17. 4. 2014

Zo života knihomoľa: Veľkonočné prázdniny!

Viem, že názov článku je všetko len nie zaujímavý, ale na týchto niekoľko dní voľna od školy som čakala ako na zmilovanie a nenormálne sa z nich teším. Samozrejme, Veľká noc je pre mňa dôležitá aj kvôli jej kresťanskému významu (neviem, či ste to vedeli, ale som kresťanka... ak nie, hm, už viete). Naopak ľudové tradície, ktoré sa s ňou viažu, zo srdca neznášam a považujem ich za hlúposť. Ani to mi však radosť z oddychu nepokazí.:D Ako vnímate veľkonočné sviatky vy?

Aby som sa ale presunula k niečomu inému - v poslednej dobe som čítala hlavne v slovenčine. To zahŕňalo napríklad knihu Half Bad / Polozlý, ktorá u nás už vyšla, čiže si môžete na ňu sami utvoriť názor. Pokiaľ sa ešte iba rozhodujete, či ju chcete čítať alebo nie, pomôcť vám môžu napríklad ukážky & trailer na bux.sk alebo moja recenzia. (Btw, kniha pod záštitou YOLI vychádza i v Čechách.)

Okrem Half Bad som sa tiež venovala dokončovaniu niektorých re-readingov sérii. Zase raz som dočítala Harryho Pottera, Bartimeausa a práve čítam posledný diel Mariotových dedičov. Jediným otvoreným re-readingom teda ostane Upírska akadémia. Musím sa do nej poriadne pustiť. A konečne si pozrieť film!

Chystám sa však začať (minimálne) ešte s jedným re-readingom. Jedná sa o šesťdielnu sériu, ktorú zbožňujem hlavne kvôli postavám; prvá kniha má filmové spracovanie, ktoré som si zamilovala; posledný diel vychádza v máji... Viete? Áno, áno, mám na mysli The Mortal Instruments. Chcem si všetko poriadne pripomenúť, naladiť sa na tú správnu vlnovú dĺžku a potom si prečítať šestku, ktorá bude určite epická. Musí byť. Tentoraz to bude v angličtine. Ozaj - nemá náhodou niekto podobné plány? Mohli by sme re-readovať spolu.:)

Fajn, hádam by som už pomaly mohla končiť s bľabotaním. Dnes sa totiž ešte chystám napríklad na doplnenie svojho to-read listu a obsahu svojej čítačky Kim - vyšlo totiž dosť kníh, ktoré si chcem prečítať a zaujalo ma aj pár starších kúskov, ktoré zatiaľ okupujú poličku "maybe-to-read", nemala som totiž vôbec čas & chuť sa o niečom poriadne rozhodovať.

No prv, než "sklapnem", sa s vami podelím o jeden trailer, ktorý ma zaujal. Jedná sa konkrétne o trailer na filmové spracovanie If I Stay. Dlho som nakrúcanie vôbec nesledovala, kniha sa mi síce páčila, no bolo to už dávno... Včera som však tento trailer videla rovno dvakrát, zamilovala si ho a začala sa tešiť na film. Takže samozrejme, že som hneď ráno objavila na FB u Judit správu, že u nás v kinách zrejme nebude. Úchvatné.


Čo vy, zaujal vás trailer? Btw, prajem príjemné prežitie sviatkov!:)
Neliss
obrázok z we♥it

18 komentárov:

  1. Ja sa už konečne potrebujem dostať k UA 3 A TMI, ale nejako ma to už neláka - neviem prečo :D

    Krásne sviatky aj Tebe :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja už ani neviem, čo ma láka, teda presnejšie - je toho toľko...:D

      Ďakujem.:)

      Odstrániť
  2. Poriadne si uži voľna :) Ja síce mám prázdniny tiež, ale vyzerajú asi tak, že mám nos v skriptách a nie v knihách, ktoré by som chcela čítať :/ (to je tým, že profesori si zmysleli, že nám po prázdninách dajú zápočty, no nezbožňuj ich :D )
    Ja som nad re-readingom TMI tiež rozmýšľala, lebo chcem posledné tri časti prečítať a chcem si osviežiť pamäť, ale čas budem mať asi až v júni (zase tá škola ) :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem.:) Chudák.:/ Good luck s učením teda, budeš mať to voľno hádam inokedy no.:)
      Jasné. Ja vôbec netuším, kedy sa k tomu dostanem.:D Aby si ma nakoniec ešte nepredbehla.:D

      Odstrániť
  3. Trailer je skvělý! :)
    Krásné Velikonoce. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Takže cez prázdniny sa aj ja chystám na rereadingy. ;-) Ibaže sa budem venovať učebniciam biológie a chémie. ;)). Čo sa TMI, nikto ma neprinúti čítať to ešte raz a už vôbec nie sa dostať za tretí diel. ;)

    A práve som si pozrela trailer - je úžasný, až ma rozplakal a práve som si hovorila, že na to pôjdem do kina (a začala vymýšľať spôsoby ako prehovoriť kamošky, aby išli so mnou), keď tu zrazu - asi u nás nebude... WTF?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :DD Aj tak sa dá.:D
      Um, no vidíš.:D Tak ja tú sériu mám hrozne rada.:D

      Tiež to nechápem...

