17. 5. 2014

Zo života knihomoľa: Divergencia, Prozreteľnosť a iné

Od posledného postu sa mi konečne (!!!) podarilo pozrieť si dva filmy, na ktoré som sa dlho tešila - Upírsku akadémiu a Divergenciu.

Upírska akadémia nebola zlá. Mala svetlé momenty a postava Rose bola skvelá, no napriek tomu ma film trochu sklamal, čakala som asi niečo iné a vôbec... Nedokázala som si ho zamilovať.

Za to Divergencia bola perfektná! Film sa dosť presne držal knihy a keď náhodou došlo na nejaké zmenu, bolo to v jeho prospech. Prostredie bolo úžasné, herecké výkony neuveriteľné... Zdôrazniť musím hlavne, že filmová Triss bola úplne skvelá a Four ma napriek všetkému vo filme úplne presvedčil. Tiež sa mi páčilo, že hoci film netlačil na vzťah medzi týmito dvoma, musela som im odznova fandiť a užívala som si každú ich scénu. Skrátka, ak ste Divergenciu ešte nevideli, napravte to, stojí za to.:) Ja si film určite plánujem pozrieť ešte raz.

Okrem filmov som videla aj posledné epizódy Glee a Once Upon a Time. Glee sledujem viac menej už len zo zotrvačnosti, no finále OUAT ma vážne nadchlo a teším sa na ďalšiu sériu, škoda, že je tak ďaleko. Aspoň však budem mať čas pozrieť si nejaké iné seriály, hoci som sa ešte nerozhodla, čím  začnem.:D

V oblasti kníh som úspešne prečítala všetko dostupné k mojej novej posadnutosti obľúbenej sérii The Lunar Chronicles a musela som rozčítať niečo ďalšie. Za obeť mi padla Prozreteľnosť od Jamie McGuire, autorky Krásnej katastrofy. Prozreteľnosť je prvý diel paranormal trilógie a vychádza u nás v rámci YOLi tento utorok (čiže 20.5.2014). Čoskoro sa dočkáte mojej recenzie, zatiaľ si na buxe môžete prečítať anotáciu či niekoľko prvých stránok. Prikladám i trailer, ktorý je podľa mňa zaujímavo spracovaný:



Okrem recenzie na Prozreteľnosť určite v blízkej dobe čakajte tiež recenziu na Ritmatika (ktorý mi prišiel od Slovartu a naživo vyzerá úplne dokonale!), májové ADD YOURS a klasický Knižný súhrn. Oh, plus ešte článok o spomínaných The Lunar Chronicles

Vlastne by som to chcela všetko stihnúť ešte v máji (alebo aspoň väčšinu). Spolieham sa hlavne na trochu voľnejší týždeň (pozdravujem všetkých maturantov a držím palce!), tak uvidíme.

A čo vy - videli ste Upírsku akadémiu a Divergenciu (páčili sa vám)? Aké seriály sledujete & čo práve čítate?

Btw, lacno predávam Banku tiel, Pascu a Horúčku => facebook / bazos.sk.

Neliss

16 komentárov:

  1. Divergenciu som videla a bola naprosto úžasná! Takisto sledujem aj Once Upon a Time, no a to veru bude čakanie na ďalšiu sériu. Okrem toho však pozerám aj Chicago Fire a Chicago PD, a začala som pozerať aj seriál The 100. :)
    Čo sa týka kníh, tak akurát včera som si prečítala knihu Divergencia už po druhýkrát, čakám na Rezistenciu, tak medzitým sa asi pustím do tretieho pokračovania série Křídla - Iluze. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Však!:) Aha, no tak z tých žiaden seriál nepoznám, shame on me.:D
      Na re-reading Divergencie mám aj ja celkom chuť.:)

      Odstrániť
  2. Na Prozreteľnosť sa neskutočne teším ! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Divergenci jsem už viděla a miluju ji. Mám ji už v počítači a prostě.. Four! <4
    Once Upon a Time jsem taky sledovala, ale jaksi mě přestala bavit a já se na seriál koukala jenom pro Hooka. :33 Ale když nevíš, jaký seriál, tak koukni na SHERLOCKA, je úžasný! :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne.:3 Pri traileri ma ani nenapadlo, aké to bude super aj on ako to podá skvele.^^
      Hook je geniálny.:3 Ale zatiaľ ma baví aj zvyšok.:D
      Na Sherlocka som počula už veľa chvály, chcela by som mu dať šancu.:)

