je super :D a už by si si to mohla prečítať.
    S Willom úplne súhlasím a za pokračovanie TMI filmu by som dala aj obe obličky :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mohla, mohla...:D
      :D Kiežby bolooo.

      Odstrániť