      Odstrániť
  5. U nás Veľká noc znamená len toľko, že majú všetci dovolenku a tak sa môžeme po čase stretnúť doma :D Oblievačka sa u nás dlhodobo nepraktikuje a ak by to niekto plánoval zmeniť, tak si to odnesie spolu so mnou :D

    Uff, ty sa chystáš na re-reading TMI a ja som to nebola schopná prečítať ani jeden raz, zatiaľ :D To mi pripomína, že som už dosť dlho žiadnu knihu neprečítala a vidím to tak, že do júla ich ani veľa neprečítam (hlúpe hlúpe hlúpe štátnice) :D

    A ten trailer k If I stay je fakt dobrý, aj keď mňa osobne kniha zas tak neuchvátila. Neviem ani, či budem mať záujem si to pozrieť, ale zdá sa, že by mohlo isť predsa len po dlhom čase o dobrú filmovú adaptáciu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D Tak to máte fajn. U nás to tiež nie je práve vo veľkom, ale mláteniu korbáčom sa akosi nedá vyhnúť.:P

      No pekne, pekne!:D Teda, TMI radšej asi ani nečítaj, ako ťa poznám, asi by si to pekne odniesli.:D Ale na čítanie by si si čas nájsť mohla!:D So štátnicami držím palce samozrejme.:)

      Ja si pamätám, že som ju zhltla a neviem, či ma trochu nerozplakala... Takže mám pozitívne spomienky.:D Ale film ma nezaujímal, až po pozretí toho traileru, pretože ako hovoríš "zdá sa, že by mohlo isť predsa len po dlhom čase o dobrú filmovú adaptáciu".:)

      Odstrániť
  6. Na ty prázdniny jsem taky čekala jak na smilovaní! :D Už jsem si fakt potřebovala od té školy aspoň trochu oddechnout. Hlavně když to teď bude docela masakr - bude brzo končit školní rok a učitelé budou honit známky. To asi umřu. :D
    Já osobně Velikonoce nijak zvlášť neslavím. :) U nás v rodině se to celkově moc neřeší, no. :)
    K traileru na If I Stay - já jsem si ho úplně zamilovala! :D Viděla jsem ho zatím sice jen jednou, ale zanechal ve mně opravdu silný dojem. A pokud bude film takový, jak podle traileru vypadá, tak to bude perfektní! :) U nás je zatím v plánu, že v kinech bude, tak doufám, že to tak zůstane. Navíc Knižní klub (YOLI) plánuje knihu vydat znovu a možná potom vydá i druhý díl, tím by mi udělali velkou radost. Tu knížku mám totiž ráda a moc by se mi líbilo přečíst si i druhý díl v překladu. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne!:D No, my máme väčšinu času veľa testov, takže neviem, či tam bude nejaký rozdiel u nás.:DD Ale tebe prajem good luck.:) Už aby ten školský rok ozaj skončil. -_-
      Aha, jasné.:)
      Máte šťastie, že to u vás bude, závidím.:) Druhý diel som čítala v angličtine a nepáčil sa mi až tak ako prvý, skrátka som z neho nemala dobrý pocit, ale sú takí, ktorí ho naopak zbožňujú, takže...:)

      Odstrániť
  7. ÚÚÚÚ, prázdniny! Ty nutně potřebuju (protože nic nestíhám), ale nejsou mi přány :/ Tak jen tiše (haha) budu závidět!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Oh, chudák, súcitím s tebou! Snáď sa aj ty nejakého toho voľna čoskoro dočkáš.:)

      Odstrániť
  8. If I Stay trailer je skvelý, knihu som nečítala, ale film si jednoznačne kuknem hlavne kvôli Chloe 8)
    Veľká noc je pre mňa prísľubom pokoja a prázdnin, nemám rada polievačky, my vždy zdrhneme alebo vypneme zvonček 8D už k nám moc ani nechodia ľudia, vedia, že to neriešime. Ale zase čokoládové vajíčka jem už 2 týždne! 8D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj kniha sa mi páčila.:)
      Aha.:) U nás sa šibe len v rámci rodiny a tento rok našťastie polievanie ani nebolo.:)) Takže super... A pre mňa by museli vyrábať tie čokoládové vajíčka horké.:D

      Odstrániť
  9. ja sa na if i stay velmi teším a trailer vyzerá super, dúfam ze ma film nesklame a v traileri nezhrnuli to najlepšie

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No to aj ja, vždy ma naštve, keď to tak spravia.:D

      Odstrániť