      Odstrániť
  4. Na Divergenci jsem nakonec v kině nebyla, protože to byla buď Divergence nebo jedna kniha navíc na veletrhu a kniha navíc zvítězila, jop. :D Na Vampýrskou se stále teprve chystám, ale mrknu na to jen ze zvědavosti, no. :)
    Na Glee jsem přestala koukat někdy během třetí série? Asi. Nějak mě to přestalo bavit. Možná tomu někdy dám druhou šanci, ale moc tomu nevěřím. :D
    Oproti tomu Once Upon a Time jsem druhou šanci dala, takže třetí sérii mám též dokoukanou. Sice k tomu mám pár výtek, ale ta závěrečná scéna mě fakt nadchla. :D
    Já osobně teď nejvíc času věnuji seriálu Chuck, ten mě neuvěřitelně baví. :D Takže pokud nevíš na co koukat a Chucka neznáš, zkus třeba to. :D :)
    Jsem ráda, že se ti Měsíční kroniky tolik líbí, fakt. :D :) Na Prozřetelnost jsem zvědavá. :) A doufám, že Ritmatik se ti bude líbit. :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kniha je kniha, ale určite si Divergenciu časom pozri.:D
      Keby Glee skončilo treťou sériou, bolo by to super podľa mňa.:D Potom to šlo dolu vodou, takže neviem, či by sa ti dá druhá šanca práve vyplatila.:D
      Jop, som zvedavá, čo s tým ešte vymyslia.:)
      Chucka ozaj nepoznám, skúsim nájsť nejaký trailer a uvidím.:D
      Aj ja!:D Potrebovala som, aby ma niečo takto nadchlo.:) Ritmatika čítam a zatiaľ je to super, začiatok ma doosť zaujal.

      Odstrániť
  5. Nedávno som pozerala Upírsku akadémiu a trocha ma sklamala. Lissa mi bola od začiatku strašne nesympatická, nemôžem si pomôcť ale neznášala som ju. Rose bola super, ak by tam nebola ona a jej láska s tým zabudlasomakosavolá chlapom, asi by som to vypla.
    Divergencia, to bolo už niečo iné. Videla som to už dávnejšie, ale strašne sa mi to páčilo. To Tobiasa som bola zbláznená už v knihe, ale vo filme ma úplne dostal. Teraz čítam Insurgent, na ktorý som si konečne našla čas :3
    Čo sa seriálov týka, začala som pozerať Anger Management v hl. úlohe s Charliem Sheenom. A rozmýšľam o Game of Thrones, keďže má teraz PLL pauzu a neviem, či sa k PLL ešte vôbec vrátim.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej, to na tom stálo za to... A volá sa Dimitri.:DD
      S Tobiasom to mám tiež tak.:3 Hádam sa ti bude páčiť aj zvyšok série teda, mňa pokračovania trochu sklamali.
      Aha. Z PLL som videla prvú sériu a prvú epku druhej... ale niekedy sa k tomu možno vrátim.:D

      Odstrániť
  6. Také jsem nedávno zhlédla Vampýrskou akademii. A celé mi to připadalo jako jedna velká parodie. Nemůžu si pomoct, ale hodně mne to zklamalo. Jediné, co bylo dobré tak Zoey Deutch jako Rose.
    Divergence, ta už byla o něčem jiném. Filmové zpracování se hodně líbilo, dost se jim povedlo. Ačkoli tu bylo spousta postav, které mi vizuálně vůbec nesedly ke knižním charakterům na filmovém plátně mě většina z nich přesvědčila, že jsou pro tu roli ti praví.
    Jej seriály. Já letos od všech, které jsem sledovala upustila. Jediný, kterému jsem zůstala věrná je Arrow. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, Zoey bola skvelá. A s tou paródiou celkom súhlasím, niekedy to tak vážne pôsobilo...
      Presne.:) A to koniec koncov ide, akí sú herci, nie o to, či vyzerajú 100%ne.
      Jáj.:) Arrow-a trošku poznám, ale nesledujem.

      Odstrániť
    2. No já si většinou právě řeknu, že hmm představám nesedí, ale třeba dobře zahrají. A většinou tomu tak pak i je.
      Nesleduješ? Chyba, já ten seriál úplně žeru. Ale těžko říct, jestli je to přímo tvůj šálek čaje (nebo kávy). :D

      Odstrániť
    3. Presne, aj pri filmovom Jaceovi sa mi to tak stalo napríklad.:)
      :D Neviem, úplne ma to nezaujalo.:D

      Odstrániť
  7. No, ani neviem či mám napísať pravdu, lebo je veľmi škaredá :) Ale klamať nechcem, takže asi musím. Upírska akdémia film som pozerala v troch etapách (3 dni), lebo to bolo tak zlé, že sa to nedalo pozrieť naraz. Už keď som videla trailer, tak som si hovorila, že preboha, veď to je jedna nepodarená paródia. A zhliadnutí filmu sa mi to potvrdilo. Nenašla som v tom celom ani jediný svetlý moment.
    A Divergencia film - zaspala som pri ňom, bez všetkej irónie a celkom vážne sa mi to stalo. A nebola som unavená. Normálne v nedeľu popoludní som si film pustila, ale po ani nie hodine som zaspala. Nudilo ma to. Ale musím povedať, že herecky to bolo oveľa lepšie ako Upírska akadémia a veľmi si cením, že sa tento film tak presne držal knihy. Ale ináč to bolo - tak ako aj kniha - dosť také statické, mňa proste ani tu, ani v knihe nebavilo, že sa to celé točilo okolo výcviku v sídle Neohrozenosti :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Fíha, tak to je riadny extrém.:/ Keď ani Divergencia...:D Čo už no, sto ľudí, sto chutí. Až tak ma to vlastne neprekvapuje, keďže ťa nebavila ani kniha.

      Odstrániť